1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Next-gen konsolit. minkä sinä hankit?

Viestiketju Kaikki muut pelikonsolit -osiossa. Ketjun avasi HD15 02.11.2005.

  1. Tonski

    Tonski Regular member

    Liittynyt:
    18.11.2005
    Viestejä:
    670
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mistä nämä tyypit saavat kaiken tietonsa?? Tsiisus sentään...
     
  2.  
  3. timonsteri

    timonsteri Regular member

    Liittynyt:
    23.05.2005
    Viestejä:
    600
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vissiin joku maailman laajuinen verkosto tms.
     
  4. eduard0

    eduard0 Active member

    Liittynyt:
    27.06.2005
    Viestejä:
    1,396
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    D-pad oli ennen Nintendon FamilyComiakin käytössä Entex:n käsipelisysteemissä, Nintendo "ainoastaan" lisäsi siihen ominaisuuden jossa nuolien yht'aikaiset painallukset lasketaan yhdeksi vinoksi painallukseksi.

    DualShock-ohjaimet Sony tosiaan julkaisi 1997, seuraavana vuonna N64:n ilmestymisen jälkeen. Mutta mikseipä sitä hyväksi todettua systeemiä käyttäisi?

    Mitä tulee ruudunpäivitysnopeuksiin, niin voisin väittää että mahdollisesti nyt tiedossa olevat arvot ovat piikkiarvoja. Niinpä ne todellisuudessa tulevat olemaan ehkä siinä 80-100Hz paikkeilla. Ja itse en näe mitään syytä siihen, miksi HDTV:tä pitäisi syrjiä. Suomeen ne eivät vielä ole varsinaisesti tulleet, johtuen Ylen, MTV:n ja Nelosen varsin rajoittuneista verkoista ja rahan puutteesta, mutta muualla maailmalla nuo ovat varsin yleisiä. Tuskin se keneltäkään pois on jos konsoli tukee jotain ylimääräistäkin?
     
  5. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No jos olet porvari ja haluat kaiken irti lentosimusta, niin mikä ettei ;) Saapa nähdä karsivatko tuonkin pois lopullisesta versiosta.

    Mutta let's face it, dual shockit on parhaiten käteen istuvia ohjaimia, joissa on kaikki napit käden ulottuvilla. Nintendollahan piti ostaa kapulaan joku rumble pack ennen kuin tärinä toimi.

    Ja suurin osa meistä on ihmisiä, eli ei juuri nähdä eroa, jos fps on yli 60. Mitä tuohon hdtv:hen tulee niin se on kyllä ihan pakko olla. Kuvaputkitelkkarit on häviämässä ja "taulu-tv:t" yleistymässä. Tällä hetkellä hdtv-tuki on vakiona kaikissa lcd ja plasmatelkuissa. Kahden vuoden päästä kun on kunnolla konsolit levinnyt maailmalle, ja hdtv:t ovat yleisempiä, niin sitten on kyllä huutava tarve hd-resoille. On nimittäin aika merkittävä ero, että pelaatko peliä 640x480 resolla, vai 1280x720 resolla. Käsittääkseni ps3:ssa on vielä 1080p resolle tuki (1920x1080), sekin on jo merkittävä ero 720p:hen. X360:llä taisi olla 720p ja 1080i (interlaced -> käytännössä 540 vaakariviä). Itse ostin hd lcd:n tässä vähän aikaa sitten, x360:tä silmällä pitäen. Eikä ollut kuin 699e 27" (kuva-ala oli 1" isompi kuin 28" kuvaputkessa).

    Siinä vähän offtopicciakin, mutta ei voi mitään ^_^
     
  6. HD15

    HD15 Regular member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    224
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No ei todellakaan. se että kumpi on parempi, 64 ohjain vai dualshock on makuasia(itse pidän kuusnelosesta) mutta kun mennään seuraavaan sukupolveen niin jopa xboxin alkuperäiset mammuttiohjaimet ovat mukavampia kuin dualshockit. s-ohjaimet ja cuben ohjaimet vievät kirkkaasti voiton dualshockista. tämäkin on toisaalta makuasia ettei voi niin vain julistaa toisen paremmuutta faktaksi.

