1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Onko Logitech G5 paras pelihiiri?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Sotamise 08.02.2007.

1. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    @apilas
    Ikävä kyllä et ole saanut minua puhuttua kertaakaan pussiin. Ei riitä sinulla taidot siihen. Kaverini langaton oli melkoisen huono kötöstys ja siksi se vaihto oli enemmän kuin asiallinen veto.
    Mutta kuten tästäkin ketjusta voi huomata niin et osaa ajatella muuta kuin oman napasi kautta ja oletat olevan se ainoa ihminen joka on oikeassa ja omaa oikeat mielipiteet.
    No tipautetaan sinut satumaailmasta maan pinnalle ja sanotaan että asia ei ole niin.

Eroja on hiirillä. Sitä en kiellä. Itselläni kokemusta jostain 10 mallista. Pointti vaan on siinä että ihmisillä on erilaisia tarpeita ja tästä syystä on myös hyvin erilaisia hiiriä. Maailmassa on vieläkin kymmeniä tuhansia tyyppejä mitkä pätkii täältä kenet tahansa perus optisella hiirellä. Ne ovat vieläkin täysin pelikelpoisia.
    Langattomat myöskin toimivat niin hyvin ettei ole yhtäkään estettä miksei niitä voisi ottaa pelihiireksi.
    Toki huippu optinen tyyliin MX518 tai deathadder on monelle hyvä valinta ja varmasti hintansa arvoinen monen käyttöön.
    Erotkin voivat olla paperilla suuria mutta ei ole mitenkään sanottua että sinusta tulisi yhtään parempaa pelaajaa hiiren vaihdolla.
    Mutta vieläkin on ihan turha täällä vaahdota yhtä totuutta asiasta koska vaatimukset ja ihmiset ovat erilaisia.
    Totesit siis että sopivalla alustalla toimi oiekin eli täysin peli kykyinen hiiri kyseessä. Se siitä.
    Ja ei, kalliimpi hiiri ei tarkoita että se lukisi paremmin eri alustoja. Paljon nirsompi alustan suhteen on tämä tonninen kuin kokeilemani perus optiset.
    Liioittelullakin on rajansa. Haluan nähdä hiiresi kun pelaat sillä vähän aikaa tuon hiekkapaperin kanssa.

2.  
  3. juhha84

juhha84 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Unohdinkin tuossa äsken mainita että huonoimman pelikokemuksen olen kokenut halpis langattomalla optisella hiirellä.

50€ näpis/hiiri yhdistelmä ei sovi alkuunkaan minkään muun kun pasianssin pelaamiseen.

4. apilas

apilas Guest

Tässä pitäisi varmaan määritellä sana "pelihiiri" ensin, ennen kuin jatkamme keskustelua pidemmälle!

Toiset kelpuuttaisivat pelihiireksi minkä hiiren tahansa kaupan hyllyltä ja toiset taas vain muutaman harvan ja valitun.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 11.02.2007
  5. apilas

apilas Guest

tuplat

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 11.02.2007
  6. Supo

Supo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jaa että välineurheilua sitte ;).Ilmankos oma peli ei kulje ku muilla on paremmat hiiret.Ja itse olen epäillyt kaiken maailman xiittejä p..... :)

7. stile_

stile_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Logitech G5 ei ole paras pelihiiri. Ensinnäkään kyseinen hiiri ei toimi kunnolla kovilla muovimatoilla (esim. 4d, s&s) Hiiren oma senssin vaihto namikka on aivan turha, koska senssin vaihto kesken pelin sekoittaa aimin täydellisesti. Myöskään et tule huomaamaan mitään eroa 800-2000dpi välillä. Jotta hiiri toimii täydellisesti sinun tulee omistaa joko kangas tai teräsmatto. Jos jotain hyvää kyseisestä hiirestä pitää sanoa niin onhan se ihan kiva kädessä, mutta suosittelisin ostamaan jonkun logitechin mx-sarjalaisen, koska ne ovat edullisempia ja sisältävät kaikki tarvittavat ominaisuudet pelaamiseen. Itse omistan Logitech mx310 ja pelaan pelejä klaanitasolla, joten kyseinen hiiri on täysin riittävä.

8. Sotamise

Sotamise Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Et siis selvästikkään ole itse koskaan koittannut että minkälainen ero tuossa on joten voit olla hiljaa.. itse olen koittannut ja ero on selvä. (testaamanai hiiri on A4tech X-750F)

Viimeksi muokattu: 13.02.2007
  9. arra

arra Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Et voi sanoa huonoksi jos on väärä matto alla!!!

10. stile_

stile_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    lol stuf neepat BD

11. Jarska92

Jarska92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    jotkut hiiret eivät vain tykkää tietyistä matoista eikä niitä hiiriä siitä voi haukkua huonoiksi jos ei toimi oikein jollakin alustalla.

