1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Onko DNA "Nettiturva oikeesti vaan P*S*A?

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi EskoCruu 26.05.2006.

  1. Sebu92

    Sebu92 Active member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    2,778
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Siis mitä vittua, tulet tänne pyytämään apua, ja kun sellaista tarjotaan, haistatat vitut kaikille avun tarjoajille. No ihan sama, kokeile tuota linkkiä jonka annoin jo aiemmin. ja formatoi se koko paska. Ja sen jälkeen haet jonkun hyvän virustorjuntaohjelman ja palomuurin. (Normaalisti et menisi nettiin ilman virusturvaa, mutta koska sinua ei näköjään kiinnosta vittuakaan tuleeko niitä viruksia vai ei, ihan sama.)
     
  2.  
  3. microbi

    microbi Active member

    Liittynyt:
    23.02.2005
    Viestejä:
    1,374
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    eh... "oikea" asenne..... Ja tuo SP2 => ei se kyllä HIDASTA sun konetta, se PARANTAA sitä + sun tuota surullisen kuuluisaa nettiturvaa.

    Asia jota en voi ymmärtää on, kun laitat windows asennus cd:n koneeseen, formatoit C-aseman ja asennat uuden windowsin - silti onnistut muka asentamaan DNA-nettiturvan aina samalla? Eikö tuo ole joku DNA:N ona systeemi jonka saa valita? Eikä ole pakko ottaa? Jos nyt jostain todella kummasta syystä tuo DNA-nettiturva tulee aina(?) kun asnetaa koneen verkkoon => soita DNA:lle ja sano, että ET halua, että se turva on "päällä" sinun tunnuksilla (pakko toimia tunnuskohtaisesti!?).

    Sen jälkeen kun on SP2 haettu - kun hakee microsoftin sivuilta, eipä paljoa viruksia ehdi tulla - "säädät" sitä SP2:sta niin kuin sen haluat toimivat => esim. KUN olet asentanut hyvä av-softan + hyvän palomuurisoftan => säädät niitä SP2:n turvallisuus asetuksia, mm. poistaisin SP2:n oman palomuurin, koska nyt sinulla sitten pitäisi olla jo parempi ja 2:ta palomuuria on turha pitää (tulee vain ristiriitaisuuksia ym. ongelmia).

    //typot saa olla - ei kiinnosta tarkistaa
     
  4. Hz4

    Hz4 Guest

    Aivan samaa mieltä kanssasi.

    Kyllä se on niin, että jos koneelle latailee kaiken näköstä roskaa paskat välittämättä siitä mitä tulee silloinkin ladattua niin en yhtään ihmettele, että kone on hidas ja tukkoinen.

    Mitäs siinä vikiset oma vikasi josset neuvoja kuuntele. SP2 mukana tulee mm. XP oma palomuuriohjelmisto ja päivitysksen mukana tulee myös mahtavamäärä tietoturvakorjauksia jotka estävät ulkoatulevia hyökkäyksiä.

    Pitää kuitenkin muistaa, että nuo ohjelmapohjaiset palomuurit on vain yksi pysäkki. Kunnon suojauksen saa vasta, kun hankkii "rauta"palomuurin, kunnollisen tietoturva ohjelmiston ja pitää huolen tietoturvapäivityksistä viikottain.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 27.05.2006
  5. aaxxeell

    aaxxeell Regular member

    Liittynyt:
    28.07.2005
    Viestejä:
    2,145
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Toki softamuurikin voi olla päätepysäkki, eli siis ettei saa sellaista kuvaa, että vain ja ainostaan rautamuuri tarjoaa suojaa. Toki rautamuuri on edistyksellisempi ja kevyempi. Monet käyttävätkin moplempia.

    @EskoCruu

    Se ei ole mistään muusta kiinni kuin sinun asennemuutoksesta tietoturvaa kohti. Näet ehkä sen päivän kun koneesi toimii täysilla tehoilla niin nautit siittä silloin ja asenteesi on aivan erilainen.
     
  6. Lerppu

    Lerppu Regular member

    Liittynyt:
    22.06.2004
    Viestejä:
    741
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
  7. Hz4

    Hz4 Guest

    Kuten minä;) en olisi sitä muuten esille nostanut.
     
