1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelmia kuvan siirossa USB liitänällä.

Viestiketju Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue -osiossa. Ketjun avasi coolshow 15.02.2008.

  1. coolshow

    coolshow Guest

    Ennen olen pystynyt hyvin siirtämän kuvia koneelle nyt kun vuosien jälkeen olen kaivanut kameran esiin kuvien siirto ei onnistu ensteksi pompahtaa homma että uusi laite löydetty sitten klikkaan sitä ja aukeaa joku asennus jotain vaihtoehtoja että asenna esim asennus cd jota ei tietenkään minulla ole sitten valitsen jonkun automaatti haun ja vähän ajan päästä ilmestyy että kone ei löydä jotain asennus juttuja.

    Ennen hyvin kuvien siirto onnistui tosin nyt minulla on eri tietokone kun silloin.

    Voinko ladata esim netistä jonkun ohjelman jonka avulla kuvien siirto onnistuisi?
     
  2.  
  3. paspalo

    paspalo Regular member

    Liittynyt:
    09.07.2006
    Viestejä:
    212
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Laitappa vähän tarkempia tietoja. Yritätkö siirtää kuvia suoraan kamerasta? Onko erillistä muistikortinlukijaa? Minkä merkkinen kamera/malli? Toimiiko usb-liitin muuten normaalisti? Oletko tehnyt koneelle jotain isompia kuperkeikkoja edellisen kuviensiirron jälkeen?
     
  4. coolshow

    coolshow Guest



    Kamera on trust merkkinen edellisen kerran kuvia siirsin vanhalla tietokoneella usb liitin toimi hyvin ja kone ilmottaakin että uusi laite löydetty kamerassa on erikseen muisti kortti mutta koneessa ei ole paikkaa muisti kortille.Kun kytken usb liittimen koneeseen kuulu vain piip ääni eikä mitään tapahdu.Yritän siis suoraan kamerasta siirtä koneelle kuvia.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 16.02.2008
  5. paspalo

    paspalo Regular member

    Liittynyt:
    09.07.2006
    Viestejä:
    212
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kokeileppa kuvien siirtämistä erillisellä kortinlukijalla. Joskus tietokoneet vaan ei ymmärrä yhteistyön syvempää olemusta. Itselläni on ollut vastaavia ongelmia milloin tulostimen, milloin mp3-soittimen kanssa. Muistikortinlukijat eivät paljon maksa ja toiminta on yleensä varmempaa
     
  6. coolshow

    coolshow Guest

    Mistä näitä muistikortin lukioita saa eli siis laitan vain kameran muisti kortin kortin lukiaan ja saan siten siirettyä tärkeät kuvat koneelleni?
     
  7. fandokan

    fandokan Member

    Liittynyt:
    14.08.2007
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Muistikortinlukija on suositeltava vaihtoehto kaikille. Eivät ole kalliita ja löytyy kaikenmaailman atk- ja kameraliikkeistä. Esim. verkkokauppa.com.

    Mutta vaikka muistikortinlukijaa suosittelenkin, toki siihen USB-ongelmaankin on melko varmasti syy ja ratkaisukin löytynee. Kyseisestä kamerasta en tiedä mitään, mutta kenties valikoista löytyy "siirtoasetus" tai muu vastaava. Jos löytyy niin todennäköisesti vaihtoehtoina on normaali ja PTP. Vaihda se toiseen ja kokeile uudestaan. Mikä käyttöjärjestelmä sinulla on?
     
  8. donaldank

    donaldank Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2007
    Viestejä:
    122
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitenkäs minun ongelmani. Kun ennen kuvia on pystynyt siirtämään ihan normaalisti. Nyt kun yrittää siirtää menee ehkä 1-5 kuvaa sitten tulee joku että kuvaa ei voi siirtää.
     
  9. fandokan

    fandokan Member

    Liittynyt:
    14.08.2007
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    donaldank: Pahahan noista on sanoa. Vikahan voi löytyä myös muistikortista. Jos mahdollista, kokeile toisella muistikortilla.
     

Jaa tämä sivu