1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nettiyhteyden Jakamisesta.

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi jackall 02.02.2002.

  1. jackall

    jackall Guest

    Elikkäs mulla on ny kaks tietokonetta, joissa molemmissa on XP Professional.

    Ekassa koneessa on ADSL-kortti ja verkkokortti, Toisessa vain verkkokortti.

    Näiden avulla pystyn siirtämään tiedostoja koneiden välillä, sekä pystyn jakamaan kirjoittimen.

    Mutta ONGELMANA on miten saan Netinkin toimimaan molemmissa koneissa, Ei onnaa kun toises.
     
  2.  
  3. jackall

    jackall Guest

    Kerrottakoon vielä, että mulla on kyllä IP-osotteet jo määritetty, ettei siinäkään pitäis olla mitään.
     
  4. Thuuba

    Thuuba Guest

    Hmmm minulla on idsn jaettuna ja ihan samalla lailla xp professional tuon pitäisi olla helppoa mutta se voi koitua vaikeaksi (kokemusta on) mee sinne verkkoympäristön ominaisuudet valikkoon ja jos siä on joku adsl yhteys siä koita painaa sen ominaisuuksia ja eti joku jakaminen kohta siten sen vois saada jaettua helposti ja sit toisella vaan meet nettiin niin se vois löytää sen.
     
  5. jackall

    jackall Guest

    Kiitos vinkeist, mut en löytänyt sieltä ominaisuuksista mitään sellasta jakamiskohtaa, tossa on kyllä tollanen ohjattutoiminto, jolla jakaminen pitäis kahden koneen välillä onnistua, ja niinkun sanoin onnistuuhan se tiedostojen jakaminen, mut surffaileen en pääse toiselt koneelt, oon kokeillu automaattisen IP-osotteen hakutoimintoa, mut en silläkään pääse.
     
  6. jackall

    jackall Guest

    Alkaa kohta puuduttaa tää yrittäminen, onks tää XP tosiaankin näin surkee, vai mikä vattu täs maksaa, voi tietysti olla, että meikäläisessäkin on vikaa, mut ei tää ny ainakaan kovin loogisesti mee.
     
  7. HNieminen

    HNieminen Member

    Liittynyt:
    01.02.2002
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mene ohjeeseen ja siellä:

    Networking and the Web - Home and small office networking - connecting to the internet - internet connection sharing

    En tiedä auttaako, mutta sieltä voisi löytyä apu.
     
  8. daharzi

    daharzi Guest

    niin tähän jo vanhentuneeseen keskusteluun lisäisin että kannattaisi käyttää automaattista asetustenhakua kummassakin koneessa, niin saattaisi toimia.
     
  9. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Olethan laittanut, network connections -> ADSL yhteys -> properties, ja sallinut muiden koneiden pääsyn nettiin sen modeemin kautta?
    Kokeile wizardia jos ei muuten meinaa onnistua.
    Client koneessa pitää olla DHCP päällä..
     

Jaa tämä sivu