1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nokia Mediamaster 260T, käyttökokemuksia?

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi hate 17.11.2003.

  1. carnival

    carnival Member

    Liittynyt:
    02.12.2003
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Haa, ihan totta. Tollasen 99€ maksavan digiboxin kun laittaa toiseen scarttiin niin jo näkyy. Mä asun sellasessa kolossa ettei analogisista lähetyksistä viitti kuunnella kuin äänet ja joskus nekin rätisee...Kyllä digiTV on ihan hyvä juttu.

    Seuraavasta tilistä (meneekin sitten tili sileeksi) ostan tallentavan DVD soittimen jonka pistän loota- ja scarttikasan hännänjatkoksi.
     
  2.  
  3. hate

    hate Member

    Liittynyt:
    08.12.2002
    Viestejä:
    76
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kuukausi sitten aloitin tämän ketjun ja perjantaina hommasin oman 260T:n. Tuntuu pätevältä, mutta ominaisuuksilta vielä lapsenkengissä.

    Miinuksena esim. se, ettei tallenteita pysty mitenkään muokkaamaan.

    Ja sellainenkin, että jos ohjelman loppuaika on sama kuin uuden alkamisaika niin laite herjaa "ajastukset menevät päällekkäin". Täytyy nipistää ainakin minuutti jommastakummasta. Videoillahan tämä onnistuu.

    Tämä häiritsee pahasti myös silloin, jos haluaa tallentaa peräkkäiset ohjelmat yksittäisinä. Jos vaikka toisen haluais säästää.
     
    Viimeksi muokattu: 22.12.2003
  4. Bibob

    Bibob Member

    Liittynyt:
    21.03.2002
    Viestejä:
    54
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Täältä on tainnut hävitä viestejä. Mielestäni kirjoitin tänne kaksi viestiä. No any way.

    Mulla menee kohta hermot ton mun boxin kanssa. Pitää varmaan laittaa valokatkaisin verkkojohtoon, että saa helpommin vehkeen buutattua. Boxi kaatuu päivässä about 5-10 kertaa. Ohjelmien tallennukset jumuituu. Esim. eilen tallensin subtv:ltä 24h sarjaa, niin boxi jumuitui 2 kertaa, toisella kerralla tuli 1,5h aukko tallennukseen. Onko syynä huono antenni (kuparijohtoa about 5 metriä;-), ratkeaa ensi viikolla, kun saadaan talon antenniverkko digiaikaan. Jos ongelmat ei lopu menee boxi huoltoon.
     
  5. raumha

    raumha Member

    Liittynyt:
    17.12.2003
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noniin, oma boxini jumiutui sitten lopullisesti. Sanoi ensin korjailevansa kovalevyvirheitä, korjailtuaan aikansa ei löytänyt tietä ulos omasta viisaudestaan. Laite lähti takuuhuoltoon, näytti myyjällä olevan kasa muitakin samanlaisia lähdössä Powermilliin (ainut takuuhuolto Suomessa). Homma voi vähän kestää, että silleen.
     
  6. wolle

    wolle Guest

    Itselläni on Nokia Mediamaster 260S.
    Olen ollut erittäin tyytyväinen laitteeseen jos tuulettimen ääntä ei lasketa mukaan.
    Alussa oli kerran ongelma... Olin ajastanut nauhoituksen. Katsoin kuitenkin samalla ohjelmaa ja yhtäkkiä alkoi kuvaruudulle ilmestyä palkkeja ja kuva pikselöityi erittäin pahasti. Ongelma ei hävinnyt kanavaa vaihtamalla eikä sillä, että pysäytin nauhoituksen. Virta pois ja sit taas pelitti...

    No nyt odottelen päivitystä Thorn satelliitista ladattavaksi. Tulee kuulemma ensi viikolla...
     
  7. Bibob

    Bibob Member

    Liittynyt:
    21.03.2002
    Viestejä:
    54
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuleeko päivitys vain 260s malliin, vai onko päivityksiä tulossa myös 260T malliin. Mistä löysit infoa asiasta?

    Mulla ei auttanut antenniverkon parannus. Signaalit on nyt kaikilla kanavilla melkein täpöllä. Eilen laite simahti kaksi kertaa. Eikä sinne huoltoonkaan viiti viedä, jos ei saa uutta tilalle:-(

    Muutenkin ihmetyttää toi koko digitv touhu. En tiedä onko vika boxissa vai digitv järjestelmässä. Mutta esim. tv-opas on mielestäni aiva syvältä. Päivittyy miten jaksaa, vääriä ohjelmia, etc.

    B
     
  8. wolle

    wolle Guest

  9. Bibob

    Bibob Member

    Liittynyt:
    21.03.2002
    Viestejä:
    54
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mutta eihän noilla sivuilla puhuta mitään 260-sarjasta? Mistä tieto, että 260S päivitys tulossa ensi viikolla???

    B
     
  10. wolle

    wolle Guest

    Ei luekkaan vielä koska päivitys on vasta tulossa, kuten aiemmin olin kirjoittanut :eek:)
    Nokialta sanottiin, että 260S päivitys olisi tulossa Tammikuun ekalla viikolla Thor satelliitista ladattavaksi.
     
