1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Novo N1060

Viestiketju Yleistä keskustelua kännyköistä -osiossa. Ketjun avasi turpek2 22.10.2008.

  1. chatboy

    chatboy Regular member

    Liittynyt:
    10.02.2006
    Viestejä:
    373
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noiden (wap) asetuksien kanssa niin auttaisko jos kysyisi tuolta e-villeltä ja he konsultoisivat valmistajaa? Jos eivät viitsi niin uhkaillaan puhelinten palautuksilla kun mainoksessa kerran luvattiin wap toimivan. Voisi samalla kysyä sopivaa pc suite ohjelmaa, pelejä jne.

    Aika uskomatonta, että yksi tuntematon kiinalainen puhelimesta tulee näin pitkä ketju.

    E: Tuo wap on aika tärkeä kriteeri minulle, joten se saa luvan toimia kun puhelin tulee.
     
    Viimeksi muokattu: 01.12.2008
  2.  
  3. Ibanez90

    Ibanez90 Regular member

    Liittynyt:
    17.09.2006
    Viestejä:
    319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    lähetäppä tommoinen viesti :D
     
  4. chatboy

    chatboy Regular member

    Liittynyt:
    10.02.2006
    Viestejä:
    373
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En ole vielä saanut sitä puhelinta mutta ensiviikolla viimeistään tulee. Voit olla varma että otan yhteyttä villeen jos en saa sitä wappia toimimaan. Itselläni on operaatori sauniksessa.

    Jaahas, sinullakin taitaa olla liittymä sauniksella. Pahalta näyttää...
     
    Viimeksi muokattu: 01.12.2008
  5. sinisulka

    sinisulka Member

    Liittynyt:
    02.09.2007
    Viestejä:
    77
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Totta, että näin pitkä viestiketju ei ole ainakaan hyvää mainosta Villelle tai puhelimelle.

    Kommentoin nyt aika montaa juttua eli en tee lainauksia.

    Noita englanninkielisiä ketjuja tutkiessani huomaa, että siellä on suurimpana ongelmana flashaaminen, ei niinkään puhelimen toiminta.

    Kaverini "riiteli" pitkään Diel-soittimen takia Villen kanssa, tosin vähän turhaan, kun ei itse jaksanut perehtyä ko. soittimeen. Minulla on samainen soitin ja opetteluahan sen vanhakantainen käyttöliittymä vaati ja manuaalin surkeus.

    Minulla on Saunalahden liittymä, en ole saanut wap asetuksia asennettua. Onneksi minua se ei kovin häiritse. Mutta olisihan ne saatava kohdilleen, kun puhelimessa luvataan sen olevan mahdollista, tosin siinä ei mainita, että toimisi myös Suomessa :(
    Saunalahden pre-paid liittymä toimii ihan hyvin toisena sim-korttina.

    Kovista soittoäänistä pääsin eroon, kun laittelin omat äänet. Mutta tekstariääniin en ole vielä keksinyt mitään. Minulla on yhä tarra takakannessa kaiuttimen kohdalla.

    Tekstiviestien kirjoittaminen on alkanut sujua, en välitä vaikka aina aluksi tulee "ezi"abc, kirjoitan viestit sillä asetuksella. Tekstin koko näyttäisi olevan aina oletuksena medium. Naputtelen viestit kynällä, isot kirjaimet saa muutettua alalaidassa olevasta pienestä punaisesta nuolesta. Hand writing toimii ihan ookoo mutta parhaiten se sopinee kiinalaisille, venäläisille ja arabialaisille kirjaimille. Käytän tökkimisen ohessa myös hand writingia, huomasin asian äsken, kun kirjoitin viestiä.

    Kameraa en ole kokeillut kuin kirkkaassa valossa sisällä. Muuten kuvausta harrastavana voisin olettaa, että white balance a.k.a. valkotasapainon säätäminen on yksi tärkeä asetus, en luota oman kameranikaan autoasetukseen. Ja tietenkin itse kuvauksessa kannataa pitää kamera tukevassa otteessa. Night asetus lisää valotusaikaa eli yhä tukevampi ote.
     
    Viimeksi muokattu: 01.12.2008
  6. chatboy

    chatboy Regular member

    Liittynyt:
    10.02.2006
    Viestejä:
    373
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei täällä ole sitä puhelinta paljon kehuskeltu.
    Mikäs tuo "ezi" juttu oikein on? Vaikuttaako se kirjoittamiseen?
     
  7. sinisulka

    sinisulka Member

    Liittynyt:
    02.09.2007
    Viestejä:
    77
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ezi on englanninkielen ennakoiva tekstinkirjoitus. Eli jos kirjoittaa näppiksellä niin eipä saa sujuvaa suomenkieltä. Tuttu venäjänkielen tulkki oli puhelimesta innoissaan, kun sillä voi kirjoittaa kyrillistä tekstiä, ketään arabiaa tarvitsevaa en oo vielä tavannut.

