1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelmia xboxpc yhteyden muodostamisessa.

Viestiketju Alkuperäinen Xbox -osiossa. Ketjun avasi Denz0 22.03.2005.

  1. Denz0

    Denz0 Member

    Liittynyt:
    22.03.2005
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Elikkä mä en saa millään yhteyttä xboxin ja pc:n välille. Olen tehnyt näitten ohjeitten mukaan. http://www.tdubel.com/artikkelit/xboxliitverkko3.html

    Xboxin verkkokortissa palaa valo ja niin myös pc:n verkkokortissa. Yhteys "muodostuu" mut se ei pingaa xboxia...? Pc:n verkkokortti pingaa itsensä mutta vasta sitte kun olen laittanu verkkopiuhan xboxiin kiinni ja virran xboxiin. Ihmetteln sitä että mitenkä tietokoneen verkkokortti on riippuvainen xboxista noin ettei se pingaa itseänsä jos ei ole piuha kiinni xboxis ja kone päällä.? Eikö sen kuitenki pitäis pingata itsensä vaikka ei olisikaan minkäänäkösiä piuhoja kiinni??
    Xboxissa on käyttiksenä XBOXmediacenter. Kaikki palomuurit olen kytkenyt pois päältä mut ei auta mitään ja mahdolliset asetukset olen omasta mielestäniu tehnyt niin että kaiken järjen mukaan pitäisi toimia. Mutta ei niin ei. Xbox toimii muuten ihan täydellisesti.
    Auttaisiko jos ostaisin uuden verkkokortin? Tai jos laittaisin uuden käyttiksen xboxiin? Mutta mitenkä se sit onnistuis se vaihto? polttamalla cd:lle mut jos esim. laittasin evolutionX:n nii voiko sen laittaa suoraan tohon päälle vai mitenkä se onnistuu?
     
  2.  
  3. turska

    turska Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2004
    Viestejä:
    4,040
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  4. urnin

    urnin Regular member

    Liittynyt:
    30.01.2005
    Viestejä:
    326
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kummallisen paljon on täällä ollu ongelmii noitten yhteyksien kanssa. Tota on enää paha alkaa neuvoo. Pitäs melkeen ite nähä koko viritelmä :) kuitenki joku ihan pieni moga.
     
  5. Denz0

    Denz0 Member

    Liittynyt:
    22.03.2005
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eipä tuolla turska ollut apua meikäläiselle...
     
  6. rouda

    rouda Regular member

    Liittynyt:
    19.03.2005
    Viestejä:
    193
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    onko ftp-palvelin päällä XBOXmediacenterissä
     
  7. mcmopo

    mcmopo Active member

    Liittynyt:
    01.07.2003
    Viestejä:
    1,507
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    68
    Kirjoita kometoriviin ping (Xboxin ip-osoite). Katso saako lähetettyy pakettei. Jos ei onnistu niin ongelma on asetuksissa.

    Ja useimmat asentavat EvolutioX:n mukana tulevan biossin ja unohtavat pistää dashboardin (eli onko pistetty?).
     
  8. Denz0

    Denz0 Member

    Liittynyt:
    22.03.2005
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kokeiltu on monilla eri asetuksilla mut ei vaa pingaa. Joo aattelin ekaks et olis tos integroidus verkkokortis jotain vikaa ja kokeilin toisella kortilla mut ei silläkään toiminu...
    Eli siis mulla on käyttiksenä toi XboxMediacenter ja ajattelin asentaa siihen evolutionX:n jos se sillä toimis. Mut ongelma onkin et mitenkä saan sen vaihettuu ku ei saa verkkoon?
     
  9. Denz0

    Denz0 Member

    Liittynyt:
    22.03.2005
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin ja FTP-palvelin on päällä.
     
  10. mcmopo

    mcmopo Active member

    Liittynyt:
    01.07.2003
    Viestejä:
    1,507
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    68
    Evolutionin saa pistettyy cd:ltä. Jos sattuu olemaan vaikka ylimääräinen cd-rw levy niin siihen polttaa sen. Tuolla sivuilla minkä linkit tohon heititkin niin pitäisi löytyä ohjeet.
     
  11. Denz0

    Denz0 Member

    Liittynyt:
    22.03.2005
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mitenkäs muuten ku mulla on tollanen piiri ku Aladdin advance plus tos mun boxis ja mä en löydä oikeen infoo et mikä biossi siihen sopii... nii jos mä laitan ton EvolutionX:n nii mikä Biossi siihen pitää laittaa?
     
  12. rouda

    rouda Regular member

    Liittynyt:
    19.03.2005
    Viestejä:
    193
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  13. mcmopo

    mcmopo Active member

    Liittynyt:
    01.07.2003
    Viestejä:
    1,507
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    68
    Ota uusin biossi, jos ei toimi niin vaihda yhtä vanhempaa. Uusin on muistaakseni 1-1.5 versioille M8 ja 1.6/b:lle on M8_16 biossi uusin.
     
