1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nyt menee hermo!!!!!!

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi heca 03.12.2007.

  1. heca

    heca Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Elikä apu olis tarpeen!Oon ihan vitun käsi tietokoneiden kans ja englanti ei vahva alue. Mulla uus kone,modeemi,yhteys ja vielä mulle uus tuttavuus vista.En saa µtorrentia toimiin täysillä.Kattelin noita aikasempia keskusteluita ja yritin tehdä sen nat homman portforward:ista ohjeitten mukaan (eli olin ottavinaan nat:in pois päältä ja modeemin palomuurin)mutta en kai osannu tai jotain.Palomuurina zonealarm ja siellä on µtorrent asetukset varmasti oikein.Eli modeemi olis zyxel P-660HW-D1. µtorrentissa on siis se alhaalla oleva pallukka punaisena ja tavaraa lähtee johdon täydeltä mutta ei tuu lähellekkään sitä mitä megasella pitäis. ...eikä johdu jakajien vähyydestä :) PS. Ohjeet/ohjeita vois pistää rautalangasta väännettynä! KIITOS JO NYT!!
     
  2.  
  3. ISOimage

    ISOimage Regular member

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    313
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mee sinne motukan asetuksiin ja siinä "status" sivulla on kohta missä lukee "bridge" tai "router" Laita se motukka tuohon "bridge" tilaan niin rupee homma pelittään.
     
  4. jawa75

    jawa75 Regular member

    Liittynyt:
    10.11.2006
    Viestejä:
    728
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Se on ihan mystiikasta kiinni, itellä välillä azureuksessa yhteys vihreällä, tulee miten tulee, välillä yhteys punasena ja tuutin täydeltä pukkaa. Vuonna papu tappelin noiden nattien ja asetusten kanssa ja ei v..kaan hyötyä. Välillä näytti connectable:yes molempiin suuntiin välillä no toiseen suuntaan. Hyvä ohje on, jos vähänkään tippuu järkevää vauhtia (>50% max) niin älä hajota hermojas säätämisellä.
     
  5. heca

    heca Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo löysin kyllä motukan "status" ja sieltä löysin kyllä "router" ja "bridge" mutta en pysty siitä valkkaan mitenkään kumpaakaan enkä löytäny mistään muualtakaan sitä. Lisää infoo!
     
  6. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Viimeksi muokattu: 04.12.2007
  7. heca

    heca Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  8. heca

    heca Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin piti vie sanoo et rastia mulla ei oo sie active firewallissa. Tarviiko noitten muutosten jälkeen käynnistää esim.moodeemi uudestaan jos pistän rastin siihen active firewalliin.
     
  9. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Minulla on eri Zyxelin reititin mutta Zyxelin reitittimissä asetuksien muutokset toimivat heti kun asetukset on tallennettu, esim "Apply".

    Zyxel Prestige 660H-D1 ja 660HW-D1

    PortForwarding NAT:in porttiohjaus ohjeen lopussa olevaa asetusta "Remove the checkmark from the Active Firewall checkbox" (poista rasti Active Firewall laatikosta) ei tehdä eli suositeltavaa on pitää rastia Firewall-asetuksessa: [X]Active Firewall. Tällöin sekä porttiohjaus ja palomuurisääntö on tehtävä, muuten p2p-ohjelma ei toimi.

    NAT:in porttiohjaus http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/P-660HW-D1/P-660HW-D1index.htm

    Palomuurisääntö http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/272719

    Security > Firewall > Rules > "Packet Direction"-alasvetovalikosta "WAN to LAN" > Add > "Edit Customized Services" > jne.

    Laita ohjeissa olevan porttinumeron tilalle sinun uTorrentin asetuksissa oleva porttinumero.
     
    Viimeksi muokattu: 26.12.2007
  10. heca

    heca Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Portti ohjauksen tein eilen ja toi palomuurisääntö minkä pistit niin sieltä löysin zonealarmin yhden kohdan joka ei mulla ollut oikein. Nyt kokeileen...
     
  11. heca

    heca Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No niin! Nyt lataus nopeus on huomattavasti parempi ja nyt µtorrentin "täplä" muuttui punaisesta keltaiseksi mutta portin testauksessa tulee vie portille error. Voiko se portti numero olla ihan mikä nro. vaan vai pitääkkö olla joku tietty.Tällä hetkellä mulla on sama portti nro. kun portforward.com ohjeissa.
     
  12. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Porttinumero voi olla uTorrentin porttiohjeissa oleva tai se mikä uTorrent ohjelma sille asettaa, kunhan porttinumero on sama reitittimen ja uTorrentin asetuksissa.
     
  13. heca

    heca Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Juu sitten on mulla oikein sekin. ...en ymmärrä mikä vittu sitten mättää!
     
  14. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Poista käytöstä palomuuriohjelma. Jos ei toimi niin poista käytöstä reitittimen palomuuri. Jos ei toimi niin vika voi silloin olla reitittimen NAT asetuksissa.
     
  15. banjo_bob

    banjo_bob Member

    Liittynyt:
    04.12.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    pistämpä tähän ketjuun oman kysymykseni eli onko jollain hajua kuinka tehään toij portti ohjaus scientific atlanta webstar 2100 kaapelimodeemiin??? tässä ei pitäs olla sitä NAT:ia päällä... f-secureen oon tehny ne jutut utorrent ohjelmalle mut lataukset valluu hittaasti eli utorrentissa se kolmio on keltanen... kiitos
     
  16. heca

    heca Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei tuu vittu mitään!Zonealarmin ottaa pois niin katkee koko yhteys µtorrentissa,modeemin palomuurin pois ottamisessa en huomaa mitään eroo.Tein uudestaan portti ohjauksen,ei vaikutusta.Vieläkin "täplä"pysyy keltaisena ja portti testaus näyttää erroria.Tietenkin yx mahdollisuus on että tein vittu sen taas väärin. ...lähtee järki ja tukka!
     
  17. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    @heca
    Seuraavaksi laitat Zyxelin siltaavaan tilaan (lue ohjeet aikaisemmasta linkistä). Jos nyt uTorrent toimii niin vika oli Zyxelin porttiohjauksissa. Sitten laitat Zyxelin takaisin reitittäväksi (lue ohjeet) ja yrität uudestaan porttiohjauksia.

    @banjo_bob
    Sinun modeemiin ei tule porttiohjauksia. Jos käytössä F-Securen 2007 palomuuri niin siihen on laitettava porttiohjaus uTorrentin portille, mutta 2008 versioon ei tarvitse laittaa porttiohjauksia.
     
    Viimeksi muokattu: 04.12.2007
  18. banjo_bob

    banjo_bob Member

    Liittynyt:
    04.12.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    siis mulla on käytössä f-secure pc protection plus ja sille oon noi porttiohjaukset tehny bitcometille ja utorrentille täältä löytyneiden ohjeiden mukaan mut molemmat ohjelmat näyttää "keltasta" symbolia.
     
  19. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Laita Windowsin palomuuri päälle ja poista F-Securen palomuuri käytöstä. Tällöin saat selville onko vika F-Securen asetuksissa.
     
  20. banjo_bob

    banjo_bob Member

    Liittynyt:
    04.12.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    no joo... utorrentti näyttää edelleen keltasta... on outoo!
     
  21. heca

    heca Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Aikaisemmassa linkissä on erilaiset ohjeet/ohjelma kun mun motukassa. Olisko jossain ohjeet juuri mun motukkaan ja siltaukseen? Ku oon aika käsi näitten kans mut olis pakko päästä lataileen. Kiitos!
     

Jaa tämä sivu