1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nokia lumia 900 vai Samsung Galaxy SIII

Viestiketju Uutta puhelinta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi geezer15 16.10.2012.

  1. geezer15

    geezer15 Member

    Liittynyt:
    23.09.2012
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nii kumpi kannattaisi? Puhelinta käyttäisin enimmäkseen soittamisen ja tekstiviestien lähettelyn ohella netissä surffailuun, kuvaamiseen, pelaamiseen yms... Lumian saisi jopa 200 e halvemmalla, mutta on Galaxy SIII jotain josta saisi maksaa enemmän?
     
  2.  
  3. simsim4

    simsim4 Member

    Liittynyt:
    21.05.2011
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No androidin pelitarjonta on ylivoimainen mutta lumia voittaa kamerassa ja nopeudessa ylivoimaisesti. Ja kokoakin kannattaa miettiä, Lumian 4,3"(480x800) vs 4,8"(720x1280). Itse ottaisin varmaa lumian ja rahaakin säästyisi samalla.
     
  4. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Itse ostaisin Samsungin ( Omistan tosin kyseisen mallin mutta..), koska siinä on

    - Suurempi näyttö
    - Parempi resoluutio
    - Paljon nopeampi suoritin
    - Selkeämpi käyttöliittymä ( Minun mielipiteeni)
    - Parempi sovellus/pelitarjonta
     
    Viimeksi muokattu: 18.10.2012
  5. Kiedis

    Kiedis Regular member

    Liittynyt:
    10.05.2007
    Viestejä:
    427
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kerrohan sim ihmeessä, millä perusteella lumia voittaa nopeudessa S3:n ylivoimaisesti?

    Jos nyt verrataan mitä tahansa lumiaa ja S3:sta niin eroja S3:n eduksi:
    + huomattavasti parempi akunkesto
    + parempi näyttötekniikka = parempi näytönlaatu = kuvat näyttää paremmalta ruudulta katsottuna
    + laajempi sovellusvalikoima
    + paljon enemmän ominaisuuksia, joista suurin osa hyödyllisiä, esim. älykäs aikakatkaisu, näyttö ei pimene niin kauan kun katsot sitä kohti.
    + nopeampi ja tehokkaampi puhelin (= säästyy hermoja)
    + isompi näyttö (= isompi näppäimistö = vähemmän kirjotusvirheitä)
    + vaihdettava akku -> esim. vara-akku reissulle mukaan ja taas 100% virtaa lennossa
    + 50 gigaa dropbox tilaa ilmatteeks
    + muistikorttipaikka (= edullisemmin lisätilaa tarvittaessa, toisin kuin erään valmistajan 100e = 16gt lisää muistia)
    + Full HD videokuvaus samaan aikaan ku räpsii yksittäisiä valokuvia.

    Eli onhan noita vastineita hintaerolle.
     
  6. MiikaVe

    MiikaVe Regular member

    Liittynyt:
    26.06.2011
    Viestejä:
    196
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Itekki oon vähä paremman luokan kännykkää ostamassa. Onko tietoa, että päihittääkö tuo uus Lumia 920 GS3:n ja miltä osin? Millainen näyttö? Kamera kuulemma parempi ku GS3:ssa. Saako Tuohon 920:seen vaihtoakun?
     
  7. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Ei tule päihittämään SGS3 mallia, koska siinä on

    - Pienempi näyttö¨
    - Rajoitetumpi käyttis
    - Pienempi akku ( Ei itse vaihdettava) ( Ei varma tieto)
    - Hitaampi suoritin


    Kameralla Lumia vie taas voiton.
     
  8. mcmopo

    mcmopo Active member

    Liittynyt:
    01.07.2003
    Viestejä:
    1,507
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    68
    Nyt on pakko kysyä porukalta täältä että millä perusteella kaikki listaavat suuremman näytön ja nopeamman suorittimen eduksi? Eikös näytön koko ole silloin hyvä kyn se itseä miellyttää? Toinen mikä ihmetyttää että mitä tekee noin nopealla prosessorilla? Itse pystyn pelejä lukuunottamatta tekemään lähes kaiken Nokia E90 communikaattorilla mitä nykypuhelimillakin.
    Nyt on pakko kysyä porukalta täältä että millä perusteella kaikki listaavat suuremman näytön ja nopeamman suorittimen eduksi? Eikös näytön koko ole silloin hyvä kyn se itseä miellyttää? Toinen mikä ihmetyttää että mitä tekee noin nopealla prosessorilla? Itse pystyn pelejä lukuunottamatta tekemään lähes kaiken Nokia E90 communikaattorilla mitä nykypuhelimillakin. Lisäksi miten tiedät millainen käyttis on kun koko järjestelmää ei ole vielä julkaistu?
     