  11. wolle

    wolle Guest

  12. Bibob

    Bibob Member

    Liittynyt:
    21.03.2002
    Viestejä:
    54
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ok.

    Toivottavasti saisivat samanlaisen fixin myös 260T malliin. Kun saat ladattua updaten, niin kerrotko muutoksista. Kiinnostaisi mitä tämä pitää sisällään: Timer recording fixes/updates. Josko nyt saisi kaksi nauhoitusta peräjälkeen ilman minuutin paussia. Tai jopa otettua tallennukset suoraan ohjelmaoppaasta.

    Yritin etsi Nokian sivuilta mailiosoitetta, josta voisi tiedustella meinaako ne korjata noita bugeja vai ei. En löytänyt ainuttakaan osoitetta. Hyvää palvelua, jee, jee.

    B
     
  13. Bibob

    Bibob Member

    Liittynyt:
    21.03.2002
    Viestejä:
    54
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mites onko kellään ollut ongelmia ohjelmaoppaan kanssa. Tiedot "nyt ja seuraavaksi" esitettävistä ohjelmistä on 50% ajasta väärin. Selattaessa koko päivän ohjelmatietoja, osa ohjelmista puuttuu kokonaan. 90% ajasta viikon ohjelmatiedoista puuttuu kokonaisia (esim. 3 viimeistä päivää) päiviä. Nyt olen hommaan sen verran kypsä, että olen siirtynyt käyttämään txt-tv:n ohjelmatietoja. Mites muilla 260T omistajilla on ohjelmaopas toiminut? Entä muun merkkiset digi-boxit?

    B
     
  14. Odotteli

    Odotteli Member

    Liittynyt:
    06.12.2003
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tällä hetkellä ohjelmaoppaasta puuttuvat tiedot eivät johdu digiboksista, vaan Alma media on jälleen mennyt sössimään asian, eivätkä lähetä jostain syystä ohjelmatietoja...
     
  15. raumha

    raumha Member

    Liittynyt:
    17.12.2003
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Laite kävi maahantuojan huollossa, reissu kesti 30-päivää, kovalevy vaihdettiin. Ensimmäisen illan toimi hyvin, aamulla taas jumissa ja eikun verkkojohtoa irroittelemaan.
     
  16. Bibob

    Bibob Member

    Liittynyt:
    21.03.2002
    Viestejä:
    54
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mä en ole jaksanu viedä huoltoon, koska aavistin että lopputulos on juuri mainitsemasi.

    Naapurilla on sama aparaatti ja toiminut kuin junan vessa, eli ei mitään ongelmia.

    Mulla on taasen sama kaatuilu jatkunut. Lisäksi on tullut kovalevyn virheiden tarkistus- ja korjausrutiini, joka ilmenee 99% kerralla käynnistyksistä ja 50% näistä tarkistuksista jumittaa koko #askan.

    Eipä olisi Nokian kannattanut monottaa jenkiä sieltä multimedia divisioonasta, vaan laittaa ne korjaamaan näitä bugeja.

    B
     
  17. raumha

    raumha Member

    Liittynyt:
    17.12.2003
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oli pakko viedä huoltoon, kun laite oli ja pysyi jumissa, eli ei voinut käyttää ollenkaan.
    Soitin Nokialle softabugeista ja sanoivat ongelmien olevan tiedossa ja että kevään aikana tulee päivitys, jossa on kuulema paljon parannuksia. No paljon pitää ollakin.
     
  18. Bibob

    Bibob Member

    Liittynyt:
    21.03.2002
    Viestejä:
    54
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Taas oli aamulla iloinen yllätys odottamassa. Super Bowlista oli tullut talteen n. 3,5 h ja loppu olikin sitten vihreää duplomössöä. Verkonpainoksi joutaisi koko p-aska.

    Ei ne nokialta kertonut mitä tarkoittaa kevään aikana?

    B
     
  19. wolle

    wolle Guest

    Nokialta sanottiin, että päivitys 260S laitteeseen tulee tammikuun alussa...
    No nyt ollaan jo helmikuun alussa ja ei vieläkään tietoa päivityksestä...
    Nyt siis on kyse päivityksestä jonka saa Thor satelliitista....
     
  20. raumha

    raumha Member

    Liittynyt:
    17.12.2003
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eipä kertoneet, mutta kuten sanonta kuuluu kevättä kestää vain neljännes-vuosi, eli jos tämä pitää paikkansa, niin aikaa on vajaa kolme kuukautta. Siihen mennessä joltakin voi jo takuu mennä umpeen. Valitukset Nokialle numeroon 07 180 37273 sieltä vastaa elävä ihminen, eikä robotti.
     
  21. wolle

    wolle Guest

    http://www.nokia.com/nokia/0,,49588,00.html

    Tuolta löytyy nyt päivitys 260S boxille Thor satelliitista ladattavaksi.
    Löytyy kanavalta Visjon Norge ja päivitys on version 1.5
    Latasin just itselleni ja lataus ainakin onnistui.
     

Jaa tämä sivu