1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma, osa nettisivuista latautuu, osa ei.

Viestiketju Laajakaistaliittymät -osiossa. Ketjun avasi CProg 08.02.2008.

  1. CProg

    CProg Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2007
    Viestejä:
    276
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Outo homma tuli tuossa viime keskiviikkona, kun tulin tietokoneelle. Menin internettiin ja aloitussivu google aukesi normaalisti. Menin hotmailiin katsomaan sähköpostia mutta se ei avautunutkaan, "Palvelinta osoitteessa www.hotmail.com ei löytynyt". Yritin uudestaan ja sama juttu. Menin toiselle koneelleni ja sielläkään ei latautunut. Ongelma on siinä että nettiyhteys on todella hidas ja vain osa sivuista aukeaa!
    Youtube aukeaa aina mutta vain osa videoista latautuu. Esim. www.nettimoto.com ei aukea. Käytän firefoxia ja modeemina toimii A-Link RR84. Nettiyhteys toimi viikon normaalisti, kunnes yhtäkkiä yön jälkeen se alkoi temppuilemaan. Olen koittanut päästä normaalisti nettiin 3:lla eri modeemilla ja 2:lla eri koneella. Aina sama juttu. Soitin taloyhtiön
    internetin palveluntarjoajalle ja siellä sanottiin yhteyden olevan normaalissa kunnossa. Kehottivat yrittämään toisella modeemilla niin kuin teinkin. Olen yrittänyt ottaa palomuuria pois päältä ja kaikkea pientä säätöä mutta ongelma on ja pysyy.
    Olen laittanut tehdasasetukset modeemista takaisin monta kertaa, mutta sama juttu joka kerta. Ja koska ongelma on molemmissa koneissa ja muutosta ei näy vaikka vaihtaisi modeemia, ainoaksi vaihtoehdoksihan jää ongelma palveluntarjoajalla?

    Jos joku osaisi auttaa edes vähäsen, olisin kiitollinen jos kirjoittaisit tänne.
     
    Viimeksi muokattu: 09.02.2008
  2.  
  3. Porshe

    Porshe Regular member

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    1,111
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jos taloyhtiössäsi on jaettu nettinopeus kaikkien kesken niin sitten siellä voi olla vähän linjat tukossa koska kakarat latailee aikuisviihdettä =) Firefoxia saa myös nopeennettua seuraavalla lisäosalla ja kalibroimalla sen: Lataa Tweak Network
    Kalibroi: [​IMG] ^ Tuohon valikkoon pääset: työkalut -> tweak network -> klikkaa power -> apply -> OK.

    Netistä löytyy myös nopeustestejä: *KLIK*

    Kannattaa ottaa selvää kuinka nopea yhteys on ennen kuin alkaa itkemään sen hitaudesta =)

    Tuon modeemin pitäisi kyllä toimia. Hitaus voi myös johtua siitä että modeemin palomuuri on päällä jonka saa suljettua purkin omista asetuksista. Varsinaista personal firewallias en suosittele sulkemaan koska sitten koneesi ei ole suojattu. Mikä palomuuri koneessasi on?
     
  4. CProg

    CProg Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2007
    Viestejä:
    276
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos tiedosta! Käyttö nopeutui hurjasti! P.S Ei ole jaettua nettiä.
    Nettisivujen latausongelma oli palveluntarjoajalla, saimme sen korjattua tänään. Paljon kiitoksia!

    EDIT: Ja tiesin kyllä tarkalleen kuinka nopea netti mulla on, en nimittän ole mikään eilisen teeren poika koneasioissa ;)
     
    Viimeksi muokattu: 11.02.2008

Jaa tämä sivu