    Familycomissa oli d-pad? aijaa en ikävä kyllä ole koskaan familycomia koskaan käyttänyt. kitos tiedosta =)

    Noin halvallako niitä saa? No jos sulla hdtv on niin kyllä suosittelen xboxia tai pleikkaria jos grafiikat ovat sinulle se iso asia. toivottavasti on hintansa väärti. =)
    itselleni tulee hdtv:stä aina mieleen 40 tuuman plasmatelkkari joten siitä se kuva niiden karmeasta hinasta kai tulee :p

    Itselleni grafiikka on vain sivuosassa. jos peli on pitkäikäinen ja hauska niin kyllä se kaikki elokuvamaisen hienotkin pelit hakkaa.
    8-bittiset ovat vielä tänä päivänäkin huomattavasti parempia kuin mikään pleikkari, äksboksi tai pelikuutio.
    Niissä on pelattavuus kohdallaan. Nykyään keskitytään miltei kokonaan siihen että saadaan hineonnäköinen peli ja mielellään räiskintäpeli.
    Esim f.e.a.r(jotkut siitä pitävät, minä en) on aivan sairaan hieno peli mutta en sitä kovin kauan pelata jaksa...
    Kai se on jokasen oma asia mutta mä ainakin haluan pelata enkä kattoa elokuvaa.
     
  7. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jos koneissa on potentiaalia, niin mielummin pelaa paremmalla resolla kuin huonommalla ^_^

    8-bit nes tunnetaan Japanissa nimellä Famicom.
     
  8. Tonski

    Tonski Regular member

    Liittynyt:
    18.11.2005
    Viestejä:
    670
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pysyttekö te pelikonenerot arcanix ja HD15 itsekkin perässä siitä mitä kirjoitatte?? Meikä meni jo sekasin siitä kuka on minkäkin pelikonsolin puolella...
     
  9. Quezacotl

    Quezacotl Regular member

    Liittynyt:
    04.02.2005
    Viestejä:
    977
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    No tällä hetkellä mielipide on Revolutionin puolella, enkä jaksa perustella :D
    Ja senkin hankin kun tulee joku kiinnostava peli ja se on halpa, ja voi piraatteja pelata :D
     
  10. HD15

    HD15 Regular member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    224
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pelikonenerot haha
    En mä arcanixista tiedä mutta mä luulen että mä oon pariin kertaan varmasti toistellu itteäni. en kai mä muuten olis noin montaa noin pitkää tekstiä voinut kirjoittaa(olisinko?).
    Kiistely Arcanixin kanssa on ollut mukavaa ja intensiivistä.
    Koko ketjukin on paisunut jo yli 60-viestiseksi.


    Minä olen nintendon puolella ja arcanix microsoftin ja sonyn puolella(luulisin).
     
  11. timonsteri

    timonsteri Regular member

    Liittynyt:
    23.05.2005
    Viestejä:
    600
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Musta toi on just niin typerää, "olla jonkun puolella". :D Miksi edes pitää olla jonkun puolella? Ihan hyviä ne kaikki on. PS2, Xbox ja Gamecube, joka konsolilla olen pelannut hyviä pelejä. Gamecubella Viewtiful Jorma ja Resident Evil 4, jälkimmäinen varsinki on ihan timantti. Pleikalla tietenkin Metal Gearit. Xboksia en niin ole säätänyt, kun samoja pelejä on tullut säädettyä pc:llä. Mutta nyt ainakin uusi boksi kiehtoo, kun pc:n vaihdan mäkkiin ja pelailut siirtyy melkeinpä kokonaan konsoleille.
     
  12. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Haha :D No kyllä tässä pakkaa vähän sekaisin menemään, kun ei muista, että mitäs tässä vastaan väitetään :p Periatteessa en pidä minkään puolia, mutta en vain pidä nintendon tavasta hoitaa bisneksiään näinä päivinä. Sedät kun yrittävät luottaa vanhaan kaavaan, eikä tuoda juuri uutta. Uuden nintendon nimi tosin kutkuttava "revolution", toivottavasti saavat jotain irti, niin voin hypätä taas nintendon kelkkaan ^_^
     
  13. Tonski

    Tonski Regular member

    Liittynyt:
    18.11.2005
    Viestejä:
    670
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No mun mielipide menee kai jotenkin näin:


    Nintendo on vanhahko, mutta tosi muistoja mieleen tuova pelikonefirma! Sen muistaa vanhoilta päiviltä kun aina nuorempana pelasi SNESillä Super Mario Worldia. Nintendo on klassikko, ja sitä ei siltä kukaan voi pois viedä. Mitenkäs tulevaisuus? Uusi kohuttu ohjain on tulossa. Kauko-ohjaimeltako tuon piti näyttää... Tehoista ei paljoa ole puhuttu, mutta aika näyttää... (Mitenkähän se uusi ohjain sit tulee toimimaan...)


    Microsoft taas on kehittynyt ja hieno pelikonefirma, mutta tuli vasta pelikoneiden tällä sukupolvella mukaan, ja on aika "newbie" kuten toi mun kuvaus tuossa sanoo... :D Siltikin se tuli mukaan näyttävästi ja hyvin, pakaten tehoja XBoxiinsa paljon enemmän kuin Sony värkkäsi PS2:kkoseen. Ensi sukupolvella XBOX 360 on tyypillinen peruskonsoli. Nintendolla on ohjaimensa, Sonylla huipputeknologiat, mutta XBOX 360 on seuraavan sukupolven peruskonsoli. Se on niin standardi, että julkaistaankin ekana. Kuinkahan paljon grafiikat sitten heittää Sonyn ja Microsoftin koneiden välillä.


