Nokia c7 kosketusnäyttö rikki

Viestiketju Nokia - S60 / Symbian-puhelimet -osiossa. Ketjun avasi Clasko 02.01.2012.

  1. Clasko

    Clasko Member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    77
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Terve


    Eli onnistuin uutena vuotena tiputtamaan kännykkäni maahan ja kosketusnyättöön tuli pitkiä viivoja ikään kuin olisi haljennut. Tosin kun kokeilen sormella niin viivat ovat ihan lasin pinnassa että ei ole onneksi syvältä haljennut. Puhelin toimii muuten normaalisti, mutta pelottaa että jossain vaiheessa nuo halkeamat syvenevät tai lähtevät leviämään. Eli puhun siis nyt samanlaisista pitkistä viivoista mitä voi olla myös auton tuulilasissa


    Paljonkohan maksaa kosketusnäytön vaihtaminen? Minulla on puhelin kytkyllä, eli maksan puhelimesta vielä yli vuoden DNA:lle, joten en tiedä onko järkeä rueta vaihtamaan uuteen puhelimeen

    Tietääkö kukaan paljonko tällaisen näytön vaihtaminen maksaa? Puhelin siis toimii muuten normaalisti, mutta vähän kieltämättä häiritsee käytettävyyttä nuo pitkät viivat...
     
  2.  
  3. Kake41

    Kake41 Regular member

    Liittynyt:
    11.07.2011
    Viestejä:
    487
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Näyttöösi on tullut ilmeisesti syviä naarmuja ja ne eivät lähde pois, muuta kun vaihtamalla koko lasinäytön.
    Uusi lasinäyttö asennuksineen maksaa noin 150€ eli todella paljon.
     
  4. NP_ShaDoW

    NP_ShaDoW Regular member

    Liittynyt:
    26.04.2007
    Viestejä:
    124
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse vasta korjasin serkultani C7 puhelimen ja samalla tavalla oli tullut siihen uloimpaan kosketusnäyttöön vain halkeamia. Tilasin ebaystä pelkän kosketusnäytön (Touch Screen Digitizer) postikuluineen hintaan about 21 € (tosin meni pari viikkoa odotellessa) Suomessa tuota myydään KLC:llä yli satkun hintaan.. en tiedä sitten tuleeko itse LCD näyttökin mukana tuossa. Vaihtaminen on suhteellisen helppoa, tarvitset T5 ja T6 torx avaimet, muovisen veitsen tai vastaavan esim. pankkikortti tms. Ohjeet purkamiseen löytyy Youtubesta: http://www.youtube.com/watch?v=Dzmok7uICJ4

    Purkaessa kannattaa sitten varoa litteitä johteita, helposti taittuvat ja menevät poikki.
     

Jaa tämä sivu