Onko kellään kokemusta paketti koneen kellottamisesta ?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi silakka22 07.03.2006.

1. Ylke

Ylke Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mä kahtelin tuota CPUFSB softaa, en vaan uskalla mitään tehdä. Eikös tossa pitäisi ensin tietää noita arvoja ennenku uskaltaa mitään alkaa sörkkiä, ei tähän mitään ohjetta olisi/ joku voisi tehdä.

2.  
  3. Osku87

Osku87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No painat ensin Get Frequency-nappulaa niin se näyttää tämänhetkisen FSB:n ja prossun kellotaajuuden. Sen jälkeen muutat FSB:tä ja painat Set Frequency-nappulaa.

Tarviiko tohon mitään kummempia ohjeita?

4. Ylke

Ylke Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tuohon ei siis tarvi säätää noita PLL -arvoja kohdalleen? Mistä tiedän, toimiiko tuo kun oma emoni ei tuolla listassa ole. Mikä tämä PLL sitäpaitsi on ja mistä tiedän mitkä nuo PLL:lät ovat minun emossani? Outoa on, jos valitsen listasta ASUKSEN ja PLL valmistaja nvidia (ainakin mulla on nvidian piirit tietääkseni) niin se näyttää nuo FSB arvot alakanttiin oletuksena ja PCI:n 0.0 mhz :O

Viimeksi muokattu: 12.03.2006
  5. Ylke

Ylke Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mä nyt nostan tätä ketjua vähän ylös :) Eli nostelin nyt tuota noin 100mhz ja ainakin kone pysy pystyssä :) everest näyttää tuon noston mutta ohjauspaneelin kautta se ei näy, mikäköhän syynä.

6. Osku87

Osku87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jäi tuo huomaamatta. Kyllä pitää joo. Ohjeet löytyy sivuilta. http://www.cpufsb.de/FSB.HTM

Edit: Mitähän tarkoittaa ohjauspaneelin kautta? ;) Ei sieltä ainakaan suoraa noita kellotaajuuksia näy.

7. Ylke

Ylke Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    joo, unohda :p

Tosin en mä noihin ppl:liin mitään ihmeellistä pistäny arvalla heitin ja nosto onnistui, otin todennäkösimmän vaihtoehdon ja hyvinhän tuo nousi, joten siitä ei varmaan tarvi olla huolissaan jos kerta toimi.

EDIT: Mitenkäs muuten on, paljon tää 3500+ kulkee jos hommais oikein hyvän jäähyn tähän, nykynen nyt on mitä on.

8. silakka22

silakka22 Guest

nyyh :( toi ohjelma on liian vanha mun koneesee... siin on siemensin emolevyi d1555 asti ja mul on d1826

9. Osku87

Osku87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No kattot sieltä emon pinnasta sen PLL-sirun version ja valmistajan ja valitset sen sitten listasta emon sijaan. Lainaten itseäni:
    Edit: Typo

Viimeksi muokattu: 13.03.2006
  10. silakka22

silakka22 Guest

katoin senki ei löytyny mun :(
    mul on idt... ja siin oli jotai 100 vuotta vanhoi idt:n juttui

11. Osku87

Osku87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Katoitkohan ihan oikean valmistajan? Ei tuolta koko listasta löydy mitään IDT:tä.

12. silakka22

silakka22 Guest

kyl katoin...

13. Damm_

Damm_ Guest

ClockGen on mielestäni mukavampi kellotusohjelma, kuin CPUFSP. Everestin pitäisi näyttää tarpeelliset tiedot piirisarjasta. Valitset piirisarjan, PLL:n ja kellotat. Ei kovinkaan monimutkaista.
    IDT:kin sieltä löytyy.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 27.03.2006
  14. jamali

jamali Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mä ihmettelen tossa ohjelmassa (cpufsb) ni siin on se asetettava kellotaajuus boksi mihin laitetaan se fsb. Ni nostaaks se sitä sen verran mitä siihen boksiin laittaa?? niin ja mitä toi hienosäätö tekee?

Viimeksi muokattu: 01.04.2006
  15. Camee

Camee Guest

FSB nostaa nimenomaan kelloa. Kokeile esim. kymmenen MHz:n korotuksin. Kellottuu ehkä 15-25%, ihan emolevystä riippuen tai sitten muistit tulee vastaan.
    Hienosäätö ei minun emossa toimi, joissakin toimii.
    Tai kokeile sittenkin pykälä kerrallaan = muutama Mega.
    Everestillä näet, paljonko prossu pyörii.
    Itse olen kellottanut ClockGenillä, jolla max. FSB 229,43 MHz, sitten ohjelman säätö loppuu. Silloin prossun nopeus on mulla 2523 Mhz.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 01.04.2006
  16. jamali

jamali Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos tiedosta.

17. silakka22

silakka22 Guest

eli se mun pll tai joku semmone on IDT cv 110 ei oo ainakaa nois ohjelmis.Tietääks joku jonku mis on ??

Jaa tämä sivu