    Monipuolinenhan tää puhelin on hintaansa nähden. Ei minua kaduta pahasti vieläkään. Kuulokeliitin on harmittava ongelma tai lähinnä kuulokkeiden huono laatu. Noinhan se kyllä on esim. kalliissa mp3-soittimissakin. Mutta kuten aiemmin kirjoitin niin minulla on tekeillä (ikuisuusprojekti nro 739) vanhojen koss-plugien liittäminen puhelimen omaan johtoon.
     
  8. sinisulka

    sinisulka Member

    Liittynyt:
    02.09.2007
    Viestejä:
    77
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Löysin "ezi-ongelmaan" ratkaisun. Settings-> Phone setup-> Preferred input methods-> Multitap abc. Nopeitten tolla asetuksella saa isot kirjaimet, kun tikulla tökkää näytöstä pienellä punaisella nuolella merkittyä täppiä ja samaa täppiä käyttäen takaisin pieniin kirjaimiin. Fonttikoko pitänee säätää joka kerralla erikseen.
     
  9. chatboy

    chatboy Regular member

    Liittynyt:
    10.02.2006
    Viestejä:
    373
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiva kun sait tuonkin ongelman selvitettyä. Aikamoista kikkailua puhelimen asetuksien kanssa.
     
  10. TommiQ

    TommiQ Member

    Liittynyt:
    17.09.2006
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oma puhelin veti tiltit parin päivän käytön jälkeen. Kun yrittää laittaa päälle, niin vilkkuu vain ne näytön vieressä olevat valot. Sama homma kun heittää laturin perään puhelimen.. EN suosittele Ko. Puhelinta kellekkään.. Laittaa ennemmin muutaman kympin enemmän ja ostaa nokialaisen.. :)
     
  11. niko207

    niko207 Member

    Liittynyt:
    22.01.2006
    Viestejä:
    66
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    kyl mul ainaki viikon on toiminu :)
     
  12. sinisulka

    sinisulka Member

    Liittynyt:
    02.09.2007
    Viestejä:
    77
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sain kinkin toimimaan MOBILedit-ohjelman kanssa kimpassa. Valitettavasti en ehdi kertoa tuloksista enempää, pitää nukkua välillä. Huomenna odottaa työmatka.
     
  13. sinisulka

    sinisulka Member

    Liittynyt:
    02.09.2007
    Viestejä:
    77
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  14. Ibanez90

    Ibanez90 Regular member

    Liittynyt:
    17.09.2006
    Viestejä:
    319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    voisitko sinisulka pistää noiden 2 ohjelman lataus linkit ja ehkä jopa pienet ohjeet miten tuo onnistuu
     
  15. sinisulka

    sinisulka Member

    Liittynyt:
    02.09.2007
    Viestejä:
    77
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Oon duunimatkalla ja nyt nettikahvilassa enkä tiedä milloin palaan oman koneeni ääreen mutta eikun Googlettamaan demoversioita yms. En muista sen enempää ja en täällä viitsi etsiä linkkejä.
     
  16. sinisulka

    sinisulka Member

    Liittynyt:
    02.09.2007
    Viestejä:
    77
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    MOBILeditin kotisivuilla on hyvin seikkaperäiset ohjeet.
    Nyt taas kokoukseen.
     
  17. chatboy

    chatboy Regular member

    Liittynyt:
    10.02.2006
    Viestejä:
    373
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eiköhän se jonkinlainen läpimurto ole saavutettu? Kiitoksia sinisulalle kun jaksoat niin syventyä tähän asiaan.
     
  18. chatboy

    chatboy Regular member

    Liittynyt:
    10.02.2006
    Viestejä:
    373
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse latasin uusimman version(3.0.38) pirat...
     
  19. Ibanez90

    Ibanez90 Regular member

    Liittynyt:
    17.09.2006
    Viestejä:
    319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tänään meni tuo kännykkä paskaksi huomasin koulussa että näyttöni on halki ja kosketus näyttö toimii aina välillä nyt mutta aluksi se toimi monta tuntia normaalisti. Mutta saa nähdä meneekö e-villen takuuseen tai sitten kun minulla on viellä palautus oikeus niin näkee että onnistuuko palautus
     
  20. chatboy

    chatboy Regular member

    Liittynyt:
    10.02.2006
    Viestejä:
    373
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eihän näyttö voi mennä itsekseen halki? Jos se on osunut johonkin niin takuu ei korvaa sitä jollei e-ville reiluna kauppiaana vaihda tai korjaa se.
     
  21. Ibanez90

    Ibanez90 Regular member

    Liittynyt:
    17.09.2006
    Viestejä:
    319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    en ainakaan ole huomannut että se on osunut johonkin. Onnistuisikohan tuo palautus juttu? Tai saisiko netistä ostettua uusia näyttöjä
     

Jaa tämä sivu