1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nopein p2p ohjelma?

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Slayer-85 07.06.2004.

  1. Slayer-85

    Slayer-85 Member

    Liittynyt:
    27.01.2004
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oon Kokeillut Kazaata, WinMx:ää, Dc++,
    ABC:tä ja BitTorrenttia ja tähän mennessä nopein on ollut BitTorrent jolla olen pääsyt noin 40-60 kb/s ja yhteyden nopeus on 1 mbps. Olisikohan olemassa vieläkin nopeampi ohjelma? Ja te "poliisit", jotka käskette käyttämään hakua, niin älkää vaivautuko kirjottamaan.
     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Jos käytössä on HomePNA yhteys voi tuo nopeus arpoa kohtuullisen paljon kellonajan mukaan. En usko että DC ja torrent:ia nopeampaa saa, mutta nopeus ei ole se pääasia.
     
  4. Tuff

    Tuff Active member

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    3,621
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    DC++:ssa vaikuttaa keneltä ja monelta lataat yhteis nopeuteen.
    ja torrentissa jakajien määrä. sekä tietysti montaako yhteensä lataa.
    siis kokonais lataus nopeuteen..
    ja taitaapi samat asiat vaikuttaa kaikissa..
    itse suosin dc++:saa koska se on mielestäni nopein.
     
  5. gain

    gain Active member

    Liittynyt:
    10.08.2003
    Viestejä:
    1,005
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itse pidän BitTorrenttia yhtenä nopeimmista, mutta eihän se nopeus vaan se laatu. :)
     
  6. smirk

    smirk Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2004
    Viestejä:
    237
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En ole tuota BitTorrettia kokeillut, mutta DC++:sta sen verran, että joskus saattaa tulla yksi tiedosto 60kbit/s joskus 50bit/s se on niin lataus kohtaista... paras olla monta latausta kokoajan tai automaattinen katkaisija joka katkaisee kun alittuu tietty nopeus tietyksi ajaksi.

    Esim. alle 15kbit/s yli 3 minuuttia niin katkaisee yhteyden tai poistaa userin jonotuksesta.
     
  7. download

    download Active member

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    1,992
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    jaa smirk. miltähän kohtaa tuon lataus minimin voi dc++ säätää
     
  8. Jakuda

    Jakuda Member

    Liittynyt:
    11.06.2004
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    nopeus riippuu ainakin dc++ siitä että paljon sillä jolta lataat on kaistaa ja kuinka nopea netti hänellä on ja siitä paljonko sinulla on kaistaa ja kuinka nopea nettisinulla on...dc++:ssalla voi päästä hyvinkin yli 100 kb/s vauhtiin hitaammallakin yhteydellä
     
    Viimeksi muokattu: 12.06.2004
  9. juppe22

    juppe22 Active member

    Liittynyt:
    28.05.2002
    Viestejä:
    2,660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    LOL :D
    Maksimi lataus nopeus on se mikä on yhteyden nopeus...
     
  10. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Taas tää iänikuinen kysymys, johon tuskin saadaan yksimielistä vastausta.
    Nopeus riippuu paljolti siitä, mitä imutat ja kuinka monelta.
     
  11. citizenx

    citizenx Member

    Liittynyt:
    06.01.2004
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Vaikken mikään ekspertti olekaan, niin mulle on kyllä alusta lähtien ollut selvää, että edellisiä enemmän nopeuteen vaikuttaa sen nopeus, keneltä tiedostoja otetaan.

    Mun käsittääkseni nopeudessa DC++:aa ei voi päihittää, koska siinä ei ole mitään muita nopeutta hidastavia tekijöitä kuin sinä itse.

    Eli, kuvitellaan, että etsit vaikkapa artisti-kappale.mp3 -tiedostoa ja haluat saada sen nopeasti. DC++:n haun perusteella tämä tiedosto on jaossa sanotaan vaikka 1000:lla ihmisellä. Tämän hakutuloksen tulkinta kaikessa yksinkertaisuudessaan on se, jossa käyttäjä voi vaikuttaa imutusnopeuteen kaikkein eniten. Mikäli on tyhmä, niin varmasti kestää kauan Van Halenin saaminen.

    [bold]Ensinnäkin tarkasta slotit:[/bold] Hyviä imutuskohteita ovat ne, joilla on täydet slotit eli esim. 10/10. Tällöin kukaan ei jaa kanssasi kaistaa vaan olet se ainoa tyyppi, joka kyseiseltä kohteelta imuttaa jotakin. Tällöin nopeus on vastapuolen uploadin maksiminopeus suhteutettuna sinun download-nopeuteen. Jos jollakin on esim. 2/20, niin se tarkoittaa, että kyseiseltä tyypiltä imuttaa jo 18 ihmistä. Em. kohteesta ei varmasti tule saamaan mitään kovin nopeasti olipa sulla käytössä minkälainen valokaapeli tahansa.

    [bold]Tarkasta kohteen yhteysnopeus:[/bold] Jos siellä lukee 28,8Kbps, niin forget it. Sellaiselta et tule samaan mitään nopeasti, varsinkaan jos nopeus tarkoittaa sulle jotain 100Kb/s. Jotkut valehtelevat DC:ssä yhteysnopeutensa, mutta silti ei kannata riskeerata ellei kyseessä ole harvinainen tiedosto.

    Siinäpä se pääpiirteissään olikin. En kerta kaikkiaan keksi mitään muuta mikä voisi em. lisäksi hidastaa yhteysnopeutta. Luonnollisesti se miten montaa tiedostoa kerralla otat vaikuttaa nopeuteen, mutta oletan, että kaikki käsittää tämän.

