1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nintendo DSi vai PSP

Viestiketju Kaikki muut pelikonsolit -osiossa. Ketjun avasi mackeu 20.09.2009.

  1. mackeu

    mackeu Regular member

    Liittynyt:
    26.04.2009
    Viestejä:
    254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli siis kumpi noista pelikonsoleista on parempi? Tiedän, että on olemassa friikkejä, jotka huutavat: PEEÄSPEE!!@##, mutta haluan kuulla arvosteluja puolueettomilta osapuolilta. Elikkäs mielipiteitä, sekä plussia ja miinuksia tulemaan!
     
  2.  
  3. mursu4

    mursu4 Guest

    No vastaan vanhaan ketjuun:

    **tehovertailu**
    Prosessori
    PSP: 333MHz(custom firmiksellä voi valita manuaalisesti)
    DSi: 133MHz(main, DSi:ssä 2 CPU:ta, joista toinen hitaampi)
    Näyttö
    Näitä ei voi suoraan verrata, toisessa yksi iso, toisessa kaksi, jossa toinen kosketusyksiköllä.
    PSP: 4,3" 16770000 väriä, phat. 3000 kirkkaampi ja terävämpi
    DSi: 3" 260000 väriä
    Akku
    PSP: Pelikäytössä n. 5h(Paitsi esim. GBA emulla jopa 10h)
    DSi: n.6-9h kirkkaammalla, jopa yli 14h sumeammalla
    Hinta
    PSP: slim: n.150e
    Phat(ehkä paras versio): Ei enää kuin harvoissa kaupoissa mutta alle 100e
    DSi: 160-200e
    Muisti
    PSP: Massamuisti jopa 32Gb Memorystickillä, RAM 64Mb(ainakin slim)
    DSi: SDHC kortilla jopa 32Gb, RAM 16Mb
    Molemmissa wifi b/g
    Grafiikka
    PSP voittaa 6-0
    Pelattavuus
    DSi:ssä hauskat kosketusnäyttöpelit, joskaan ei fps eikä 3rd person shooterit kelpaa. Ei myöskään hyvää autopeliä mun mielestä. Tietty nintendon DS:n omat mario ja zelda pelit. DSi:llä ns. normipelien pelaaminen kärsii, esim 3d adventuret ja roolipelit ovat minun mielestä huonompia kuin PSP:llä. Tasohyppelyissä DSi voittaa. GBA pelimahdollisuus.
    PSP: Perusohjaus, analogitatti plussaa. Hyviä 3rd p shootereita, mun mielestä vaan 1 hyvä fps, MOH heroes. Autopelit on se, mitä minä tykkään PSP:ssä. Olen pelannut mm. Burnout legendsiä ja pakko sanoa että pelattavuus ja grafiikka on yhtä hyvää kuin PS2:lla. GBA pelimahdollisuus modaamalla. PS1 pelit PS storesta tai modaamalla ilmaiseksi. Seikkailut ja kaikki ns. yleiset pelit ovat parhaita. Sanoisin pelin grafiikoiksi PS2 tasoa.

    Modattavuus
    DSi: En DSi:stä tiedä mutta DS/DS lite ovat hyvin helppoja ja halpoja ratkaisuja, konventteri ja microSD kortti ja homma ok.
    PSP:llä helpoin tapa pandoralla(ulkomailta joku 5e), tai sitten ChickHENin kautta ilman mitään kuluja. Kumminkin vähän DS:ää vaikeampaa.
    Kamera
    DSi: Integroituna 0.3Mpix kamerat. Peleissä toimii mutta ei kuvanlaatu ole lähelläkään miellyttävää. Kuitenkin normi-nokialaisen puhelimen 1.3Mpix laatuista kuvaa. Voi ruutua kääntämällä säätää.
    PSP: n.50e suomessa oleva PSP GO! cam, 1.3Mpix ja voin sanoa että parempi kuin nokian kännykän 3Mpix. Eli tulostuskelpoisia. Jopa hyvänlaatuisia. Toimii verkkochatissa. Pyörii 180 astetta.
    Valmiit softat
    PSP: Kuvien, Musiikin, Videon mediasoitin. Hyvä laatu videossa.(Sanoisin HD laatua UMD levyltä) Modaamalla jopa tuhannet homebrewit. Myös n64 emulaattori.
    DSi: Kuvien ja musiikin soitin. Ei edes tehot riitä n64 tasoisiin peleihin.
    Äänen ja kuvan laatu
    PSP: 2.0 stereokaiuttimet, edellä mainittu näyttö hakkaa DSi:n tosi rankasti. Äänenlaatu miellyttävää. Tukee MP3 ja WMA, videossa lähes kaikki yleisimmät
    DSi: 2.0 peruskajarit, AAC-tuki, ei MP3, huonompi kuvan ja äänenlaatu