    Sitten on Sony. Uutta blu-ray teknologiaa hyödyntävä "supertietokone" PS3. Cell-prosessoreilla mässäileva ihmelaite, jonka maineella Sony tällä hetkellä ratsastaa. Uusien ohjainten on sanottu näyttävän teknologisten aborigiinien (Australian alkuasukkaiden) bumerangeilta, tai kyborgilehmän sarvilta. Konehan voi langattomasti vaihtaa tiedostoja tietokoneen kanssa. Siihen voi kytkeä 2 laajakuva TV:tä, joka hyödyntääkin passelisti PS3:n HDTV mahdollisuuksia. Näistä kun vielä tekee yhden jättiruudun, niin tunnelmat on vähän toiset kun PSP:llä pelatessä. :D No, eipähän ainakaan kaveri pääse kaksinpelissä katselemaan missäs se toinen ukko seikkailee. Tätä pelikonetta odotan eniten, sillä pleikkarithan ne on tietenkin niitä maailman suosituimpia pelikoneita. 90,3 miljoonaa PlayStation 2:sta myyty maapallolle. PlayStation on jo klassikko. Kuten Nintendokin, vähän pienimuotoisempi vain. Näytetyt videot eivät ihan teinneet olla oikeaa pelikuvaa tähän mennessä, vaikka niin on väitettykin. Katsotaan mitenkä ne lupaukset niistä tehoista sitten pitävät paikkansa.

    Seuraavan sukupolven konsoleissa on ainakin yhteistä langattomuus, ja se on yksi niiden kaikkien valteista.

    Itse suosin PlayStation 3:a. Nintendo Revolutionissa uskon olevan liian vähän tehoja, vaikka uusi kauko-ohjain ohjain oliskin tosi hieno ja haluttava. Microsoftin XBOX 360 tulee olemaan liian peruskamaa. PlayStation 3:ssa on tehoja vaikka muille jakaa. Minun vaaka kallistuu sinne suuntaan.

    (Yksi aiheeseen liittymätön kysymys: Vaihtuuko tuo kuvaus "newbie, junior member, member, senior member" minkä mukaan? Käyntimäärien? Kestustelualueiden käyton? Käyntiajan?)
     
    Viimeksi muokattu: 26.11.2005
  14. HD15

    HD15 Regular member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    224
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sen olen päättänyt että sonyn konsoleita en enään osta. liian paljon huonoja kokemuksia itse laitteista(pelivalikoima on erittäin laaja joka on ollut pleikkareissa todella hyvää. itse kone on pepusta).

    Suhtautumiseni microsoftiin on kielteinen mutta ainakin xbox on laitteena hintansa väärti. Olen harkinnutkin 360:n ostamista hintojen laskiessa. Perheen pää kuulemma hankkii videotykin jouluna "työtarkoituksiin" eli firman piikkiin. vielä kun saisi tarkkakuvaisen tykin niin kyllä se 360 olisi talossa heti kun rahat saan kasaan tai saan sen kinuttua :D

    mutta toisaalta tämä nintendon uusin kapula on sen verran erilainen että jos se ohjain on hyvä keksintö ja sopii käteen jne. niin en usko että ristilaatikolle jää aikaa.

    Edit:
    Neuvon lisään vielä:

    Menee sen mukaan kuinka aktiivinen, avulias jne. olet palstoilla
    junior memberiksi pääsee 20 viestillä, memberiksi itse pääsin vasta noin 100 viestin paikkeilla ja senior memberiksi xxx(esim 456) määrällä viestejä, senioriksi pääseminen ei ole mitenkään varmaa vaan johtuu modien oikuista. kaikki muutetaan "ylemmälle tasolle" käsin joten älä ihmettele jos "tasosi" ei muutu heti kun sen pitäisi.
     
    Viimeksi muokattu: 26.11.2005
  15. timonsteri

    timonsteri Regular member

    Liittynyt:
    23.05.2005
    Viestejä:
    600
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei ne tehot pelistä hyvää tee. Nintendo ei lähtenyt tehokisaan, päätti tehdä vähän toista. Ps3 on yhtä peruskamaa kuin boksikin.

