1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Ongelma Yamaha RX-V379 vahvistimen kanssa

Viestiketju Kotiteatterin äänentoisto -osiossa. Ketjun avasi HypoKrisu 15.10.2015.

  1. HypoKrisu

    HypoKrisu Newbie

    Liittynyt:
    15.10.2015
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Moi. Olen lähettänyt alla olevan viestin Yamahan tukeen, mutta ajattelin kysyä ongelmaan ratkaisua myös täältä.

    Olen ostanut n. kuukausi sitten Yamaha RX-V379 viritinvahvistimen. Ongelma on seuraava: vahvistin katkaisee yhteyden kaiuttimiin, kun TV:stä vaihtaa kanavaa. Tämä aiheuttaa voimakkaan napsahduksen kaiuttimissa. Sama tapahtuu kun musiikkia soitttaa tietokoneen kautta. Kun musiikkikappaleen keskeyttää, niin kaiuttimista kuuluu voimakas napsahdus n. 3 sekunnin päästä. Kaiuttimien kuvakkeet siis häviävät vahvistiminen näytöstä. Eikö vahvistmien yhteys kaiuttimiin pitäisi olla koko ajan päällä?

    Olen käyttänyt laitteen takuuhuollossa ja se korjattiin siellä. Ongelma ei kuitenkaan poistunut. Testasimme vahvistimen liikkeessä toisessa TV:ssä ja kaiuttimissa ja kaikki toimi normaalisti: ei napsahduksia ja kaiuttimen kuvakkeet eivät hävinneet vahvistimen näytöltä. Ongelma esintyy siis näköjään vain minun TV:ni ja tietokoneeni kanssa. Alla laitteistoni:

    TV: LG 42LS570T - ZB

    Kaiuttimet: Tannoy Mercury V1i (vain etukaiuttimet)

    TV:stä ääni kulkee vahvistimelle optista kaapelia pitkin ja tietokoneelta HDMI-kaapelia pitkin. Olen testannut useilla kaapeleilla ja tilanne on edelleen sama. Ainoastaan analogisella kaapelilla ongelmaa ei ilmene. Tosin ainoa analoginen liitäntä on kuulokeliitäntä ja äänenlaatu on surkea.

    Onko vahvistimella ja LG:n TV:llä yhteensopivuusongelma. Vai miksi tämä ongelma ilmenee?
     
  2.  
  3. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,494
    Kiitokset:
    227
    Pisteet:
    93
    Sekä töllössä ja virvassa on ARC-kykyinen HDMI, joten optista ei tarvita.
    ARC pitänee löytää töllöstä, vain yhdessä HDMI:ssä on se, tuossa mallissa HDMI-1:ssä, lisäksi moinen täytynee erikseen kytkeä päälle sekä töllöstä että virvasta, miten se on mulle tuntematonta...

    T: Vesku
     
  4. HypoKrisu

    HypoKrisu Newbie

    Liittynyt:
    15.10.2015
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kiitos vastauksesta. Unohdin mainita, että olen kokeillut myös tuota ARC-toimintoa ja se itseasiassa pahentaa tilannetta: napsahduksia kuuluu kaksi yhden sijaan (kun TV-kanavaa vaihtaa).
     
  5. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,494
    Kiitokset:
    227
    Pisteet:
    93
    Onko tullut töllöä koskaan päivitettyä?
    Kuinkas sen takuiden kanssa?
    Toisenmerkkisen virvan testaus?

    T: Vesku
     
  6. HypoKrisu

    HypoKrisu Newbie

    Liittynyt:
    15.10.2015
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    TV on yli kolme vuotta vanha, joten takuu ei ole enää voimassa. Testaan ensi viikolla toisen vahvarin kanssa tilanteen. Vaikuttaa vähän siltä, että kenelläkään muulla ei ole tätä ongelmaa ollut. Olen etsinyt tietoa monesta paikasta ja vastaavaa ongelmaa ei ole tullut vastaan.
     
  7. HypoKrisu

    HypoKrisu Newbie

    Liittynyt:
    15.10.2015
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Ja TV on päivitetty.
     

Jaa tämä sivu