Ladattiin puhelimeen The S60 Blog-sivustolta ohjelmia ja yritettiin niitä poistaa. Kun kansiot oli saatu poistettua puhelimen sovelluksista ei ohjelmat silti poistuneet minnekään. Poistettiin ne myös pc-suiten kautta. Touch Piano, Touch Guitar ja TVB Widget näkyvät edelleen puhelimessa. Miten noista ohjelmista pääsee lopullisesti eroon?
Aikamme taisteltua saimme poistettua TVB:n sovelluksista. Asensimme ensin kaikki nämä uudelleen, kuten joku tuolla aiemmin neuvoi tekemään. Sovellukset - valitse - järjestele ja valitaan ko. sovellus - poista. Tällä tavalla onnistui, mutta nämä kaksi piano- ja guitar-ohjelmat ei anna poistaa itseään. Löytyykö vinkkejä?
*huh*en ite lue ohjeita tai jotain mutta silti itse olen tajunnut kuinka oistaa sovelluksia ihan vain tutkimalla puhelinta mutta tässä tekniikan ihmelapsille kuinka poistaa ohjelma tai ainakin minä poistan tällä tavalla. tiedostojen poistanaminen ei auta mitään koska asennus on vielä sielä menkää asetukset>sovel. hallinta>asennetut sovell. ja sielta valitkaa ohjelma ja poista
miksi minä en pääse tuonne asennetut sovellukset päikkään vaan se menee sinne ja tulee takaisin sovelluksien hallinta paikkaan.
Itselläni oli sama ongelma, liikaa asentamattomia ohjelmia, tai sellaisia ohjelmia jotka vaativat certin. Ongelma varmaan ilmeni jonkin resetin (päivitys, tms) jälkeen? Jos en saa jotain ohjelmaa millään poistettua sovellusten hallinasta tms. käytän antivirus-ohjelmaa poistoon. Esim. NetQin antiviruksessa on toiminto "force uninstall" jolla saa minkä tahansa ohjelman poistettua.
Kuinka onnistuit X-plorella poistamaan ohjelman? Itse en tätä voi suositella, ellei tiedä tarkkaan, mitä kaikkea kyseinen ohjelma on asentanut muistiin. Muistiin voi jäädä rippeitä (esim. privateen, jonne luodaan kaikki tiedostot, joihin käyttäjän ei suoda koskevan) muun muassa kuvakkeista, koodista, yms., jollei ohjelmaa ole poistettu "oikeaoppisesti". Eihän ojelma PC:lläkään poistu kokonaan, jos deletoit vain kyseisen ohjelman tiedostokansion program filesistä tms. asennuspaikasta. Niin että kerrotko kuinka olet X-plorella poistanut ohjelman?
Ohjelmat voi poistaa vaikkei sinne listaan pääsiskää. Siellä kansiossa missä sen ohjelman kuvake on jonka haluat poistaa otat: "Valinnat > Järjestele > Valittet sen oikeen kuvakkeen painamalla sitä > Valinnat > Poista"
Menin Z-asemaan ja sieltä apps ja sieltä poistaa sen ohjelman kansion.(Puhelin on Nokia 6680 eli 2nd edition)
Nyt meni yli ymmärryksen... Tietääkseni (ainankin omissa puhelimissani) Z-asema on puhelimen oma kirjoitus- ja vain luku-suojauksilla varmistettu back-up muisti. Annan papukaijamerkin jos olet sinne jonkun ohjelman saanut asennettua (ilman crackeja tai hackeja). Tarkoittanet C-(puhelimen muisti) tai E-muistia(muistikortti)? Anyway, jos näin olet onnistunut poistamaan ohjelman kuvakkeineen päivineen, niin hyvä. Mutta aina kun poistat ohjelman tuolla lailla, jää siitä pieni osa muistiin. Toisaalta jos muistia on yllinkyllin, ei jäävä ohjelman osa paljoa syö.
En tiedä mutta z-asemalla ne suurimmat osat on ollut ellen ole sitten tallentanut muistikortille. Niin ja älkää ihmetelkö vaihdoin nimimerkkiä.