1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nokia 5230 vai iPhone 3gs

Viestiketju Uutta puhelinta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi AaVu 28.08.2009.

  1. AaVu

    AaVu Member

    Liittynyt:
    27.06.2009
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Uutta puhelinta olen etsimässä vanhan Nokia N70:n tilalle, ja nämä ovat jääneet jäljelle

    Kumpikin siis kosketusnäytöllisiä puhelimia, iphone se kallis ja nokia halpa (sh 150) joka ei vielä ole myynnissä.

    Kumpi näistä siis sopisi minulle paremmin?

    Tarvitsen hyvät kamera ja musiikinkuunteluominaisuudet, hyvän kalenterin ja muutenkin mukavan kokonaisuuden.

    iPhone olisi listalla ykkösenä paremmalla musiikkisoittimella ja trendikkyydellä ja sopivilla ohjelmilla. Siinä taitaa myös olla parempi kamera.


    Eli iPhone 3gs vai Nokia 5230?
     
  2.  
  3. Tiimoo

    Tiimoo Regular member

    Liittynyt:
    22.07.2008
    Viestejä:
    660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Et ole tuota 5530-mallia harkinnut. Olisi ehkä vähän modernimpi ja lähempänä Ifonen ominaisuuksia. Tuo 5230 jää kyllä ominaisuuksissa vähän. Varsinkin siinä kamerassa. Oma mielipiteeni olisi jonpikumpi nokialainen. Eeeen sano et Iphone on täysin paska, mut ei ole mun puhelin. Aivan liian kallis ominaisuuksin nähden.
     
  4. Thor1993

    Thor1993 Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2007
    Viestejä:
    860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Näähän nyt on niin eri hintaluokissa nää puhelimet toinen alle 200e ja toinen joku 600e.. Jos oot 600e valmis puhelimest maksaa ni oota ihmeessä, että N900 tulee suomee ja osta se.
    Kyllähän näistä iPhone on tietenkin parempi sen nyt tajuaa jo hinnasta, mutta hinta/laatu suhteesta kaikilla varmaan omat mielipiteensä. Kannattaa katella myös 5800 siinä ainakin on hyvät musa ominaisuudet mm. kajarit on aika loistavat.
     
  5. markoi83

    markoi83 Member

    Liittynyt:
    08.03.2004
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Iphone 3gs vie voiton. Ja sen saa noin 450€ eikä 600€.
     
  6. Tiimoo

    Tiimoo Regular member

    Liittynyt:
    22.07.2008
    Viestejä:
    660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Silti se on paljon sellaten varustellusta puhelimesta!

    Joo eli tosiaan jos halauat vähän ominaisuuksia lähempänä olevaa puhelinta verratttuna Iphoneen, niin harkitse näitä muita malleja:

    5530XPRM, n97 mini, 5800XPRM ja tietysti odotetusti loppuvuonna tulevaa täysin uuden käyttöjärjestelmän sisällänsä pitävää N900 mallia. Se on kaikista lähinnä Ifonea ominaisuuksiltaan.
     
  7. markoi83

    markoi83 Member

    Liittynyt:
    08.03.2004
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla on ollut 5800 xpressmusic puhelin ja sen voin sanoa että sitä ei ainakaan kannata ostaa. Nokian käyttämä kosketusnäyttötekniikka on mielestäni huono, sitä pitää oikein painamalla painaa että saa jotain tehtyä. Plus se näytön ympärillä oleva reuna on aivan liian korkea, erittäin epämielyttävä käyttää esim. nettiä selatessa se vähä mitä sillä pystyy/kannattaa nettiä käyttää on meinaan surkea nettiselain ja se zoomaus on aivan keskiajalta. No joo haukkumiseksi tämä nyt meni mutta kun olen ollut ns. nokia fanboy niin petyin kyllä pahemman kerran tuohon 5800:aan. Mutta iphone vie kyllä nokiaa 10-0 ainakin muusiikki puolella ja käytettävyys puolella, tosin nokialaisissa on paremmat kamerat ainakin jos megapikseleistä verrataan, tosin onko se kuva sitten parempi kuin iphonella otettu niin sitä en voi sanoa kun en ole omaa iphonea 3gs:ä vielä soneralta saanut.
     
  8. Tiimoo

    Tiimoo Regular member

    Liittynyt:
    22.07.2008
    Viestejä:
    660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo kaikkihan sen tietää että 5800 näyttöä saa painaa kun viimeistä päivää. Mutta n97 n900 tilannen on jo ihan toinen! Paljon herkempi kosketus!
     

Jaa tämä sivu