1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

OnePlus 3T keskustelua

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Whatta Heck 13.06.2017.

  1. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Hei. :)

    Katselin tätä Android - ketjua ja huomasin ettei kyseisestä luurista ole erikseen käyty juttua. Olkoon siis tällaisellekin polku auki.

    Kyselin tuossa toisaalla Samsung - ketjussa tuumailuja kun oli tarkoitus hommata kaverille puhelinta. Homma kuitenkin muljahti niin että itse ostin tuon 3T:n ja tuon jo omistamani Lumian annan kaverille käyttöön. Kuumotus kävi niin pahaksi että pitihän se hommata nyky androidi.

    Voitaisiin täällä kerrata käyttökokemuksia yms. sellaista asiaan liittyen. Omasta mielestä aikas fiksu luuri, todella monipuolinen ja samalla hieman vaikeaselkoinenkin kun käyttöohjeet pitää selvitellä itse tai netin syövereistä. Pikkuvinkkejä katsellut youtube - pätkistä yms.

    Oma yhteiseloni luurin kanssa aikoi hieman onnahdellen. Käytössähän on korttipaikka x2 joihin mahtuu ainoastaan nanosim - kortti. Lumiahan käyttää mikrosim - korttia ja aikoinaan se oli saksilla leikattu pikkusiidereissä suurinpiirtein oikean kokoiseksi. Ja perrhana, pitihän uusi värkki käyttöön saada heti joten sakset kouraan ja pilkkomaan korttia nyttemmin nanokokoiseksi. Hiki tippui kun kortin koko pieneni, tuntui ettei tuosta jää jäljelle yhtikäs mitään. Noo helpotus oli melkoinen kun Saunalahti paukahti ruudulle ja kaikki puhelinnumerotkin löytyivät.

    Seuraava päänraapiminen alkoi kun piti saada wlan kuosiin, jako kahdelle masiinalle kotosalla. Ja taas nettiä luurilla selaamaan josta löytyikin ohjeita mutkan kautta. Valikkojen viidakosta termi "hotspot" ja määritellä langaton yhteys kuosiin. Tämä tuntui kohtuuttoman vaikealta toimenpiteeltä. Asioihin yhtään vihkiytymätön ei ehkä saisi ominaisuutta edes käyttöönsä. Hyvät ja kattavat käyttöohjeet olisivat erittäin tervetulleita, tässä joutuu nyt kaivelemaan tietoa mistä sattuu. Vakio käyttöohjeet ovat aivan yhtä tyhjän kanssa.

    Sitten vielä peilaamisesta telkkariin. En tiedä mikä piru tuossakin oli muka niin vaikeata. OnePlussan valikoissa "lähetä" tarkoittaa peilaamista ja naaman pyyhkäisytoiminnassa "suoratoistoa". Termistö on hieman ei-niin-selkeää imho. Tästäkin eräällä foorumilla oli juttua kun eivät saaneet ominaisuutta päälle ja pitivät sitä jo yleisesti vikana jonka mahdollisesti päivitykset korjaisivat. Noh kylläpä toimii ainakin täällä. Tiedä onko tuolla ominaisuudella niin käyttöä mutta periaate on että kaikki pitäisi toimia kun saumaa siihen on mahdollistettu.

    Mukana tuleva Dash - pikalaturi on kyllä pirun tehokas, oikein puhkuu virtaa luurille.

    Kamerasta ei vielä oikein ole kokemuksia mutta kaikki aikanaan.

    Ei mikään ikäihmisen luuri mikäli ei ole ennen tutustunut noihin. Paljon jää juttuja hoksaamatta.

    Voitaisiin näistä rupatella ja vaihdella vinkkejä luurin käytössä. :)

    muoks
    Laitan tähän mistä ainakin itse olisin kiinnostunut kuulemaan (lukemaan).
    - Navigointi, suosikkipaikat yms.
    - Lisävarusteet, lähinnä suojakuoret yms.
    - Ok sovellukset.
    - ???
     
