Ongelma Nokia 5 TA-1053 muistikortti, asetukset ja sovellutukset

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi PETE11 09.11.2023.

  1. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    782
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Päivitin puhelinta, hieman käytetty kuitenkin..

    Mulla on nyt käytössä Nokia 5 (TA- 1053) . Mulla on ylimääräinen sd kortti joka on kooltaan 30Gt. Tässä Nokia 5 on 2 korttipaikkaa. Onnistuuko se jos laitan tämän isomman kortin tuohon jossa on tuo vanha kortti. Tässä alkuperäinen on kokoluokkaa 16Gt. Siis menevätkö järjestelmä ja sovellutukset ilman ongelmitta tuolle isolle kortille.. Siis kun ottaa tuon vanhan pois ja laittaa tilalle isomman kortin. Sulkee sitten korttipaikan. Muuttuko järjestelmä ja sovellutukset automaattisesti tähän isompaan korttiin ilman että tulee mitään vaikeuksia tai ongelmia.

    Vielä tästä. Kokeilin laittaen tuon ison kortin puhelimeen. Se näkyi siellä, mutta ei järjestelmää eikä muutakaan saanut sinne siirrettyä...

    Toinen seikka on kun sormilukijalla pitää sormea hiukan pitempaan tulee esille "kokeile sanoa open messages" Alota kokeilu. Miten tuon assistantin saa pois näytöltä ja puhelimelta. Se on luultavasti kytketty hakupalveluun safe search. Miten tuon safe search saa pois ja hakupalvilemana ainoastaan google. Jossain asetuksissa on kohta jossa voi määritellä mitä näkyy kun pitää sormea hiukan pitempään sormilukija kohdalla.. En vaan löydä sitä.

    Löysin asetuksia kun kirjoitin assistant hakuun joka oli hakuasetuksissa. Hey google ja Voice Match. Hey Google. Alapuolella on harmaalla teksi poista voice match kaikilta laitteilta. Siihen ei pääse vaikuttamaan jotta saisi tuon pois puhelimeltani..
     
    Viimeksi muokattu: 09.11.2023
  2.  
  3. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,174
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Etsi Sovellukset valikosta Assistant ja avaa se auki. Siltä voit vaikuttaa sen toimintaan.
    Klik suurentaa.

    Assistant.
     
    PETE11 kiitti tästä.
  4. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    782
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Löysin tämän ainoastaan google sovellutusten asetuksista. Haku, Assistant ja Voice..Sieltä löytyy Google Assistant. Sieltä näkyy Accounts. This settings is not supported for this account. Pitääkö minun jotenkin asentaa tämä käyttöön ennenkuin voin poistaa...
     
  5. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,174
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Siinä ei mitään hakua pidä käyttää, olet ilmeisesti mennyt johonkin väärään paikaan.

    Minulla on tuossa ikivanha Nokia 3, siitä se löytyy Asetukset > Sovellukset ja ilmoitukset.
    Uudemmassa Nokialaisessa Asetukset > Sovellukset.

    Avaa Asetukset > Sovellukset ohjelma, se näyttää käytetyt ohjelmat, ylinnä aina viimeksi käytetty.
    Näyttää myös kaikki sovellukset valitsemalla "Näytä kaikki xx sovellusta". kummatkin nokialaiseni näyttävät sen samoin.

    Tässä kuva Sovellukset avattuna:
    Josta sitten etsit Assistant ja avaat sen. Voit valita tuon Näytä kaikki ..., jos listalla suoraan sitä ei näy.

    Screenshot_20231109-145112.
     
  6. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    782
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Asetukset - sovellutukset ja ilmoitukset - näytä kaikki sovellutukset. Tuota Assitentia ei sieltä löydy vaan se löytyy asetus - google - google sovellutusten asetukset - Haku, Assitant ja Voice - google assitent - accounts - This settings is not supported for this account. Sama kohta jonka löysin haulla. Mielestäni se tuolta tulisi poistaa jos voisi.."Accounts"
     
  7. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,174
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Minulla on myös One Plus Nord N10 5G. siinä toimii samoin Assistant kuin minun Nokioissani ja näkyy ohjelmien listauksessa samoin. Avaamalla ohjelman sieltä, siitä voidaan kieltää ilmoitukset ym. muut sen toiminnot, jopa poistaa käytöstä.

    Oletko missään vaiheessa palauttanut puhelimesi tehdasasetukset?
     
  8. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    782
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Mielestäni edellinen omistaja teki sen. Asensin vain korttini sisälle...
     
  9. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,174
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Kuka siihen teki käyttöönotto asennuksen ja onko siinä sinun oma käyttäjätilisi (Google e-mail) otettu asennuksessa käyttöön?
     
  10. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    782
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Tein äsken tuon palautuksen, muuta ei tainut muuttaa tilannetta. Pitää katsoa tarkemmin. Isompi homma tuli vain nyt kun yritän koota nuo sovellutukset joita minulla oli. Tämä ostettiin siskolta joku pv sitten kun omani tilttasi pahemman kerran. Hän oli tehnyt siihen tehaspalautuksen. Itse asensin omat tietoni siihen. Kyllä tämä siltä osin on kunnossa.
     
  11. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,174
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Jos siihen oli tehty tehdaspalautus, niin sitten teit turhaa työtä itsellesi.
     
    PETE11 kiitti tästä.
  12. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    782
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Eräs asia. Tulee aika ajoin tuonne puhelimen etunäytölle ylhäälle Whatsappista tai milloin mistäkin kuva jota en saa pois millään. Se aivan jäsähtää tuonne ylös. Olen yrittänyt löytää asetuksista kohtaa mikä se on? Tarkoitus poistaa se. Se tulee kun käyn jollain sovellutuksella tai sivustolla. Ainoa keino on sammuttaa puhelin ja käynnistää se uudelleen. Silloin se lähtee pois..
     
  13. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,174
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Laittaisitko kuvakaappauksen siitä, kun kuva ilmaantuu sinne?
     
  14. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    782
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Lähetän kun se ilmaantuu...
     

Jaa tämä sivu