Ton roikan tarkoitus ilmeisesti on ottaa sata-johdoista virtaa näyttikselle. Jos noin epätoivoisiin virityksiin joutuu turvautumaan niin ainakin tietää että on syytä hommata uusi poweri. Vanha on joko liian pieni tai muuten vaan huono. Sinun ei siis tartte ostaa mitään adaptereita.
Ok, siis powerissa on jo valmiina virtaliitosjohto tuolle näytönohjaimelle, jos on , niin riittääkö pituus? Kerran vain yhteen koneeseen vaihtoivat powerin ja niputtivat johdot siten, että DVD asemalle ei riittänyt ja yksi johto uupuikin, kaveri kyllä tuli kotiin ja laittoi kuntoon laitteen.
Ok, sitten kaikki hyvin. Niin tuosta näyttiksestä sen verran, että loppuivat jo ja niitä oli Australiasta myynnissä eräältä toiselta myyjältä kymmeniä, kaikki nekin menneet ja nopeaan. Uusia pitäisi olla, mutta sitten kun tulee näkee. Olisiko siellä joku lafka lopettanut tai mennyt konkkaan ja siksi myivät Ebayssa halvalla. Kiinasta tulee seurantanumeron mukaan, liekö myyjä tehnyt Autralian Ebayhin tilin vai onko myyjä vain välittäjä? No väliäkö tuolla minulle on, mikäli toimii, takuuasiat voi olla myöhemmin hankala hoitaa, ei auta ostoksesta tehdä arvostelua, ennen kuin mahdollisimman myöhään.
No niin, kone tuli, tilasin kasattuna ja lisäsin vielä myöhemmin siihen 1gb kovon, joka luvattiin laittaa, pari-kolme viestiä siinä vaihdettiin, koska olin maksanut sen ja olisi pitänyt hoitaa kuulemma toisin, kysyin sitten, että voitteko korjata tuon ja asiakaspalvelu kertoi myöhemmin asian olevan kunnossa, että lisäsivät sen maksetun kovon toimitukseen. Avasin laitteen ja poistin kuljetustukipehmusteet sisältä ja aloin ihmettelemään, ei mitään kovoa SSD:n lisäksi. Samoin huomasin, että minkäänlaisia kelkkoja tai tukia ei lisäkovalevyille kopasta löydy!!! Kaikissa varmaankin pitkälti yli kymmenessä laitteessamme on ollut kyllä valmiit paikat, mihin lisäkovot voi, joko kelkalla tai suoraan ruuveilla kiinnittää, mutta tässä ei mitään, miten se on mahdollista? Aika huolimatonta touhua Jimmsiltä. Saa nähdä, joudunko palauttamaan laitteen, että asentavat kohdalleen vai onko heillä joku, joka voisi täällä sen tehdä. Koska johtoja ei ole, ainakaan näkösällä, eikä telinettä, niin itse en ala sitä tekemään. Laitan koneesta sisäkuvan vielä.
Jos on Silentium Pax 70 - koppa kuten viestissä #16 mainittu niin kovopaikat ovat kopan toisella puolella. Ei siis näkyvillä mikäli avaa vain vasemmanpuoleisen kyljen kopasta.
Niinpä, löytyi kyllä ja kovokin, katsoin liian huolimattomasti laitteen sisään toiselle puolelle ja näin vain SSD:n. Tyhmyydestä oppii...
Nooh eipä tuonne kovin usein ole asiaa. Levynhallinnassa voi kovon ottaa sitten käyttöön. lisäys @KBH5050 selvisikö se wifi - juttu? Oli tuolla aiemmissa viesteissä (#16) asiaa siitä.
SSD oli myös viime syksynä vaimolle vanhan parantamiseksi kootussa laitteessa koppana Fractal Design Define R5 toisella sivulla ja löysin sen kyllä, mutta tavalliset kovot normaalisti vasemman sivun kautta ja paikkoja liikaakin.
Laitan edelleen USB:ssä olevaan 300mbs tikkuun ja katson, kumpaa käytän, omaa antennia vai tuota johdollista. Omalla antennillakin toimii, mutta signaali vain 1-5 asteikolla 2-3 luokkaa. Tarvittaessa täytyy sähköpistorasiaan kytkeä vahvistin, joka on jo valmiina, mutta en ole asentanut.
Omasta mielestä näppärä paikka kovoille, kun nykyään tosiaan harvalla niitä hirveitä määriä on koneessa. Se iso kovalevyräkki siinä etutuulettimien edessä (kuten R5:ssä) luonnollisesti heikentää ilmankiertoa kopassa. Nykyään monesta kopasta nuo tuolta psu kotelon sisältä löytyykin, omassa fractal design define c:ssäkin nuo on samaan paikkaan sijoitettu.
En tiedä, onko alustettu, luultavasti ei. Alan nyt asentamaan W 10 1809 laitteeseen, virittelen juuri johtoja. Voi olla, että asennan ilmaisversion EaseUs Partition Masterista ja sillä otan käyttöön, olen sitä yleensä käyttänyt osioinnissa ym.
En ollenkaan ymmärrä, miksi EaseUsta tarvitaan, koska Windowsin asennusmedia osaa tehdä parhaiten nuo osiot ja alustukset oikein. Jos levy on suuri voi sillä tehdä myös oman käyttöjärjestelmäosion, mutta antaa asennuksen tehdä loput, jolloin asennus aloitetaan osioimattomalle ja alustamattomalle osiolle.
Laittaisin normaalisti asennuksen sille ssd:lle. Ottaa vaikka kovon piuhat asennuksen ajaksi pois paikoiltaan. Tämä ei tietenkään pakollista vaan varmuuden maksimointia. Kuten yllä mainittukin niin Windows on ainoa mitä tuossa hommassa tarvitaan. Se tekee itse tarvittavat asiat.
No kunhan saan asennettua joskus, niin katson, olen tottunut käyttämään tuota ohjelmaa helppona moniin asioihin, laitan alle lisää asennusongelmasta.