    Yhteenveto
    Koska en pidä ns. lasten peleistä(mario yms), valitsin PSP:n. Paljon paremmat pelit mielestäni(lasketaan mukaan GBA romini:p), ja pelielämys huomattavasti parempi.(Grafiikka ja kontrollit)

    Jos on aivan ihastunut kosketusnäyttöön, niin DSi on valinta. Kuitenkin muut ominaisuudet modaamatta ovat hyvin suppeat DSi:ssä. PSP on samalla teknolelu ja MP3 soitin, kun taas DSi pelkkä konsoli. Minusta ainakin PSP on parempi, koska se on myös halvempi, ja modaaminen onnistuu ilman yhtään senttiä. En kadu yhtään valintaani:p
    Olen siis jo 1,5v omistanut PSP:n.
     
  4. osxso

    osxso Member

    Liittynyt:
    11.06.2009
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Korjaus tuohon DSi:ssäkin musiikki soitin.
     
  5. hoopotti

    hoopotti Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2009
    Viestejä:
    111
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse omistan kummatkin konsolit, ja täytyy sanoa että psp:llä on tullut pelattua enemmän :D


    Psp:een plussat

    - Modaus
    - Voi pelata joitain pleikka ykkösen pelejä(Modaamalla voi tietenkin pelata lähes kaikkia)
    - Upeat grafiikat
    - Mahtavat pelit!
    - Jopa kuvaaminen on mahdollista, jos ostaa kameran psp:hen
    - Ihan oikeasti upeat grafiikat :D
    - Max muisti jopa 32gb
    - PEEÄSPEE!!!! :)

    Psp:een miinukset

    - Akku kestää liian vähän aikaa :(
    - Psp menee rikki todella helposti, SIIS TODELLA HELPOSTI!!!!
    - Ei voi muokata musiikkia tai kuvia niin kuin DSi:llä
    - Ei kestä vettä
    - Ei kosketusnäyttöä niin kuin DSi:ssä
    - Kunto ei kasva jos pelaat laitteella 24-7 :)

    Nintendo DSi plussat

    - Kosketusnäyttö
    - Kuvien- ja musiikin muokkausohjelmat
    - Max muisti 32gb
    - Super Mario pelit :D
    - Ei mene rikki niin helposti kuin psp
    - Kaikki mitä psp:ssä ei ole!
    - Pokemon pelit :D
    - Akku kestää tarpeeksi pitkään

    Nintendo DSi miinukset

    - Liikaa koira-,kissa- ja muita ihmeen heppapelejä
    - Ei kestä vettä tämäkään vekotin :(
    - Musiikin ja leffojen laittaminen on hankalampaa kuin psp:ssä
    - Ei voi pelata GBA pelejä niin kuin muissa DS Konsoleissa
    - Ei voi modata(minun tietääkseni)
    - Puuttuu kaikki hyvät psp:een ominaisuudet
    - Tuskin kasvaa kunto tämänkään avulla :)

    Kaikki miettivät aina kumman ostaisi Psp vai DSi, ja sen takia kaikki joutuvat aina kirjoittelemaan näitä eroja. :)
     
  6. tumii

    tumii Member

    Liittynyt:
    23.05.2009
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Voihan DSi modata, ihan samalla lailla kuten DS lite ja DS originalitkin. Ostaa vaan sille yhteensopivan modikortin.
     
  7. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    On tullut molemmilla konsoleilla pelailtua vuosia ja pakko sanoa, että PSP:n ottaisin vain jos autopeleistä diggaisin, DS:n pelivalikoima kokonaisuutena on sen verran paljon laajempi ja monipuolisempi.

    Ja jos perheessä on pienempiä muksuja, DS on oikeastaan ainoa valinta.

    Tekniikkahan ei tässä lajissa oikeasti ratkaise, vaan pelien valikoima, ellei sitten ihan puhtaasti teknoleluksi laitetta ole ostamassa (jolloin kallistuisin itse iPod touchiin, jolle saa pelejä jo nyt melkein enemmän kuin kummallekaan näistä..).
     

Jaa tämä sivu