1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Jimmsin kanssa emolevyn viasta.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi plainii 01.09.2011.

  1. Coot

    Coot Regular member

    Liittynyt:
    11.11.2007
    Viestejä:
    440
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  2.  
  3. Jaltsi86

    Jaltsi86 Regular member

    Liittynyt:
    28.02.2011
    Viestejä:
    121
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mahtaakohan mikään muu kauppa tehdä samalla tavalla (esim. verkkokauppa.com tai systemastore). Nimittäin aika epäilyttävä toi "heitänkö roskiin" -kommentti tosiaan.. Taidankin jatkossa asioida muualla vaikka tähän mennessä ei ongelmia ole ollut.
     
  4. fallout_

    fallout_ Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2007
    Viestejä:
    603
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Johan oli löytö! Kuinkahan lukemattoman monen komponentit tuo Jimms on myynyt "kusetuksen" ja kiertelyiden kautta tuolla huutokaupassa? No, Jimms oli sentään minulle reilu, koska se kehotti ystävällisesti myymään sen yhteensopimattoman prossuni samaisella sivustolla........
     
  5. Coot

    Coot Regular member

    Liittynyt:
    11.11.2007
    Viestejä:
    440
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Löytyi vielä toinenkin vastaava kohde Jimssiltä:
    http://www.huuto.net/kohteet/rullakollinen-viallista-tietotekniikkaa-katso/198673119

    Nehän tekee tuolla hyvin rahaa kun voivat myydä tuotteet kahteen kertaan.
     
  6. kalminen

    kalminen Regular member

    Liittynyt:
    04.05.2007
    Viestejä:
    3,915
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Arvostelu Jimm's:in toiminnasta kiellettiin VirustorjuntaNetissä,
    joten liitän sen tähän topiciin löysin sitein.

    Jimm's PC-Storen uusin liikeidea !!!

    Veloitti heti VISA korttiani tilauksen yhteydessä,
    vaikka tavaraa ei ollut eikä ollut tulossakaan (emolevy)
    Peruutukset Viikon päästä asiallisesti suoritettu.

    Nyt Luottokunta oikoo Jimmssin aiheettomia veloituksia.
    2 kk on kulunut ja vieläkin on rahat Jimmssin hallussa.

    Hälyytyskellot olisi pitänyt minulla soida, kun aiemmin menestyvä
    yritys lopettaa Helsigistä ja Tampereelta Suuret myymälät
    ja siirtää Turun toimitusmyyntiin.

    Ongelmat alkaa vasta silloinkuin tuote veloitetaan,
    mutta sitä ei saadakaan maailmalta ollenkaan toimitukseen.

    Multitronic Vaasa (edullinen) ja
    Verkkokauppa.com (kalliimpi)
    Molemmat veloittavat maksuvälinettä vasta, kun tuote
    on pakattu ja lähtee asiakkaalle.
    :))
     
  7. Toniman92

    Toniman92 Regular member

    Liittynyt:
    08.11.2011
    Viestejä:
    2,060
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itel tuli kaikki ehjänä kyllä ja pelittää kone mutta puuttui DVD asema paketista niin ei saa käyttöjärjestelmää asennettua perkele:D. Lupasivat lähettää sen joulun jälkeen.
     
  8. sidrend

    sidrend Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2009
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Oikeastaan aika naurettavaa lukea tälläistä, itse olen jo yli tonnin arvosta varmaankin jimmsiltä tavaraa tilaillut ja ikinä en ole yhtään ongelmaa kokenut.

    Kaverini ovat jimmsiltä tavaraa hankkineet, ei koskaan ongelmia. Takuuasiat ovat sujuneet myös hyvin jos sellaisia on ollut.

    Tässä siis oma mielipide.

    No eivät ne nyt tahallaan tavaroita riko ja myy huutonetissä.. Jos näin tekisi niin ei olisi noin menestynyt liike. Joku olisi tuon aiemmin jo huomannut. Tämä on vaan hyvä tapa tehdä vähän lisää rahaa turhalla rikkinäisellä tavaralla.

    ps. Huomatkaa nyt taas, vain oma mielipide.
     
  9. Tamrac

    Tamrac Regular member

    Liittynyt:
    21.10.2010
    Viestejä:
    594
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Aye!

    Ei, joskin toimitusaika vähän pitkä jos tavaraa ei ole heti saatavilla...

    Tjoo-o :DD

    Tuon strategisen liikken tekemisen tarkoitus oli saada posti kulkemaan ilmaiseksi meille. Ja onnistuikin! Mitä tahansa jimmyltä tilaa vaikkapa uuden 46" taulutöllön, se tulee ilman postikuluja :)

    Hyvä veto jimmyltä!
     
  10. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,858
    Kiitokset:
    786
    Pisteet:
    193
    Panen nyt omankin lusikkani tähän soppaan.