  9. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Ainakin itse pidän suuremmasta näytöstä, koska sen ansiosta pelien pelailu ja nettisivujen selailu on mukavampaa. ( Ei tarvitse vierittää niin paljon sivua kuin pienimmillä näytöillä. Suoritin taas antaa puhtia sovellusten ja pelien pelailuun. Sen ansiosta pelit ja raskaat nettisivut eivät töki niin paljon. ( Muistan Symbian ajan).

    Käyttiksen tiedän, kun olen katsonut eri videoita ja lukenut eri artikkeleita.
     
    Viimeksi muokattu: 24.10.2012
  10. hylol

    hylol Member

    Liittynyt:
    27.11.2011
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    - Näytön resoluutio ja tarkkuus parempi
    - Käyttis on yksinkertaisen helppo, ei turhaa säädettävää(maku asia)
    - Akun kesto parempi, koska suoritin syö vähemmän virtaa
    - Suoritin taitaa olla myöskin tehokkaampi
    - Yhteydet on paremmat(4G)
     
    Viimeksi muokattu: 24.10.2012
  11. MiikaVe

    MiikaVe Regular member

    Liittynyt:
    26.06.2011
    Viestejä:
    196
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Niin kumman plussia nämä nyt oli? Älypuhelin mulla on käytössä tällä hetkelläki ja pelaamiselle kännykällä (edes angry birds) en anna oikein mitään arvoa. Ei oo käsikonsolitkaan Gameboy colorin jälkeen kiinnostaneet.
    Kauheen kallis kuullostaa se 920 olevan kyllä, mutta onhan siinä jotaki uuden tuntua kuitenkin. Tuo ei-vaihdettava akku vähä riipasee, mutta oon huomannu kyllä, että tässä nykysessäkään ei oo lataustarve yhtään parantunu/huonontunu vaikka jo 2 vuotta ollut käytössä.
    Vaikeampaa tämä kännykän osto eri alustoineen ku uuden PC:n.. Liikaa eri alustoja ja vaihtoehtoja. :p
     
  12. hylol

    hylol Member

    Liittynyt:
    27.11.2011
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    nokia 920 vertasin. tein yhden mokan kun vertasin väärää mallia, eli otetaan 3G paremmuus pois.
     
  13. MiikaVe

    MiikaVe Regular member

    Liittynyt:
    26.06.2011
    Viestejä:
    196
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Surkia vaan tuo Nokian taktiikka paljastaa uus malli aivan liian aikasin. Olisin varmaan halvan Lumia 900 tai GS3 menny ostamaan jos ei ois tietoa tosta uudesta mallista niin pian tullu..
     
  14. hylol

    hylol Member

    Liittynyt:
    27.11.2011
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    eiks se sitten ollu hyvä juttu sulle, ettet mennyt ostamaan heheh. olen kyllä samaa mieltä tosta nokian taktiikasta, saisivat ottaa applesta mallia
     
  15. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Jos oisit ostanut SGS3 mallin niin muihin kuin Android laitteisiin ei olisi enää paluuta. Näin ainakin minulla kun vaihdoin Symbianin Androidiin.
     
  16. MiikaVe

    MiikaVe Regular member

    Liittynyt:
    26.06.2011
    Viestejä:
    196
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    No androideista en juuri muuta harkitsekaan ku tuota GS3, mutta tuo WP8-alusta tuntus ihan piristävältä muutokselta. Ei se varmasti myöskään huono oo. Tässä lähinnä mietiskelen, että oiskohan järkevää ostaa Lumia 900 (seki varmasti hyvä puhelin kuitenki), tai vielä halvempi L800. Vai onkohan ero tuohon uuteen Lumia 920 niin iso, että harmittas sitte, että tuli hätiköityä.
     
