1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Ongelmia Canon TS 3000 -sarjan tulostimien kanssa

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Teme84 04.02.2022.

  1. Teme84

    Teme84 Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2007
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sekä itsellä että vanhemmilla on tällä hetkellä ikäviä ongelmia otsikon mukaisten Canon-tulostimien kanssa. Ajurit ja softat saa vähän väliä asennella uudelleen, että saa tulostukset hoidettua. Varsinaista virhekoodia ei tule, esimerkiksi vanhemmilla tulee vaan "Tulostusvirhe kohteessa Canon TS 3400 series" ja tiedostonimi. Itselläni TS 3350:ni kanssa ei aivan tuolla sanamuodolla, mutta vastaava herja kuitenkin eikä minullakaan varsinaista virhekoodia. Ongelmat tuntuvat alkaneen sen jälkeen kun koneemme päivittyi Windows 11:een. Eli itse epäilen, että joku Windows 11:een liittyvä yhteensopivuusongelma voisi olla Canonin päässä, mutta voiko itse tehdä asialle jotain? Mikään tietokonevalmistajan tyyppivika ainakaan ei voi olla, koska itselläni on Lenovo-läppäri ja kotikotona Asus. Ja molemmilla siis Windows 11 tullut päivityksenä. Ikävästi vaan en ainakaan itse pääse palaamaan Windows kymppiin, 11 ollut jo liian kauan siltä kannalta. Sinällään tämä on vain hankala keissi kun tosiaan mitään virhekoodia ei tule jonka perusteella voisi asialle paljonkin tehdä itse, kun olisi koodi mikä googlata. Canonillekin lähtenyt viesti tästä, mutta ajattelin huvikseni kysyä josko täällä osaisi joku antaa hätäensiapua.
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
  4. Teme84

    Teme84 Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2007
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juuri noilla uusimmilla mennään molempien printterien kanssa, ja silti niitä saa vähän väliä asennella uudelleen.
     
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Tuosta tuli pakostakin mieleen, että Windows 10:llä oli aikanaan tapana asennella itsenäisesti ajuripäivityksiä, eikä aina sitä oikeaa ja toimivaa versiota. Ei kai Windows 11 nyt ole perinyt samaa käytäntöä? Windows Updaten päivityshistoriasta voisi ainakin tarkistaa, ettei siellä näy mitään tulostimen ajuripäivityksiä.

    Toinen, mikä on helppo kokeilla, on Windowsin oma vianmääritys. Kirjoita siis hakuriville vianmääritys, valitse Muut vianmääritykset ja sieltä Tulostin ja paina Suorita vianmääritys. Tämä kannattaa tietysti tehdä siinä tilanteessa, kun tulostus ei onnistu.
     

Jaa tämä sivu