    Viimeksi muokattu: 13.06.2017
  2.  
  3. Näppishemmo

    Näppishemmo Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2017
    Viestejä:
    497
    Kiitokset:
    75
    Pisteet:
    28
    Käyttöohjeita ei tarvitse selvittää koska Android on käytännössä sama kaikissa malleissa ja yhtä helppo. Näytön peilaus onnistuu parhaiten Chromecast tikun kautta. Muut vaatii aina säätämistä ja vievät aikaa.

    Muuten kyseinen puhelin on tuttavalla toiminut erinomaisesti ei mitään puhelimesta johtuvaa vikaa ole tullut.
     
    Whatta Heck kiitti tästä.
  4. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Moro *Näppishemmo* :)

    Tämä onkin mulla ensimmäinen android niin homma oli alussa hieman hakusessa. Ainakaan täällä ei ole tarvetta Chromecastiin, toimii ok suoraan peilaamalla. Tv Panasonic näitä uusia töllöjä.

    Justiin tyrkkäsin Watson - sovelluksen luurille ja hyvin toimii.

    Mukavaa kuulla että tuttavallasi on toiminut ok enkä ole muualtakaan juurikaan murinaa kuullut.
     
  5. PerttiGG

    PerttiGG Active member

    Liittynyt:
    22.04.2017
    Viestejä:
    452
    Kiitokset:
    123
    Pisteet:
    53
    Mulla toimii hyvin eikä valittamista, tosin mulla on OP3 eikä 3T.
     
    Whatta Heck kiitti tästä.
  6. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Onko sulla suojakuoret luurissa? Vissiin täytyy Elisalta hakea jonkinmoiset, ehkä lompakkomallinen niin on kunnolla suojattuna.

    upload_2017-6-13_19-23-55.
     
    Viimeksi muokattu: 13.06.2017
  7. PerttiGG

    PerttiGG Active member

    Liittynyt:
    22.04.2017
    Viestejä:
    452
    Kiitokset:
    123
    Pisteet:
    53
    Mulla on tommonen virallinen kevlar suojakuori, makso 30e Elisalta (ylihintainen mun mielestä). Näyttöä ei suojaa yhtään, mutta puhelin ei ole niin liukas kuin mitä olisi ilman kuorta.
     
    Whatta Heck kiitti tästä.
  8. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Juu kyllähän tuo muuten on melkoinen saippuapala kourassa. Pitää tuota nyt sen aikaa mitä akku kestää. Taidan tosiaan hakea tuon flippisuojan. Toimii sitten myöskin "pöytätelineenä" jos sellaiselle on tarvetta.

    muoks
    Tuosta vielä piti kysyä että toimiiko VLC - soitin (Google Playsta hommattuna) ongelmitta androidissa? Olisi muutama musiikkijuttu / video / elokuva joka on TS - muodossa. Kotikoneella homma rokkaa ok ja tuumailin joskos noita voisi siirtää luurinkin hoidettavaksi. :rolleyes:
     
    Viimeksi muokattu: 13.06.2017
  9. Tepsu9

    Tepsu9 Active member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    2,210
    Kiitokset:
    130
    Pisteet:
    93
    Itse on noita suojakuoria tullut tilailtua Aliexpresseistä tai Ebaysta jos jaksaa odotella tuon 3-4 viikkoa. Eikä noissa Sampan malleissa mitään moittimista ole ollut.
    https://www.aliexpress.com/wholesal...SB_20170613115035&SearchText=OnePlus+3T+cover
     
    Whatta Heck kiitti tästä.
  10. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Hei *Tepsu9*

    Kiitoksia suojakuori vinkeistä. Ei taida postiennakolla tilaaminen onnistua tai Visa Electronilla... nämä nyt ainoat vaihtoehdot.

