1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelmia mp3 -soittimen ja tiedostojen siirtämisen kanssa

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi Valkoinenkoira 08.11.2011.

  1. Valkoinenkoira

    Valkoinenkoira Member

    Liittynyt:
    08.11.2011
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli mp3 -soitin (Creative ZEN Mozaic) hajottaa välillä levyjä (jotka ovat tietokoneella yhtenä tiedostona) randomilla useammiksi erillisiksi tiedostoiksi, joissa kussakin on muutama biisi, kun tämän levyn siirtää mp3 -soittimelle. Pystynkö mä tekemään tuolle kansiolle jotaki ennen siirtämistä ettei se leviäis ympäri soitinta ku lohen pas*a, tai tekemään jotaki muuta ylipäätänsä? Soittimen päivittäminen ei auttanu.
     
  2.  
  3. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Millä siirrät ne soittimelle? Onko joku Zenin oma softa joka "tunnistaa" musaraidat isosta tiedostosta.
     
  4. RyuutaFan

    RyuutaFan Member

    Liittynyt:
    02.05.2010
    Viestejä:
    48
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Koeta ensin Windows Media Playerillä ripata ne kappaleet koneelle ja sit siirrä ne oman tietokoneen kautta soittimen muistiin. Omistan itsekkin Creative ZEN soittimen ja toimii näin :)
     
  5. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Olen kokeillut Sonyn soittimella tuota. Sonykin näkyy suoraan massamuistina omassa tietokoneessa, ihan niinkuin tavallinen USB-tikku, kun sen tökkää USB-latauspiuhalla koneeseen.

    Ripperinä mulla on CDEx ja biisit ripattu sillä omiksi erillisiksi ämppäreikseen sopivaan hakemistorakenteeseen, joka on helppo vetäistä soittimen muistiin ihan winukan omalla tiedostonhallinnalla. Toimii kuin hakä ja on helppo toteuttaa.

    Kannattaa myös tarkistaa jollain sopivalla editorilla ettei biisien ID-tiedot ole menneet sekaisin, tämä saattaa vaikuttaa soittimen luomaan kirjastoon niin että biisit eivät mene siististi samaan hakemistoon, vaan hajoavat ympäriinsä. Kaikkein helpoiten homma onnistuu kun ID-tiedot ovat täsmälleen samanlaiset kappaleen nimeä ja raidan numeroa lukuunottamatta joka biisissä joka kyseiselle levylle kuuluu. ID-editoreita löytyy sekä erillisinä että mediasoittimiin integroituina, itse käytän joko CDExän editoria tai WinAmpin editoria tietojen editointiin.
     

Jaa tämä sivu