1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nokia 701 vai iPhone 4?

Viestiketju Uutta puhelinta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Heney 21.09.2011.

  1. Heney

    Heney Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2008
    Viestejä:
    138
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kumpi noista puhelimista olis parempi? iPhone 4 sais jo kytkyllä vaikka mistä mut nokialaista ei viel saa.
     
  2.  
  3. Tnoi

    Tnoi Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Riippuu vähän siitä että haluatko suht hyvän puhelimen navigoinnilla ilman suurimpia hienouksia vai lasisen falloksenjatkeen johon saa ostettua steve sedältä paljon kivoja appseja.
     
    Viimeksi muokattu: 21.09.2011
  4. Heney

    Heney Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2008
    Viestejä:
    138
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En mä juurikaan kyl muita appseja tarvi ku muutaman pelin. Navigointi ei kyl oo välttämätön. Vois tietysti oottaa rauhassa uutta iPhonee jos tulee 4 päivitetty versio ja tietysti kokeilla jossain liikkeessä tota 701 ja miettii lisää.
     
  5. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Aika hankala kysymys... Sillä IPhone 5 on jo pian kaupoissa, joten IPhone 4 ei minun mielestä kannata ostaa, jos kerran Applea haluat. Nokiassa on taas Symbian tahmeus verrattuna Androidiin ja IOSsiin...
     
  6. Tnoi

    Tnoi Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No juu ehdottomasti kannattaa ainakin iPhone 5 odotella jos omenaa mielii. Hinta kuitenkin todenäköisesti on kutakuinkin sama kuin nykyisellä nelosella tällä hetkellä.
     
  7. Heney

    Heney Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2008
    Viestejä:
    138
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Symbianin uusin versio belle pitäis olla jo aika jouheva? Mut tosiaan vois sitä ainaki kokeilla liikkeessä nokialaista. Jos huhuihin on uskomista niin tulee iPhone 4:sta päivitetty versio tyyliin 4S samalla A5 tuplaydin prossulla ku iPad 2 on ja 5 tulis erikseen?
     
  8. Anestic

    Anestic Regular member

    Liittynyt:
    27.11.2007
    Viestejä:
    432
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    minäkin sitä mieltä että kokeile ensin molempia... tosin symbianille tuskin tehdään enään paljon lisää ohjelmia, ja tuki voi olla hidasta. Navigointi on kylläkin yksinkertaisesti ylivoimainen nokialaisissa... Appsit applella, ei androidillakaan ole jakoa noiden laadussa. Mutta itunes-pakko... HYI!

    Oletko miettinyt n9? Ja android pois laskuista??
     
  9. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Androidia ei kannata heittää pois laskuista... Siinä on paljon hyviä puolia esimerkiksi sen avoimuus verrattuna IPhoneen...
     
  10. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Sympparissa ei ole ollut kyllä tahmeutta enää Anna päivityksen jälkeen! Toimii ihan pirun nätisti. Paitsi selain on pasketta.
     
  11. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Jos aikoo Symbiania käyttää, niin selain kannattaa vaihtaa Opera Mobile 11... Se on 10 kertaa nopeampi ja parempi kuin Nokian oma...
     
  12. Parti

    Parti Member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuo avoimmuus on kaksiteräinen miekka. Normi tavantallaajalle se on jopa enemmän negatiivinen asia. Suuri määrä erilaisia rauta-käyttis-apps-variaatioita luo aina yhteensopivuusongelmia.
    Mitään konkreettista hyötyä tavalliselle loppukäyttäjälle avoimuudesta ei juurikaan ole. Suurin osa Applen appseistakin on ilmaisia, joten rahaa ei androidilla säästy ja yksi-rauta-yksi-softa-konsepti parantaa toimintavarmuutta.

    Pidän avoimmuutta oikeasti hyödyntäviä käyttäjiä aika marginaalisena ryhmänä. Ja henkistä allergiaa kärsiviä ihmisiä ei pidä laskea tähän joukkoon.

    Ja tässä ei ole tarkoituksena ottaa kantaa onko avoin vain suljettu konsepti parempi. Olen vaan sitä mieltä että se ei merkkaa loppukäyttäjälle juurikaan mitään. Siksi on väärin sanoa että jompikumpi olisi positiivinen tai negatiivinen asia.
     
    Viimeksi muokattu: 22.09.2011
  13. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Näinhän se on,mutta androidin selain hakkaa sympparin opera mobilenkin tuhat nolla. Toivottavasti tuo olisi bellessä korjattu.
     
  14. Heney

    Heney Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2008
    Viestejä:
    138
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En mä oikein osaa sanoo miks, mut jostain syystä android ei mua kauheesti nappaa. Se on aika raskas käyttöjärjestelmä. Mut painavin syy taitaa olla se et androidilla varustetut tehokkaat puhelimet on liian isoja. Ite kaipaan about 3,5" näytöllistä puhelinta missä olis se 1Ghz prossu ja tuplaydin olis viel parempi. Mut tohon kokoluokkaan ei androidilla taida moista ees saada. Nokia ja Apple ainoat jotka tekee tehokkaita puhelimia hyvään kokoluokkaan.
     
  15. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Android ei minusta ole yhtään sen raskaampi kuin Symbian tai IOS. Android on minun mielestäni näistä kaikista paras käyttöjärjestelmä... Jos Apple niin tietokoneelle pitää sitten asentaa raskas Itunes softa....
     
  16. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Onko esim. htc:n 3,7" näytöllä varustetut puhelimet jo liian isoja? Esim HTC Desire S. ei paljoa eroa 3,5 tuumasta...
     
  17. Heney

    Heney Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2008
    Viestejä:
    138
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No ei välttämättä. Pitäs kokeilla.
     
  18. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Itse käytän 4 tuumaista puhelinta eikä se ole liian suuri.. Yli 4 tuumaiset alkavat jo olla...
     
  19. delic

    delic Regular member

    Liittynyt:
    14.04.2010
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Heney jos tiedät iPhonen kaikki suurimmat puutteet etkä koe niitä ongelmaksi niin suosittelen kyllä iPhonea, tuskin tulet pettymään jos tiedät mitä olet ostamassa.

    Mutta kannattaa toki venata vielä pari viikkoa ja tsekata uusi iPhone varsinkin jos sieltä tulee vielä se huhuttu edullisempi iPhone versio myös, mutta se on kaikki vaan huhua tällä hetkellä :)
     
  20. Heney

    Heney Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2008
    Viestejä:
    138
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ajattelinkin kyl oottaa mitä sieltä tulee ja kattoo sit. Mut en mä usko niistä tulevan ongelmaa.
     
  21. sidrend

    sidrend Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2009
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei se itunes kyllä kovin raskas softa ole.. ehkä koneella Sempron + 1gb huomaa, mutta joo.. Itsellä ollut kaksi android luuria, enkä ihan kauheasti ole tykästynyt. Symbianeja olen käytellyt enemmän, niissä on omat pulmansa kuten hitaus mutta jostain syystä aina olen symbianista pitänyt.

    Applen laitteet ovat kuitenkin vielä helppokäyttöisyytensä + appsiensa takia ylivoimaisia omasta mielestäni, jos vaan on varaa.
     

Jaa tämä sivu