12. Irratium

Irratium Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Dpi:n riittävyys riippuu monesta tekijästä (hiirimaton koko, omat mieltymykset kuten herkkyys, näytön resoluutio pelissä...). Esrealityn artikkeli hyvillä testeillään todisti että low-mid herkkyydellä pelaaville riittää tuo 400dpi, keskivertoasetuksilla.

Mitä hiiren vaikutuksesta pelattavuuteen voin sanoa, niin siitä ei voi olla kuin yhtä mieltä. Hiiri vaikuttaa 100% suorasti pelattavuuteen josta voin kertoa hyvän esimerkin omalta kohdaltani. Itselläni on käytössä juuri haukuttu perus 10€ Logitechin optinen, Dpi-tiedoista ei hajuakaan ja värkki on pelikäytössä epätarkka kuin mikä. Tällä mennään koska joku hiiri piti saada entisen tilalle eikä ollut varaa ostaa pelihiirtä vaikka tiesin sellaisen tarvitsevani. Joka tapauksessa, ensimmäisenä tulee vastaan hiiren ehdottomasti surkea suorituskyky. Negatiivista kiihdytystä ilmenee jo naurettavan hitailla liikutusnopeuksilla (negatiivinen kiihtyvyys tarkoittaa käytännössä sitä että hiiri ei liian nopeaa liikutettuna kerkeä lukea alustaa vaan optiikka "sekoaa" ja heittää kursoria väärään suuntaan) mikä johtuukin vain ja ainoastaan tekniikasta jonka ei ole tarkoitus pysyäkään perässä. Miksikö? Koska tämä ei ole pelihiiri. Välillä ilmenee myös varsin ärsyttäviä tapauksia jolloin hiiri päättää nakata kursorin sattumanvaraiseen suuntaan n. sekunnin-pari ajaksi, mikä on esimerkiksi peleissä hyvin turhauttavaa. Toisaalta olen myös käyttänyt esimerkiksi Mx510/518:sia, Mx310:ä, Copperheadia ja ne olivat kaikki omalla laillaan hyviä hiiriä.

Peruspelaajalle perushiiri, hiemankaan vakavammin otettavissa pelitilanteissa ei riskitekijöitä kaivata jolloin halutaan hyvä hiiri jossa tekniikkakin pysyy perässä.

13. smaga

smaga Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jep. Että kyllä näissä hiirissä eroja on. Itsekkin on tullut pelattua tuollaisella normaalilla optisella ja sitten näillä mx510, ja 518. Kyllä on huomattavasti parempi käyttää kunnon hiirtä missä ei tuota negatiivista kiihdytystä tule. Tuskinpa olisin 40 euroa laittanut hiireeni jos en pelaisi mitään fps pelejä.

14. arra

arra Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  15. liikeri

liikeri Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    nuo väitteet teilaan ihan täysin. yli vuoden ollut toi g5 käytössä. voit ihan vapaasti missä tahansa kokeilla 800-2000dpi eron ja sen kyllä huomaa voin lyödä mistä vaan vetoa. ja itellä mattona vaan radeon mainos lärpäke ja eron jo sillä alustalla huomaa täysin. ja monet "tarkkuus" matot ovat yksin kertaisesti huonompia kuin joku euron mainosläpyskä en väitä että kaikki, mutta monia olen kokeillut ja aina palannut takasin tähän radeonläpyskään. itse en ole huomannut mitään sekoiolua senssian vaihdon yhteydessä yllättäen jos tarkkuus kasvaa niin aimi herkkenee. ja itse tykkään fps peleissä pitää 1000-1200dpi:n tarkkuutta.

mun arvio on kyllä aivan loistava en sano paras koska parasta ei vaan ole vielä tehty.

hyviä puolia: säädettävä paino, tarkkuuden vaihto*, mukava kädessä, tarkka liikkeissä,

ainoa miinus on se eteenpäin napin puuttuminen sivulta tähän on loistava ratkaisu olemassa ilmainen selain nimeltä opera.

kyllä se aluksi tuntui hieman paskalta ostokselta. muuta kun säädöt saa kohilleen, niin razeriin et vaihda.

*ohjelmalla voi säätä napille 3 eri tarkkuutta

16. thtorsten

thtorsten Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei lahellekkaan paras pelikaytossa... Optiset hiiret jyraavat laaser-hiiret pelikaytossa esim Deathadder etc

17. Sotamise

Sotamise Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Deathadder ei ole laser eikä optinen vain Infrapunasensori

18. LameX

LameX Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eikös se G5 oo vaan paras hiiri - riippuen tietystikin käyttäjästä. ;D

19. umpSh

umpSh Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eikös tuossa ole vain ledi vaihtunut infrapuna-malliin. Samoin oli jo Diamondbackin Plasma-editionissa.

20. kawasaki7

kawasaki7 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Entä mitämieltä olette Logitechin G1:sestä?

21. LameX

LameX Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hinta-laatu-suhde on ainaski ihan ok. Toi mun allekirjotus näyttää tässä vähän kököltä, eli toi ei toimi linkkinä, vaikka esikatselussa toi toimii, onko ehotuksia -> mitä tein väärin? :D

Jaa tämä sivu