    Viimeksi muokattu: 24.03.2005
  14. linkku72

    linkku72 Member

    Liittynyt:
    08.04.2004
    Viestejä:
    72
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Oletko varmistanut dashboardista FTP-yhteys sallittu.
    Salasana ja käyttis oikein ja portti 21.
    Windowsin palomuurin poistanut->controlpanel->network->
    xboxin verkkokortti->properties->ja sieltä jostain välilehdestä.
    Käytä manuaalisia verkko osotteita ja tarkista että pitävät paikkansa.
    Olet kokeillu kortin eri Duplex asetuksia josko auttais.
    Kokeile eri FTP-ohjelmaa.
    Tässä jotain että alkuun päästään.
     
  15. Denz0

    Denz0 Member

    Liittynyt:
    22.03.2005
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kaikkia noita olen kokeillut. Ja ei siitä FTP-ohjelman vaihdosta ole mitään hyötyä jos se ei edes pingaa sitä xboxia. Mut mä ny kokeilen vaihtaa sen käyttiksen tohon EvolutionX:ään ja sit kahtotaan...
    Sellanen kysymys vielä et kannattaako mun hommata SlaYers_EvoX_Auto-Installer_v2.5_FINAL.exe.? Ja jos mä asennan ton nii asentaako se autom. sen EvolutionX:n käyttikseks? Vai pitääkö mun ensiks poistaa vanha käyttis? ja sit asentaa se evolutionX? Ilmeisesti toi slayers asentaa kaiken automaattisesti vai oonko ihan vääräs? Vai pitäskö mun vaa asentaa se pelkkä EvolutionX sinne boxille?
     
  16. linkku72

    linkku72 Member

    Liittynyt:
    08.04.2004
    Viestejä:
    72
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tarkista ny ensin kuinka vanha dashboardi siel paketis on. En osaa sanoo noista Autoinstallereista mitään ku en oo käyttäny mut sen tiedän et jossain paketissa on vanhat dashit. Suosittelen ihan edellisen dashin poistoa ja asentamaan cd:ltä uuden BoxPloreria käyttäen. Deletellä vaan poistat tiedostot mut tarkista itse ensin sieltä tdupelin sivuilta miten nää kaikki menee
     
  17. Denz0

    Denz0 Member

    Liittynyt:
    22.03.2005
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jees... elikkä mä asensin ton alyersin sinne ja se asennus meni hyvin ja sain käyttiksen vaihettuu. Nyt ilosesti kokeilin josko sais FTP-yhteyden toimimaan mut ei niin ei. Se ei vieläkään pingaa sitä xboxia...?? Mikä täs ny mättää. Kaikki palomuurit on tietsalta otettu pois päältä ja asetukset pitäis olla kunnos mut ei vaa pingaa sitä boxia perkeles... Tos boxin verkkokortis palaa vihree valo ja sit siinä ku käynnistää sen vilkkuu oranssi valo.? Mikä se oranssi valo on mikä vilkkuu? Vihree valo palaa kokoajan. Mä en oikeesti tiä mitä mun pitäis tehä...?
     
  18. rouda

    rouda Regular member

    Liittynyt:
    19.03.2005
    Viestejä:
    193
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    pistä koneeseen dhcp päälle ja suoraan adsl modeemiin kiinni soita jollekki kaverille saako ftp yhteyden sun xboxsiin
     
  19. Winkz

    Winkz Member

    Liittynyt:
    26.03.2005
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Koitappa huvikseen hakea FlashXP. (ftp-softa)
    Jostain kumman syystä oma xboxini ei tykännyt muista ftp-softista, esim ws_ftp ei toiminut ollenkaan.
     
  20. rouda

    rouda Regular member

    Liittynyt:
    19.03.2005
    Viestejä:
    193
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  21. Denz0

    Denz0 Member

    Liittynyt:
    22.03.2005
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo mul on toi flsahFXp käytös... Tiiättekö mitä.? Mä sain tän skulaan... :) Kato ku mulla on tietsa makkaris eikä täälä oo telkkaria. No mä kysyin kaverilta mikä sano ettei tarvii olla telkkaris kiinni, että saa verkon toimimaan. Ainaki sillä toimii sillä lailla. No sit tänään kokeiltiin sillai et kaveri tuli kannettavalla tänne ja laitettiin se olkkariin nii johan rupes pelittään... Tää 1.6version xboxi on vissii vähä tarkempi ku noi vanhemmat... Mut jokatapaukses ei muutaku kauppaan ostaan 20metrii pitkä verkkopiuha. :)
     

Jaa tämä sivu