1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelmia soneran netin kanssa

Viestiketju Laajakaistaliittymät -osiossa. Ketjun avasi BigBubble 24.01.2008.

  1. BigBubble

    BigBubble Guest

    Elikkä mulla on ollu tää sama ongelma jo varmaan vuoden! :s
    Meillä on soneran 1 Mbps netti. Puhelinpistokkeesta lähtee kolmeen koneeseen johdot.

    Ongelmana on se, että mun koneessa netti katkeilee päivässä ainakin 10 kertaa! Netti vaan yhtä äkkiä poikkee! Siihen auttaa vaan ku painaa tota näppiksen "nukkumaan" nappia ja kone menee valmiustilaan ja sikku painaa enter ja tulee takas päälle ja yhdistää netin niin se toimii taas. Muissa kahdessa koneessa ei ole netti katkeillut kertaakaan ja olen koittanut myös vaihtaa tota johtoa koneen ja puhelinpistokkeen välillä mutta ongelmat jatkuu. Mistä tää vois johtua? Toivottavasti ratkasu löytys vihdoinki ja pääsis tästä rasittavasta ongelmasta eroon! :s Voiko netin katkasta Bitlord/uTorrent? Mutta toisaalta netti katkeilee ilman, että noikaan ohjelmat on pääällä.
     
  2.  
  3. sienis

    sienis Regular member

    Liittynyt:
    29.03.2007
    Viestejä:
    119
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ongelmia Soneran kanssa täälläkin. Paskaa palvelua, kun ollaan täysin haluttomia auttamaan ja kuuntelemaan asetusta.

    Nyt kun netti vaihtui 2mb --> 8mb alkoi todella ärsyttämää netin jatkuva pätkiminen. 2 megan netillä ei ollut pätkinyt aikoihin, mutta kaistan laajetessa ongelmat tuli takas. No siitäpä ensin Telewellille noottia, kun niiden purkki modeemin hommia hoitaa. Linja virheilee aivan liikaa. CRC virheitä oli tunnissa tullut noin 7000 tjsp. Sanoivat että todennäköisesti ongelma hoituu, kun operaattori vaihtaa DSLAMista yhteyden fast pathista interleaved tilaan. No, vikailmoitusta Soneralle ja tottakai ensimmäiset ininät oli, että koita toisilla vehkeillä. No nyt on testattu eri piuhoilla, jakajilla/ilman jakajaa, eri modeemilla, eri puhelinpistokkeesta. Ei apua. Soneralta sanovat vaan että "No can do.". Itse vielä neuvoin niille, että tuota DSLAMin asetuksi muuttamalla ongelmat häviäisi, mutta ei. Kyllä ne siellä kävi ihmettelemässä. Sanoivat vaan että sieltä päästä kaikki kunnossa, iniskää taloyhtiölle, että linjat on huonot. Oli ilmeisesti liian vaivalloista konfiguroida se perkeleen loota uudestaan, että olisi saatu asiakas tyytyväiseksi.

    Haistakoot vaan jotain epämiellyttävää.
     
  4. wipu

    wipu Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    548
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mitä te alatte riehumaan..jos sonera sanoo että niitten päässä ei näy mitään ongelmaa..sillon ongelma on koneen ja penkin välissä..ei ne puhelimen kautta voi oikeastaan tehä mitään..ite oon ollu soneraan enemmänkin kun tyytyväinen..thanx to sonera ;)
     
  5. JooPee

    JooPee Regular member

    Liittynyt:
    08.06.2007
    Viestejä:
    332
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No kyllä se soneran työntekijöissä vika on! Joko ne on sokeita, tyhmiä tai laiskoja tai kaikkia nuita. Kyllä ne sieltä puhelimen takaa voi tehä ja paljon jos vaan jaksais vääntää perseensä ylös siitä penkistä. Ainaku on ollu soneran netti nii ollu enemmän poikki ku toiminnassa. Siteku sinne soitat että nyt ei toimi, sielä vika nii vastaus on yleensä ollu tyyliin "Njaas... Naapuris syö liian paljon silakoita, johtuu siitä. Täälä kaikki kunnos"

    Ei voi muuta sanoa ku soneran asiakaspalvelu on niin syvältä ku olla ja voi!
    Että kiitosta soneralle vaan!
     

Jaa tämä sivu