1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nettisivu ei toimi, mikä softa puuttuu?

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi synapse00 22.01.2005.

  1. M.k

    M.k Regular member

    Liittynyt:
    24.11.2004
    Viestejä:
    141
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    moro.hyppää tosin asia toiseen.olen yrittänyt asentaa javaa.mut tosi huonolla menestyksellä.asennus jökkää aina asennusvaiheeseen.itse en tosin tarvitse kyseistä ohjelmaa.mut noi muksut ei pääse määrätyille sivuille pelailemaan =( arvaatte että huuto on hirmuinen =)
     
  2.  
  3. sniperfin

    sniperfin Regular member

    Liittynyt:
    08.12.2004
    Viestejä:
    990
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ota screenshotit niistä sun asetuksista(security ja advanced) ja laita tänne linkit kuviin niin katsotaan mikä kusee.

    Edit:Tämä siis veskulle
    Edit2:Kannattaa myös katsoa kaikkien 3:rd party softien(popup blockerit,zone alarm,google toolbar, jne)asetuksista ne kohdat, jotka vaikuttavat selaimen käyttökseen surffatessa.
     
    Viimeksi muokattu: 04.02.2005
  4. romero

    romero Regular member

    Liittynyt:
    29.03.2003
    Viestejä:
    802
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Saamatonta sakkia? Jumalauta, joka ikisen netinkäyttöön vaikuttavan ohjelman sekä itse selaimen asetukset on käyty läpi moneen kertaan enkä ole löytänyt niistä mitään joka tuntuisi vaikuttavan asiaan, samaten päivitykset ovat kunnossa mutta Java-sovellukset toimivat edelleenkin ihan tuurin kaupalla. Tulin juuri laittelemasta erään tuttavani konetta jonne iskin myös tuon Sunin paketin, käytössä pelkästään Explorer, Normanin tutka ja SP2:n oma palomuuri joissa kaikissa ainakin minun mielestäni kaikki kunnossa ja sama homma. Googletuskaan ei ole tuonut esille mitään kummempia vinkkejä joten kyllä tässä alkaa olla konstit aika loppu.
     
    Viimeksi muokattu: 05.02.2005
  5. synapse00

    synapse00 Guest

    Hei,

    Itsekkin olen asetuksia kokeillut muutella, mutta mitään vaikutusta ei ole ollut ainakaan tuohon esprit sivuun jota en saa toimimaan.

    Itse pidän sitä todella outona että espritin online shopin uk sivu ei toimi ja de sivu toimii. Sivuthan ulkoisesti näyttävät toimivan samalla periaatteella.

    Huomasin kun de sivussa pidän kursoria ylämenun päällä näkyy explorerin alareunan url kentässä jokin osoite joka muuttuu kun siirtää kursorin seuraavan "aiheen" päälle.
    Esim kids kohdassa näin:
    http://www.esprit-online-shop.com/Shop/WeltDir/de/kids.html

    ja
    men kohdassa näin:
    http://www.esprit-online-shop.com/Shop/WeltDir/de/men.html

    mutta uk sivussa kun siirtelen kursoria eri "aiheiden" päällä osoite näkyy koko ajan samana (http://www.esprit-online-shop.com/Shop/HtmlHeader/uk/start_header.htm# )

    , onko muillakin näin?

    sniperfin, osaatko sinä sanoa tähän jotakin?
    Epäilit aikaisemmin selaimen asetuksien olevan pielessä, mutta firefox käyttäytyy täsmälleen samalla tavalla, ja kummastakin on käytössä uusimmilla päivityksillä varustetut versiot. Voiko olla kyse jostakin muusta? Onko mahdollista että minulta puutuu jotakin mitä javascript vaatii toimiakseen?

     
  6. sniperfin

    sniperfin Regular member

    Liittynyt:
    08.12.2004
    Viestejä:
    990
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Toi miksi toisessa näkyy koko ajan sama teksti johtuu java scripti kusee jossain(luultavasti onmouse over triggeri on falski, mutta ei pitäis muuta haitata). Nappasin saitin scripti filet, mutta koodia on niin perkeleesti, että kestää hetki tutkia.Java scripti on kyllä selaimessa vakiona,eikä tartte mitään erikoista. Tosin joissain softissa, esim Nortonin security seteissä on script blocking option, joka estää omasta mielestään vahingolliset scriptit, en tosin tiedä koskeeko se java scriptiä, ainakin vb scriptin se estää.

    Kokeilin tossa omalla selaimella vaihdella asetuksia ja aina sivut toimi, nyt on joku plugin tai 3:nnen osapuolen softa joka ton aiheuttaa.Tutkitaan....
     
  7. synapse00

    synapse00 Guest

    Kiitoksia nopeasta vastauksesta.

    Itselläni on norton antivirus ja norton internet security käytössä. Koitin laittaa script blockin pois päältä jo aikasemmin mutta ei mitään vaikutusta.

    Olen myös koittanut laittaa nortonin kokonaan pois päältä mutta siltikään ei toimi. mitään muuta third party softaa en keksi mikä vois vaikutaa asiaan.

    Hmm, mikäköhän plugin tähän voisi vaikuttaa?

    Ymmärsinkö oikein et sulla näkyy myös sama osoite siellä uk sivuilla kokoajan ja se osoite oli täsmälleen sama kuin mulla ja sen # merkin kanssa? Mutta silti se menu toimii?

    On tää kyllä ihme ongelma. Ajattelin et vois myös asentaa IEn uudestaan mutta kun firefoxkaan ei toimi ni en tie mitä sekään vois vaikuttaa...

    jos keksit jotain mikä vois auttaa ni ois kiva kuulla ja kokeilla.
     
  8. sniperfin

    sniperfin Regular member

    Liittynyt:
    08.12.2004
    Viestejä:
    990
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ymmärsit oikein, risuaita on englanti sivuissa lopussa siellä ylänavissa kun hiiren vie päälle.

    Huomasin juuri seuraavaa:
    Englanti sivuilla (jossa # merkki) kun painaa hiiren oikealla navia ylhäällä frames sivu vaihtuu myös =scripti kusee, saksa sivustossa ei näin käy, vain vasen nappi vaihtaa framen sisällön, oikea tuo menun.

     
  9. vesku1969

    vesku1969 Member

    Liittynyt:
    30.01.2005
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi!
    Täällä kanssa Norton internet security ja koitettu eri asetuksilla ja kokonaan disabloituna, mutta aina toimii samalla tavalla.
    Oliskohan norton "rikkonut" jotain?
     

Jaa tämä sivu