    Tietty oma ISP voi hidastaa yhteysnopeutta, mikäli siellä on jotain teknisiä ongelmia. Kannattaa aina aika ajoin käydä testaamassa yhteysnopeus nopeustesteissä (http://www2.cc.utu.fi/adsl/nopeustesti/). Useinkaan yhteysnopeus ei ole aivan sitä luokkaa mitä ISP lupaa.

    BitTorrentista en tiedä, koska en ole sitä kokeillut. Mikäli siinäkin idea on sama (p2p) eli ei ole servereita sun muita välissä, niin sitten luulisi, että nopeus on täsmälleen sama kuin DC++:ssa.







     
    Viimeksi muokattu: 16.06.2004
  12. Slayer-85

    Slayer-85 Member

    Liittynyt:
    27.01.2004
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tarkotin lähinnä sitä että olisko joku saanu 1 mbps yhteydellä ladattua nopeampaa kun jotain 60kp/s? Ja tavara mitä oon ladannu BitTorrentilla niin on ollut aika yleistä. Vai vaikuttaako se että mikä yhteys on? Mulla on elisa kotiportti (homePNA) ja mun kone on ainoo joka on kytketty siihen.
     
    Viimeksi muokattu: 13.06.2004
  13. Linkku-

    Linkku- Regular member

    Liittynyt:
    31.01.2004
    Viestejä:
    259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    "Jos siellä lukee 28,8Kbps, niin forget it."
    Aika monella on 28.8kbps laitettuna DC++:aan. Tommoista yhteysnopeutta EI OLE ainakaan suomessa saatavilla joten suurin osa niistä on feikkejä. Mä ainakin pidän yhteysnopeutena 28.8

    Slayer-85: eikös imb yhteydellä pitäis voida ladata 100kt/s ainakin.
     
  14. citizenx

    citizenx Member

    Liittynyt:
    06.01.2004
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    28.8kbps on vanha dial-up modeemi. Mullakin on sellainen vielä jossain varastossa jäljellä. Luulis, että se toimii kun sen koneeseen vain tökkää. En tiedä mitä tarkoitat, ettei sitä muka olisi saatavilla. Eiköhän tuota jostain kirpputoreilta vielä löydä. Se mun pointti oli lähinnä, että [bold]kannattaa tsekata ihmisten yhteysnopeudet ja valita se nopein.[/bold]

    Se, että ihmiset valehtelevat yhteysnopeutensa, on musta vähän tyhmää. Miksi valehdella? Kuitenkin idea DC++:ssa ja muissa tiedostojen jako-ohjelmissa on tiedostojen jakaminen, joten miksi sitten vaikeuttaa sitä?
     
  15. .W.

    .W. Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2004
    Viestejä:
    838
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Näjemmä elisan soittosarja tukee tavalliset modeemit välillä 9600bit/s -> 56kb/s, että kyllä joku oikeesti VOI OLLA 28800 motukalla linjalla.. :D

    Hmm.. Saattaa vaatia hermoja käyttää nettiä tänä päivänä 9600 yhteydellä!! :D
     
  16. Slayer-85

    Slayer-85 Member

    Liittynyt:
    27.01.2004
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä olen saanu ladattua välillä yli 100kt/s mutta vain hetkellisesti, sitten se putoaa johkin 30-60kt\s tai joskus ihan nolliin ja sit se ei enään suostu lataa. Mutta nyt jostain syystä kazaa on nyt ruvennu pelitää hyvin, lataa sellasen 70kt/s.
     
  17. Linkku-

    Linkku- Regular member

    Liittynyt:
    31.01.2004
    Viestejä:
    259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä niitä modeemeja varmaan on kaapeissa mutta kerro mistä saat Suomesta ostettua 28.8kt/s internetliittymän?
    Nojoo tästä on ihan turha tapella ei tarvii vastata tähän.
     
  18. smirk

    smirk Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2004
    Viestejä:
    237
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Linkku pointti on vaan siinä, ett kyl toi 28.8 modeemi toimii ku vaan pykää sen koneeseensa...

    Tuota noin tolla 1mbit yhteydellä pitäs tulla nopeasti laskettuna 128kbyte/s, mutta en oo koskaan luottanut homePNA:han mitenkään, se on joko ADLS (wanna be laajakaista) tai kuitu (aito laajakaista)...

    Ja tuo nopeushan on aina teoreettinen, kokeile vaikka tolla nopeus testillä pari kertaa tai imuta vaikka mikkisoftalta joku 10 megan tiedosto niin näät vähän todellista nopeutta.
     
  19. Slayer-85

    Slayer-85 Member

    Liittynyt:
    27.01.2004
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kokeilin tota nopeustestiä ja se näytti n. 1160 kbps.
     
  20. smirk

    smirk Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2004
    Viestejä:
    237
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuinkas monta kertaa kokeilit tuota... Itse kokeilin sitä eilen ja näytti vähän eri tuloksii joskus oli 1440 joskus 15000 joskus 32000, ett kyl se vähän vaihtelee (vaik mulla se taitaa johtua tästä jaetusta valokaapelist.)
     
  21. rattipaa

    rattipaa Member

    Liittynyt:
    10.09.2003
    Viestejä:
    39
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    26.26 Mbps
    mitä ikinä sitten tarkoittaakin
     

Jaa tämä sivu