  17. hylol

    hylol Member

    Liittynyt:
    27.11.2011
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    microsoft pitää windows phone 8 pressitilaisuutensa muistaakseni 29 päivä tätä kuuta, silloin tiedetään kaikki mitä win8 on. ja rautapuolella lumia 920 on parempi kun lumia 900.
     
  18. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
  19. Kiedis

    Kiedis Regular member

    Liittynyt:
    10.05.2007
    Viestejä:
    427
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuten aiemmassa viestissäni sanoin, jos nyt verrataan mitä tahansa lumiaa, niin S3 vie voiton. Toki, Lumiassa on kuvanlaadullisesti hieman parempi kamera, mut jos kuvista tarvii ylihienoja saada, sitä varten on olemassa erilliset kamerat. Turha ostaa huonompaa puhelinta huonommalla käyttökokemuksella vain paremman kameran takia. Lumia 920:aan ei saa vaihtoakkua.

    On olemassa niitä, ketkä haluaa väkisin pitää puhelimen todella pienikokoisena, mikä on OK. On kuitenkin hyvä huomioida se tosiasia, että isommalla näytöllä nyt vaan on helpompi tehdä asioita, kuten nähdä nettiä tai meiliä selatessa enemmän kerralla, katsoa videopätkiä ja ties mitä muuta.

    Nopean suorittimen etu lienee, ettei puhelin hidastele ja jumitu, vaikka taustalle unohtuisi (kuten monella tuuppaa käymään) auki se nettiselain, useita eri pelejä tai kasoittain mitä tahansa muita sovelluksia. Et varmaankaan voi kovin nopeasti ja kätevästi muutaman vuoden vanhemmalla puhelimella hypätä puhelimen pätkimättä teräväpiirtopelistä nettiselaimeen ja siitä vaikka vielä Youtubeen pitäen kaikki sovellukset taustalla samaan aikaan auki, jolloin siirtyminen sovellusten välillä nopeutuu.
     
    Viimeksi muokattu: 26.10.2012
  20. MiikaVe

    MiikaVe Regular member

    Liittynyt:
    26.06.2011
    Viestejä:
    196
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    No tietenkään ei kännykän kamera oikeaa voita.
    Hieman mietityttää arvostelusi tuota käyttökokemusta kohtaan, kun todennäköisesti meistä kukaan ei vielä Lumia 920:sta ole testannut.
    Toki gs3:ssa on älykäs äänitunnistus ja monta muuta jännää pikkujuttua ja kuten olen sanonut, en millään tavala GS3:a vastaan ole, vaan se on yksi vaihtoehdoista ihan varmasti.
    Näitä olen tässä harkinnut: Lumia 920
    Lumia 900
    Lumia 800
    Galaxy S 3
    Iphone 5 (hähää vitsi vitsi...)
    Mitä veikkaatte, saisko ns. paremman hinta/laatu suhteen vaan ostamalla tosta Lumia 900 siihen 350€? :) Tuskin sekään ihan huono on.
     
  21. Kiedis

    Kiedis Regular member

    Liittynyt:
    10.05.2007
    Viestejä:
    427
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tarkoitus ei ollut kohdistaa "heikompaa käyttökokemusta" Lumia 920 -puhelimeen, vaan lähinnä aiempiin malleihin, joista yhtenä hyvänä esimerkkinä Nokian Pureview. Ei Lumia 900 varmastikaan huono puhelin ole, mutta moni asia on paremmin muissa malleissa, ja kyseiset asiat omasta mielestäni antavat tarpeeksi vastinetta hintaerolle, joka lienee noin 200e. Syitä, miksi itse valitsin S3:n ovat mm. vaihdettava akku, muistikorttipaikka, silmämääräisesti (sekä teoriassa) huomattavasti parempi näytönlaatu, paljon parempi akunkesto. On kuitenkin niin mielipidekysymys, pitääkö Windowsin maailmasta vai Androidista. Kannattaa käydä testailemassa kaikkia ja vaikka kuuntelemassa jonkinlaiset laitedemot samalla.

    Lumia 800:sta en lähtisi vertaamaan muihin mainittuihin malleihin, pyörii niin eri sarjassa. Eräskin keski-ikäinen, puhelimista suht tietämätön nainen vaihtoi Lumia 800:n muutaman kuukauden jälkeen S2:een monien tuskailujen takia, mikä kertoi itselleni jo tarpeeksi.
     
    Viimeksi muokattu: 26.10.2012

Jaa tämä sivu