    Tuossahan tuo olisi, juurikin mitä olen tuumaillut. Löytyisikö foorumilta jelppausta, yv:llä lisää. :)
    https://www.aliexpress.com/item/Cas...lgo_pvid=45443320-f4c0-4dd6-a104-d0104450d2f3

    e.
    Jaa luurin matkassa tuli jokin alennuskoodi tarvikkeisiin. Täytyypä käydä Elisalla kyselemässä lisää. Ellei täällä ole jotain tietoa asiasta.
     
    Viimeksi muokattu: 13.06.2017
  11. Tepsu9

    Tepsu9 Active member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    2,210
    Kiitokset:
    130
    Pisteet:
    93
    Tuolla on toimenpiteet ja neuvot mitä pitää tehdä kun tilataan ulkomailta. Menee noin viikkko kun asiat on kunnossa jotta voi tilata ja maksaa ulkomailta.
    http://www.maksukamu.com/
    Tuon kun kerran tekee niin se on vaivansa arvoinen. Kannattaa sitten laittaa kaikki kyselyt ja vastaukset talteen itselle koska niissä kysellään varmistuskysymyksiä ja vastauksia jos tulee tarvetta henkilöllisyyden tarkistamiseen. Itselle noita kysymyksiä tuli kolmena eri päivänä (v.2014). sähköpostiin ennen kuin tili ja tiedot hyväksyttiin. Myös e-mail ei saa olla feikki vaan aito.
    Sen jälkeen kun kaikki on kunnossa niin ostoksia voi suorittaa kaikissa verkkokaupoissa joka hyväksyy paypalin jos vaan tavarantoimittaja ne ostokset lähettää Suomeen. Sekin asia selviää kauppiaan sivuilta.
    Ps. Tullilaskurilla voi tarkistaa sitten joutuuko maksamaan alvin ja tullimaksun kun tehdään isompia ostoksia.
     
    Viimeksi muokattu: 14.06.2017
    Whatta Heck kiitti tästä.
  12. Näppishemmo

    Näppishemmo Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2017
    Viestejä:
    497
    Kiitokset:
    75
    Pisteet:
    28
    Ainakin mulla Vlc on toiminut hyvin Androidissa.
     
    Whatta Heck kiitti tästä.
  13. anakin_

    anakin_ Member

    Liittynyt:
    21.04.2007
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    16
    Huomenna olisi tarkoitus käydä ostamassa Oneplus 3T 128gt malli. Odotukset kyllä korkealla kyseisestä luurista. Pistelen vaikka huomenna illalla vähä omaa mielipidettä luurista kuhan oon tutkinu ja testaillu tarpees.
     
    Whatta Heck kiitti tästä.
  14. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Ok, thanks Tepsu. Virne.PNG Tuoppi.PNG

    Nonniin, tämähän oli mukava kuulla. :cool: Peukalo.PNG

    Itse tuumailen että ok värkki. Voit kysäistä jos jokin homma tuossa askarruttaa. Siis luurin käytössä, opiskelen itsekin juttuja tuon suhteen mutta aikas looginen tuo on kuitenkin. Tässä n. viikon verran räplännyt 3T - mallia.

    Kolmen sormen kuvakaappaus:
    Screenshot_20170615-132711.


    Watson -> tv luurissa. :cool::D

    Iltalukemista:
    https://tekniikanmaailma.fi/elektroniikka/tm-vertailussa-230-800-euron-alypuhelimetvalmis-jg/

    @anakin_ laitappas tosiaan jotain juttua sitten tänne.

    muoks.
    Tuossa muutama vinkki.
    https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=youtube+oneplus+3T+tricks

    happy.PNG
     
    Viimeksi muokattu: 15.06.2017
  15. Zhark

    Zhark Active member

    Liittynyt:
    12.01.2008
    Viestejä:
    612
    Kiitokset:
    105
    Pisteet:
    53
    Tämä onkin hyvä ketju. Kun omasta lumiastani aika jättää niin OP on vahva ehdokas korvaajaksi. Seurantaan menee.

