1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Neuvoja uuden 3D telkkarin valintaan... Sony vai Samsung?

Viestiketju 3D -osiossa. Ketjun avasi traphill 02.09.2011.

  1. traphill

    traphill Member

    Liittynyt:
    02.09.2011
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli 3D-aikaan pitäis päästä kun on soittimetkin siihen löytynyt jo vuodenpäivät, ja neuvoja kyseisien mallien vertaamiseen otetaan vastaan.
    Olen tässä eri televisioita verrannut ja nyt pähkäilen näiden kahden mallin välillä SONY KDL-55NX723 ja SAMSUNG UE55D7005.
    Sony irtoaisi paikallisesta expertistä 1550€ ja Samsung gigantista 1990€.
    Hinnassa toki on 4:n 3D-lasien verran eroa, mutta onko kukaan päässyt näkemään esim. tuon sonyn 3D:tä kun itselläni ei ole ollut mahdollisuutta sitä täällä mörköperällä nähdä, samsungin 8005-malli oli gigantissa ja sen 3D-toisto oli mielestäni ihan mukavaa.
    Sonyn tottakai ottaisin halvemman hinnan puolesta, mutta olen lukenut monissa testeissä että sen 3d-toisto on ollut monelle testaajalle pettymys, muuten hyvään kuvaan verrattuna. Tavallista blu-rayta se ainakin toisti liikkeessä hienosti.
     
  2.  
  3. Dmaginary

    Dmaginary Member

    Liittynyt:
    08.06.2011
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro, jos tollaisen rahan laitat telkkaan kiinni niin suosittelen harkitsemaan tykkiä. Saat tohon rahaan jo hyvän 3D tykin ja ajattele mikä kuva!! Esim Optoman HD33 on tulossa markkinoille niin siinä on aika ehdoton peli 3D kuvalle. Hinta on kohdallaan kuva mitä loistavin ja kuvakoko alkaa riittää.
     
  4. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,530
    Kiitokset:
    232
    Pisteet:
    93
    Ei millään pahalla, mutta kaikilla (kuten esim. meikulla) ei kertakaikkiaan ole tykkiä ja valkokangasta mahdollista sijoittaa järkevästi.
    Toki siinä voi olla hieno ja suuri kuva, mutta kun sitä pitäis mahtua katselemaankin mielellään samaan huoneeseen vielä....

    Ja äänikin pitäisi saada kuuluviin...

    Ja mistäs muuten tiedät juuri tuon tykin omaavan niin hyvän kuvan, jos se kerran on vasta markkinoille tulossa?
    Montas prosenttia saat Optomalta?

    T: Vesku
     
  5. Dmaginary

    Dmaginary Member

    Liittynyt:
    08.06.2011
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En saa mitään Optomalta olen vaan omistanu joitakin Optoman laitteita ja optiikka on sama tossakin + siinä on muista laitteista tuttuja kuvanparannuspiirejä. Siitä voi tietää, että kuva on hyvä. Varmaan joskus tulee tietty raja vastaan ettei ole järkevää ostaa tykkiä mut en ole oikeesti vielä sellaiseen törmänny. Ehkä se sit on niin joskus.
     
  6. traphill

    traphill Member

    Liittynyt:
    02.09.2011
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu no mulla on alakerrassa tykki mutta nyt olen etsimässä 3d-tv:tä, en omaa tarpeeksi pimeää tilaa tykille että siitä olis mielekästä katsoa 3d:tä muutoinkuin pimeinä iltoina.
    TV vaihtoehdot on muuttuneet ja esille ovat nousseet panasonicin 55vt30 plasma ja samsungin 55d8005 ledi
     
  7. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,530
    Kiitokset:
    232
    Pisteet:
    93
    Mulla on juuri tuon mallinen Pansku ja hyvä on, musta on mustaa, eikä jotain tummanharmaata. Ainoo "vika" on se, että jos on hiljaista, niin sirisee valoisuuden mukaan, mutta sen kanssa voi elää...
    Kiinni on tallentava Topfieldin "kusiainen" jonka HDMI:stä antama 1080i-skaalattu kuva on himpun verta parempi, kuin Panskun oman SD-virittimen kuva, ja on parempi kuva kuin se ylösskaalattu antenniHD-kuva, mitä vielä viikko pari sitten tuli...
    Nyt kun tulee "aitoa" HD:tä, niin se on tietty parempi...
    Samoin BD:n 1080p/24p (Popcornhour C-200) -kuva on loistava ja samoin HTPC:n (Asuksen Ion eli Nvidia) vastaava, jolla tätäkin viestiä kirjoittelen...

    3D:tä en tiedä mitään, kun meikä ei sellaisesta tajua mitään, kun oikea silmä on sokea...

    Hifimaailman vertailua ei sitten parane lukea kuin piru raamattua, siinä kun oli Panskun 55VT30B-malli, josta puuttui ilmeisesti meikun E-mallin 2 lisäusbia ja satelliittiviritin....

    Tallentaa voi panskulla SD-kortille tai ulkoiselle kiintolevylle, mulla on molemmat, kiintiksenä tuo...

    T: Vesku
    T: Vesku
     
  8. k966

    k966 Member

    Liittynyt:
    06.09.2011
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itsellä on Sonyn KDL-55EX723. Telkkuhan on viimeisenpäälle, mutta ainakaan simuloitu 3-D ei kummoiselta vaikuta. Hankin nuo Sonyn BR250 malliset 3-D lasit. TV lähtetykset ja valokuvat ei kyllä anna simuloituna kummoista kokemusta. Muista merkeistä en osaa sanoa.
     
    Viimeksi muokattu: 06.09.2011
  9. traphill

    traphill Member

    Liittynyt:
    02.09.2011
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuli sitten ostettua tuo Panasonicin tx-p55vt30y kun siinä tulee kahdet 3d-lasit mukana ja sain paikallisesta expertistä vastustamattoman tarjouksen (2300).
    Nyt vain odotellaan että tv saapuu :)
     

Jaa tämä sivu