1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Newbie Video poltto hommissa

Viestiketju VCD ja SVCD -formaatit -osiossa. Ketjun avasi eldiablo 24.05.2001.

  1. eldiablo

    eldiablo Guest

    Olen jo pitkään halunnut polttaa netistä leffoja cd ja katsoa niitä DVD:llä mutta kaikki sivut joista olen yrittänyt loadata fileja ovat ihan Cräppi sivuja, pelkkää mainos "paskaa" ja linkit ilmoittavat aina file not found eli file ei löydy...
    voisiko joku kertoa hyvän/varman saitin mistä saisi (ilmaisia/warez) leffoja.

    DVD lukevat tietääkseni VideoCD formaattia tai ainakin mulla lukee DVD/VIDEOCD/CDAUDIO kotelossa...pitääkö file polttaa normaalille cd polttaa VideoCD formaattiin niin se toimii DVD soittimessa.
     
  2.  
  3. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Leffojen loytamiseen emme ota minkaanlaista kantaa, mutta poltosta puhuttaessa autamme :)

    Eli todellakin, leffat pitaa polttaa VideoCD-muotoon, etta niita voi katsella DVD-soittimilla. Polttaminen on itsessaan helppoa, melkein jokaisella on jonkinlainen kaupallinen polttosofta, joka on tullut CD-R:n mukana -- tyypillisia lienevat Nero ja Easy CD Creator. Molemmat osannevat polttaa VCD:ta suhteellisen kivuttomasti perusversiollakin (Easysta en tosin ole aivan varma).

    Anyhow, ainoa ongelma joka tulee yleensa vastaan on se, etta leffat - vaikka olisivatkin MPEG-1 muodossa - eivat aina vastaa VCD -normeja kuvakooltaan ja/tai framerateltaan. Olen tormannyt videopatkiin, jotka ovat olleet kokoa 320x240 ja fps:na 24fps == taysin turhia, suoraan Recycle Biniin.

    Valitettavan usein todellakin jengi, joka capturoi/rippaa leffoja/videoita, ei tieda mitaan standardeista, joten ehka appx. 50% verkosta loytyvasta MPG-kamasta menee suorilta VCD:ksi. Loppujen kanssa pitaa kikkailla tai kayttaa raa'asti Deletea.
     
  4. Shawn04

    Shawn04 Guest

  5. (-_-)

    (-_-) Member

    Liittynyt:
    16.08.2001
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

Jaa tämä sivu