    Suojakuoret kannattaa hankkia jos puhelin tuntuu vähänkään putoavan kädestä tai työympäristö on puhelimelle riskialtis. Kun jakeluajoa tuli vielä tehtyä niin sain yhden työpuhelimen ja yhden "kapulan" rikki pudottamalla nuo hytistä noustessani asvaltille kulma edellä. Lopputulos: näyttö säpäleinä ja toimistolla tykättiin.

    Edit. Mahdollisesti turha viesti o_O.
     
    Whatta Heck kiitti tästä.
  16. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    ^ Thanks, maan. Juu tuntui että voisi röpistä jotain asian tiimoilta.

    Itse koen että luuri olisi ominaisuuksiltaan ja tuntumaltaan huomattavasti kalliimpikin. Alussa oli pari päivää tunne että mitähän sitä taas on tullut hommattua mutta kun roplasi enemmän ja värkki tuli tutummaksi niin mieli muuttui hyvin positiiviseen suuntaan. Kyllä haukkuu hintansa.

    Ei ollut turha viesti. :)

    muoks.
    Ilmeisesti lumia jää mulla mokkulaksi. Ajelee Saunalahtea 50 Mb/s. Huomenna hakea Elisalta nuo lompakkokuoret luuriin.
     
  17. Zhark

    Zhark Active member

    Liittynyt:
    12.01.2008
    Viestejä:
    612
    Kiitokset:
    105
    Pisteet:
    53
    Tuo hinta-laatusuhde tuossa puhelimessa on ihan ylivoimainen, vastaa kilpailijoiden 800€--> puhelimia. Itse kun en viitsi sijoittaa hirveitä summia puhelimeen.

    Edit. Olisihan se hauskaa että puhelin olisi arvokkaampi kuin nykyinen autoni.
     
    Whatta Heck kiitti tästä.
  18. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Aivan, kyllä painaa puntarissa juurikin tuo hinta / laatusuhde.

    Komian näköistä kun peilaa luurista tv:lle: Takkatuli.
    View: https://www.youtube.com/watch?v=bmGsQkLb4yg

    Zhark: "Edit. Olisihan se hauskaa että puhelin olisi arvokkaampi kuin nykyinen autoni."
    nauru.PNG
     
    Viimeksi muokattu: 15.06.2017
  19. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Itselläni vaihtui nyt 2kk takaperin käytössä oleva luuri Huawei Mate 7:sta OnePlus 3T 128GB:hen, eli parin vuoden ~800e luurista tavallaan halvempaan luuriin :) Mutta joo, pakko sanoa, upea puhelin ja taitaa olla omassa hintaryhmässään täysin ylivoimainen kapistus.

    Mitään oikeasti pahaa sanottavaa en osaa sanoa, ainoat miinukset ovat tulleet oikeastaan pienistä softan kauneusvirheistä:

    - jostain syystä toisinaan on pakko antaa pin-koodi, eikä sormea voi edes koettaa sormenjälkilukijaan. Tuota tapahtuu ehkä kerran viikossa, kerran.

    - jostain syystä "taskutunnistus" tökki enemmän kuin muissa luureissa, eli jos luurissa on vaikka Pokemon Go battery saver -tilassa päällä, ruutu ottaa silti toisinaan, farkuista riippuen painalluksia vastaan

    ...siinäpä ne kitinät. Vastapainona upean nopea luuri, hyväntuntuinen kädessä ja kaikki tapahtuu silmänräpäyksessä. Sormenjälkilukijan paikka on makuasia, itse pidän Huawein aiemmasta taaksesijoittelusta enemmän. Mutta sormenjälkilukijakin on OnePlussassa nopeampi kuin missään mitä olen koskaan kokeillut ja toimii kuin ajatus.
     
    Whatta Heck kiitti tästä.
  20. 99eki

    99eki Regular member

    Liittynyt:
    17.12.2012
    Viestejä:
    373
    Kiitokset:
    58
    Pisteet:
    38
  21. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143

Jaa tämä sivu