1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

NTSC/PAL Philips 32PF7320A

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi HardPora 04.08.2006.

  1. HardPora

    HardPora Member

    Liittynyt:
    04.08.2006
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen muuttamassa Jenkkilästä takaisin Suomeen ja tietenkään speksien mukaan televisioni ei tue PAL signaalia. Televisiossa on pari komponetti(YUV)-, HDMI-, S-video- ja VGA-liitännät.

    Olen miettinyt seuraavia vaihtoehtoja kuvan saamiseksi tuohon ruutuun. On meinaan harmillista pitää pelkästään pleikkarikäytössä.

    1. Hommata NTSC/PAL konvertteri. Yleensä nuo kalliit matolaatikot eivät tue kuin komposiitti tai S-video tuloja, joten kuvan laadusta joutuisi karsimaan.

    2. Tietikoneen näyttönä jossa DVB-T kortti. Tällöin TV-signaali tulisi välitettyä VGA-signaalilla töllöön. Ongelmia: erittäin hankala käyttää. Kuvaformaatit eivät varmaankaan istu järkevästi ruutuun.

    3. Hommata Digiboksi joka osaisi antaa NTSC:tä ulos. (Tuskin löytyy)

    4. Asentaa DVD soitin digiboksin ja töllön väliin jo osaa potkia NTSC signaalia ulos. Löytyisikö tällaista jostakin?

    Kysymys: Onko DVI-signaalissa myös PAL ja NTSC väriformaatit olemassa? Helpostihan tuon DVI-signaalin istuttaisi HDMI-littimeen.

    Kiitos avuista!
     
  2.  
  3. HardPora

    HardPora Member

    Liittynyt:
    04.08.2006
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Lisäys äskeiseen. Olen tuossa aikoja sitten ostanut halvimman mahdollisen DVD-tallentimen Cyberhome DVR1600. Taisi olla hintaa Best Buyssa $99. Olen ollut erittäin tyytyväinen laitteeseen ja ilokseni huomasin tänään, että laite konversoi automaattisesti PAL-signaalin NTSC-muotoon.

    Eli nyt saan kuvan Suomessa näkymään kytkiksellä digiboksi => DVD (S-video) => Telkku. Nyt vain toivotaan, että Philipsi kestää 50 Hz taajuutta verkkovirrassa.

    Mikäli tiedät konstin jolla saisin kuvan näkymään vielä helpommin tai paremmalla laadulla, niin arvostaisin suuresti kommenttiasi.
     

Jaa tämä sivu