1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nyt ei tunnista dvd- tai cdlevyä

Viestiketju Videokamera -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi KHK 22.12.2006.

  1. KHK

    KHK Member

    Liittynyt:
    08.08.2006
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Heippa! Olen ostanut uuden videokameran (sony dcrhc24e minidv). Kauan tappelin että sain tietokoneen tunnistamaan sen. (Ratkaisun keksin itse, sitä ei todellakaan ollut missään ohjeissa).

    No joka tapauksessa. Pystyn siirtämään kuvaa tietokoneeseen. Mutta en pysty polttamaan suoraan levylle koska nyt kone ei tunnista levyä kameran ohjelmaa käytettäessä. Muuten polttaminen onnistuu kyllä, mutta ei suoraan.

    Aloin sitten eilen siirtään koneelle sitä kuvaa kamerasta, (oisin polttanut sen sieltä levylle) mutta nyt kone sanoo että c-asema on niin täynnä ettei se onnistu. Siitä pääseekin toiseen aiheeseen: miten saan siirrettyä kamaa d-asemaan jossa on 99%tilaa? (vai voiko niin edes tehdä?)

    Kiitos jos joku jaksaa tähän vastata. Olen huono koneenkäyttäjä, joten sanastoa en kovin hyvin tajua..
     
  2.  
  3. KHK

    KHK Member

    Liittynyt:
    08.08.2006
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    joudun tekemään näin kun en voinut muokata kuin otsikkoa ja siihen ei ollut tarvetta.
    Aloin äsken siirtämään kaikenlaista c-asemasta d-asemaan ainoalla tavalla jonka osasin eli kuvasta kiinni hiirellä ja vedin sen. Siirsin myös programfilesista kaikki. Mutta sitten kun yritin poistaa ne (programfiles)c-asemasta niin tuli teksti joka sanoi että jos ne poistaa tai siirtää niin kone ei ehkä toimi kunnolla. Onko tosiaan näin? Pitääkö siis siirtää ne takaisin d-asemasta? Onko ne silloin c-asemassa 2 kertaa? Sori nyt että tämä menee videokameraosastoon =(
     
  4. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Program filesin paikan muuttaminen kyllä onnistuu, jos sitä haluaa (mutta se ei mene suoraan niin että kopioi sen kansion toiselle asemalle). Suosittelen kyllä pitämään program files kansion C:llä.
    http://www.windowsnetworking.com/kb...angedefaultapplicationinstallationfolder.html
    Ja kaappaus kannattaa tietenkin tehdä sille D osiolle/asemalle (valitettavasti jossain ohjelmissa on niin huonot säätöoptiot ettei tämä onnistu). Esim. DVIO on kätevä ohjelma tuohon kaappaukseen.
     
  5. KHK

    KHK Member

    Liittynyt:
    08.08.2006
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    En saanut asennettua tuota dvio-ohjelmaa. Se tyssää heti alkuunsa kun se haluaa jonku file:n ja kun yritän laittaa sitä ihan sama mihin (haluasin sen d-asemaan), niin mitään ei tapahdu. Olen poistanut sen ja yrittänyt uudelleen muutaman kerran.
    Pitäisköhän hankkia ulkoinen muisti (vai miksikä niitä sanotaan) lisätilan saamiseksi? Jos, niin mitä suosittelette ja mitä ne n. maksaa?
     
  6. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Viimeksi muokattu: 30.12.2006
  7. KHK

    KHK Member

    Liittynyt:
    08.08.2006
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Näin se menee: Klikkaan download siellä mistä sen dvio:n voi ladata. Sitten kun se on valmis niin klikkaan avaa, sen jälkeen ilmestyy pieni ikkuna jossa lukee DVIO (Type 2 AVI selected). Sen alla tyhjä kohta jonka vieressä lukee File(sitä voi klikata). Sen alla kaksi "nappia joista ekassa lukee Send Video to Camera ja tokassa Capture Video from Camera. Ja sen alla copyright jne.

    Kun kilkkaan File niin tulee esiin ikkuna jossa otsikkona Select avi type 2 file.
    Sen alla Kohde: omat tiedostot ja sitten on erinimisiä kansioita. Tiedostonimi-kohdassa lukee *.avi ja tallennusmuoto-kohdassa AVI Files (*.avi)
    Kun yritän klikata tallenna niin ei tapahdu mitään. Olen yrittänyt muuttaa sen menemään sinne lähes tyhjään D-osaan ja vaikka minne mutta mitään ei tapahdu kun klikkaan.
    Myönnän että olen tollo, mutta pitääkö tämän olla todellakin näin vaikeeta??

    Kiitos tuosta linkistä, just jotain tuollaista tarkoitin =)
     
  8. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Oletko antanut jonkin nimen sille tiedostolle? Tämän jälkeen kamera toistamaan videota ja capture nappia ja videon pitäisi tallentua. WinDV on toinen ohjelma.
    http://windv.mourek.cz/
     

Jaa tämä sivu