1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelmana Huawei E220 ja porttiohjaus

Viestiketju Laajakaistaliittymät -osiossa. Ketjun avasi NYSV 08.01.2008.

  1. NYSV

    NYSV Member

    Liittynyt:
    08.01.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli pari päivää sitten hankin usb-modeemin Huawei E220 (HSDPA)Soneran liittymällä ja alan olla jo aika epätoivoinen sen suhteen, että saisin sen utorrentin kanssa funkkaamaan. Kaikki neuvot mitä täältäkin että muiden saittien kautta olen löytänyt niin ei poista ongelmaa.

    Muutenhan tuo toimii kuin unelma ja vaikka onkin meganen niin latausnopeudet ovat muuten olleet jopa 130-150kt/s, paitsi sitten utorrentin kanssa se ei lataa kuin max.20-30kt/s eikä siis anna muidenkaan ottaa yhteyttä. "Mokkulan" mukana tullut softa kun ei sisällä minkäänlaisia reititin asetuksia mitä voisi muuttaa, eikä reititin asetuksia pääse säätämään selaimen kauttakaan kuten normaalisti laajakaistayhteykillä voi tehdä.

    Eli en itse keksi enää muuta syytä kuin, että Sonera blokkaa ylimääräiset portit ja jos se noin menee, niin onko kenelläkään tietoa miten sen saisi purettua?
    Käyttiksenä minulla on nyt homeXP ja myllynä perus vanha pöytälaitos, minkä olen kuitenki tuunannut tämän päivän kuoseihin, että hardwaren pitäisi olla kunnossa.
     
  2.  
  3. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Mobiililaajakaistassa operaattorit rajoittavat p2p-ohjelmien toimintaa. Voit kokeilla seuraavaa uTorrentin asetusta, mutta tuskin siitä on apua, Ominaisuudet > Verkkovelho > [X]Käytä salausta

    Mobiililaajakaistassa (Elisa, Sonera, ym.) on p2p-ohjelmien käyttö kielletty.
     
  4. NYSV

    NYSV Member

    Liittynyt:
    08.01.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos heikki75, selvensit tilannetta hieman operaattoreiden suhteen.
    Luulenpa että on siis ilmeisesti aika hankalaa lähteä kiertämään ks. rajoituksia??
     

Jaa tämä sivu