    Varmaan jokaiselle tavarantoimittajalla noita mokia tulee joskus, usein tahattomasti.
    Jimmsistä minulla on vaan hyvää sanottavaa takuun osalta.

    Olin heihin yhteydessä Fractalin kotelon kahdesta rikkoontuneesta osasta ja tiedustelin miten asia tulisi hoitaa, kotelo kun on niin iso ettei sitä ole kiva postittaa sinne.

    Kerroin, että voin itsekin korjata sen jos vaan saan osat.

    Katsoivat siellä rekisteristään ja totesivat, että takuu on voimassa ja että lähettävät uudet osat postitse.

    Kun täällä noita kirjoituksia lukee, niin kyllä niille paljon yritetään palauttaa komponetteja, jotka on itse asiantuntemattomasti rikottu. Ei siis kannata ihmetellä, vaikka kontrolli niillä kiristyy, koska eivät itse varmaan saa tehtaalta hyvitystä noista ns. itse rikotuista osista.

    Lisäksi tuo ilmainen lähetyksen postikulu on minusta hieno juttu.
     
  11. Tamrac

    Tamrac Regular member

    Liittynyt:
    21.10.2010
    Viestejä:
    594
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No luulisi ettei pari viallista komponenttia tunnu ~25 miljoonan liikevaihdossa miltään :)
     
  12. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,858
    Kiitokset:
    786
    Pisteet:
    193
    Ei kannata pelkästään tuijottaa liikevaihdon määrään, se ei paljoa kerro.

    En tiedä alan katteista, mutta suuret ne eivät voi olla, siitä se tulos tulee kaikkien kuluerien jälkeen.
     
    Viimeksi muokattu: 24.12.2011
  13. fallout_

    fallout_ Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2007
    Viestejä:
    603
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Itsekkin siis olen tilannut suurimman osan PC:n osista Jimmsiltä. Totta kai mitä enemmän tilaa, sitä suuremmalla todennäköisyydellä voi tulla ongelmia tilauksien kanssa. Jimms taitaa olla tämän Jimms + Silentrig + Systemastore kolmikon suurin liike. Vaikka noita ongelmia onkin ollut, aijon itse ainakin jatkossakin tilata tuotteita Jimssiltä. Hinnat on hyvät ja toimitukset ilmaiset, joten miksi valittaa kun halvalla saa.
     
  14. ji63

    ji63 Member

    Liittynyt:
    26.07.2004
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Suomessa kuluttajasuojalain kanssa ristiriitaiset takuuehdot ovat mitättömiä. Se, aiheuttaako joku naarmu palautuksen syynä olleen vian, ei ole ihmissilmin visuaalisesti todennettavissa. Jos naarmu on käyttäjän aiheuttama, siitä johtuvat viat eivät kuulu takuun piiriin, muut viat kuitenkin kuuluvat edelleen takuun piiriin. Lain mukaan myyjän velvollisuus on todistaa, että palautuksen syynä ollut vika johtuu käyttäjästä, jos myyjä vetoaa siihen. Visuaalinen tarkastelu tai valokuva, ei pienten naarmujen kohdalla riitä todistamaan mitään.

    Jimm'sissähän ei tunnetusti testata mitään, vaikka yritys ilmoittaa, että tuotteet testataan ensisijaisesti ilmoitetun vian osalta. Siellä etsitään suurennuslasilla ja luupilla kosmeettisia virheitä, joihin vedoten yritetään kiistää takuun voimassaolo.

    Jos ajatellaan valmistaja-maahantuoja-jälleenmyyjä -ketjua, niin valmistaja on ainoa, jolla on tekniset edellytykset vian selvittämiseen. Siinä mielessä on omituista, että maahantuoja tai jälleenmyyjä asettuu kuluttajan oikeuksien toteutumisen esteeksi. Ilmeisesti he virheellisesti kuvittelevat saavansa tulonsa valmistajalta eikä asiakkailta.

    http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/virhe/
     
  15. litte

    litte Regular member

    Liittynyt:
    16.04.2004
    Viestejä:
    427
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    www.verkkokauppa.com ei ole kertaakaan pettänyt:)

    jimm`s kauppa potee sitä Turuntautia...
     
  16. ji63

    ji63 Member

    Liittynyt:
    26.07.2004
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Voiko enää selkeämmin asiakkaitaan kusettaa? Kiistävät takuun perusteettomasti ja jos asiakkaat ovat riittävän yksinkertaisia, nettoavat toiseen kertaan laskuttamalla asiakkaalta palautusmaksun tai myymällä tuotteen eteenpäin.
     
  17. kalminen

    kalminen Regular member

    Liittynyt:
    04.05.2007
    Viestejä:
    3,915
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    .
    Vaikuttaa "pakkohuutokaupalta"

    Rahojen palautus viimevuoden marraskuulta
    edelleen kesken !!!

    :)
     

Jaa tämä sivu