    Mä kyllä tehojen perusteella konsolia valitsis. Mun vaaka ei kallistu mihinkään suuntaan. Luulisin, että ostan kaikki konsolit. :D
     
  16. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Voi olla, että käy kuin nds:lle revolutionin kanssa. Eli tulee vaan pelejä, joita voisi paremmin sano tech-demoiksi (ts. hyödyntää uutta kapulaa joka asiassa, mutta ei keksity olennaiseen). Tällaisia nds:n kosketusnäyttöä hyödyntäviä pelejä on aivan älyttömästi. Silti se myy, etenkin Japanilaisiin tällainen erikoisuus puree ku veitsi isoäitiin. Todennäköisesti myös revolution myy hyvin Japanissa, olkoon sitten vaikka kuinka floppi muualla.
     
  17. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Fcuk, doublepost.
     
    Viimeksi muokattu: 26.11.2005
  18. HD15

    HD15 Regular member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    224
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Arcanix, deeässän kosketusruutu on aika mahtava keksintö.
    Kun ensi kerran kuulin kosketusnäytöstä niin meinasin että "mikäs hemmetti tuo on" ja "ei tuu toimimaan". Se ei edes ensituntumalta tunnu kovin hyvältä mutta kun sitä oikein oppii käyttämään niin erittäin kivaa pelata deeässällä. Samanlainen reaktio oli revolutionin kapulan kanssa. Aluksi ohjain vaikutti tyhmyyden huipulta mutta kun ottaa vähän enemmän selvää kuin pelkän ulkonäön niin kyllähän se toimivalta ratkaisulta vaikuttaa. Onhan mulla epäilykseni enkä todellakaan menisi revolutionia hankkimaan ennenkuin olen kokeillut ohjainta käytännössä.

    Niin ja palataanpa tas deeässään. Onhan siellä niitä ihmeellisiä tech-demo tyylisiä pelejä mutta kyllä monissa peleissä sitä on oikeasti osattu hyödyntää. Nintendogs hyödyntää sitä hienosti ja sillä iso ännä vetää naispelaajia kaksoisruudun ääreen.
    On itseasiassa aivan nerokasta ottaa kohderyhmäksi kauniimpi sukupuoli. ennen naispuolisia pelaajia on vetänyt pääasiassa simsit. Simsit ovatkin myynet loistavasti koska niitä ostaa molemmat sukupuolet. wowikin on osittain tämän takia pärjännyt.
    Nintendolla on näistä parista pelistä huolimatta erittäin vähän kilpailijoita tällä alueella(No kyllähän niitä "poikien pelejä" pelaavia naisia/tyttöjä on mutta ei kovin paljon paljon).

    Kutsukaa vain homoksi jos haluatte mutta kyllä nintendogs ja sims ovat minuunkin purreet melko hyvin. Sims on kyllä aika lyhytikäinen peli(siihen kyllästyy) mutta kyllähän siihen aina parin vuoden päästä uudestaan palaa.

    Käsikonsolirintamalla Ds on silmissäni paremmassa asemassa kuin PSP. Osittain siksi että pidän nintendosta ja vihaan sonya mutta myös sonyn takuuasioiden takia:

    Uutta ei saa jos näytössä on alle 12 kuollutta pikseliä. noin pienessä näytössä 12 pikseliä on aikas paljon. Mielestäni 17" littunäytöissä ei saa olla kuin joku 7 kuollutta pikseliä. 17 tuumaa on aikas paljon isompi kuin psp:n näyttö. Muuten en ole kuullut huono PSP:stä ja jos sony saa kaikki virheet korjattua niin saatan ostaa. pääasiassa 8-bittisten emulaattorien pyörittämiseen mutta silti.
     
  19. Tonski

    Tonski Regular member

    Liittynyt:
    18.11.2005
    Viestejä:
    670
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin Revolutionissa käy aika varmaan samalla tavalla kuin Nintendo Revolutionissa. Vaan Sonyn ostan kumminkin. :)
     
  20. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Sitä en kiistä. Saisi vaan olla enemmän pelejä, jotka eivät keskity kosketusnäytön ominaisuuksien esittelyyn, vaan pelattavuuteen ja sisältöön. Kyllähän niitä hyviäkin on, metroidin ohjaus-systeemiä on sanottu jopa parhaakasi mitä käsikonsolilla voi saada. Hc-nintendofanit sanovat, että se on jopa parempi kuin näppis ja hiiri.

    Mulle kävi hyvin tuon psp:n kanssa, kun ostin Japanista helmikuussa. Ei kuolleita pikseleitä, jumiutuvaa neliönappia ja firmware 1.0. Tuli kyllä pelattua ainostaan 8-bit nessipelejä sillä, ei muuta. Sen vuoksi tulikin myytyä koko vehje.
     
  21. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mielenkiintoista olisi kyllä päästä pelaamaan jotain star wars fps:ää revolutionilla. Valomiekan heiluttelu olisi kohtuu jännää :eek: Kunhan tekevät vielä hyviä pelejä.
     

Jaa tämä sivu