  8. EskoCruu

    EskoCruu Guest

    Älä tuu tänne lesoo mitään kovaa jätkää, mutta okei mä lataan ton SP2:sen mut mun konetta se hidastaa aika paljon..

    Tätä konetta ei nää edes unissaan täysissä tehoissa..
     
  9. EskoCruu

    EskoCruu Guest

    En mä jaksa selittää näit asioita sataantuhanteen kertaan, Kiitos kummiski sulle ja teille muille..mä kokeilen tota SP2, kun TE kerran sanotte.. Älkää hikoilko yhtään vaan ottakaa chillsti :p !
     
  10. EskoCruu

    EskoCruu Guest

    Tietääkö kukaan ilmasta formatointi ohjelmaa? muutakun toi PartitionMagic.
     
  11. DTLavi

    DTLavi Regular member

    Liittynyt:
    29.03.2006
    Viestejä:
    108
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Winukan asennus CD sisuksiin ja siitä menoksi..saat formatoitua. Partition magic ei taida olla forkkaus-softa, vaan osionti-ohjelma eikös?
     
  12. Sebu92

    Sebu92 Active member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    2,778
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Sori, mua rupes ärsyttää toi asenne liikaa. Tosiaan ihan sillä windowsin asennus cd:llä pitäisi onnistua. Enkä kyllä jaksa ymmärtää, että miksei muka google toimi jos tännekin pääset.
     
  13. EskoCruu

    EskoCruu Guest

    Nyt mul toimii googlekin, mut hitaasti. :( .. aika outoo, asensin ton SP2 cd:ltä mutta se sano että ei voi kopioda jtn tiedostoo (ilmeisesti tärkee) niin se lopettaa sen asennuksen, mutta latailen just parhaimmillaan SP2:Sen Wupdatesta niin sieltä se tulee aika hitaasti mutta varmasti.

    Miten toi formatointi onnistuu levyllä? Pitääks kone olla pääl? En mä löydä mitään mistä vois formaa CD:ltä.
     
  14. Sebu92

    Sebu92 Active member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    2,778
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    pidä cd koneessa kun kone käynnistyy.
     
  15. EskoCruu

    EskoCruu Guest

    Nii mutta mul se alkaa samantien lataa Windowsii.
     
  16. Sebu92

    Sebu92 Active member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    2,778
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mene biossiin laittamaan tuo Cd-asema ensimmäiseksi käynnistysasemaksi. Joku muu voi selittää tarkemmin, miten tuo tapahtuu, minä en muista.
     
  17. EskoCruu

    EskoCruu Guest

    ööö..Mites toi bios juttu, ku oon aika huono näis kone jutuis.. :( ..Voitko kertoo "tarkemmin" että mitä teen? .. Ja tiietkö jonkun hyvän mutta ilmasen virustorjuntaohjelman, kun mul on nyt se SP2 ja puuttuu toi Virustorjunta?
     
  18. Sebu92

    Sebu92 Active member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    2,778
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/162275
    Tuosta voit katsoa jonkun hyvän virustorjuntaohjelman. Avast! ja Antivir olisivat molemmat hyviä, voit vaikka arpoa noitten väliltä tai sitten vaikka katsoa niitten nettisivulta miellyttävämpi. Omapahan on päätöksesi. Biossiin pääsi muistaakseni esc-näppäintä rämpyttämällä koneen käynnistyessä. Sieltä sitten voi valita ne käynnistysjutut. En ole varma, eikä muisti riitä, sori. Joku parempimuistinen tai muuten asiaan enemmän perehtynyt auttakoon.
     
  19. EskoCruu

    EskoCruu Guest

    Joo ei mitään..ja kiitti helvetisti kaikille.! Mä sain poistettua ton homo dna nettiturvan ku latasin netistä sellasen ku eTrust antiviruksen! prkl... joo koitan jostain saada sen bios tzydeemin toimimaan...kiitos sulle sebu :)
     
  20. Sebu92

    Sebu92 Active member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    2,778
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ole hyvä Esko. :)
     
  21. EskoCruu

    EskoCruu Guest

    Joo kyllä mä olin väärässä tos SP2 hitaus jutussa..kyl tää paljon nopeemmin toimii! :D
     

Jaa tämä sivu