1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

nettiongelma....

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi jpekkam 25.11.2003.

  1. snapsix

    snapsix Regular member

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    786
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuo "Reititin ei vastaa" johtuu siitä, että tuo cd:llä tullut ohjelma ei saa yhteyttä siihen telewellin boksiin, ei välttämättä siitä, että itse ohjelman asetukset olisivat jotenkin väärin.

    Eikö mukana tullut mitään ohjetta, kuinka boksin konfigurointi tulisi suorittaa? Boksiin on muuten tullut uusi biosversio, joka osaa hakea operaattorin asetukset automaattisesti: http://www.easytel.fi/EA500/tw-ea500_EA200_ajurit.htm
    Ohjeen mukaan jokin usb-ajuri tulisi myös päivittää boksin biospäivityksen yhteydessä.

    Lue myös ohje: http://www.easytel.fi/tw-ea200_ajurit.htm

    Enempää en osaa näillä tiedoilla juuri auttaa. Nuo Easytelin ohjeet on paikoin todella sekavat, mutta sieltä kaikkien tarvittavien tietojen pitäisi kuitenkin löytyä. Easytelillä on myös päivisin toimiva ilmainen ensiasennustukinumero, josta voi kysyä apua tarvittaessa.

    Telewellin boksit ei ole niitä helpoimpia konffattavia, jos ei millään onnistu ja voit vielä palauttaa tuotteen myyjälle, kokeile jotain toista merkkiä, esim. Zyxeliä.
     
  2.  
  3. jpekkam

    jpekkam Guest

  4. jpekkam

    jpekkam Guest

    Niin ja ku siinä sanotaan nuin:
    TW-EA200 ja TW-EA500 laitteen asetukset ennen päivitystä.
    (Laitteen IP –osoite 192.168.0.254, käyttäjätunnus ”admin” ,salasana ”password” , MISC asetuksissa FTP –enable tilassa)

    Mutta ku en pääse tuonne tarkistaan onko MISC asetuksissa FTP -enable tilassa!
     
  5. jpekkam

    jpekkam Guest

    Sain toimimaan tuon että pääsen selaimella muuttaan boxin asetuksia... Piti laittaa selaimen asetuksilta välilehti "yheydet" ja ruksi kohtaan "älä koskaan muodosta yhteyttä puhelinverkon kautta" mulla oli siinä "käytä aina oletusyhteyttä" Soitin TeleWell-asiakaspalveluun ja sanovat tuosta ku en saa vaikka muutan asetukset oikein niin nettiyhteyttä että pitää päivittää Boxin BIOS! sitä täsä rupean nyt kokeileen ja katotaan miten käy... :)
     
  6. jpekkam

    jpekkam Guest

    joo... nyt siis onnistuin päivittään biosin ja se jopa onnistuikin... ja nyt lukee verkkokortin asetuksissa "haettu DHCP" mutta en pääse nettiin ollenkaan! tulikohan siihen jotenkin että "isäntäkone ei vastaa" tai jotenki nuin... ja kun katon verkkokortilta "tila" niin IP on 192.168.x.xxx eikö sen pitäis olla jotain 80.xxx.xxx.xxx tai siine päin? En ole muuttanut tuolta Boxin asetuksilta muuta kuin VCI:n laitoin 100 (baana) mikähän tässä nyt mättää?

    EDIT: Niinku tuossa on esim WAN-kohta... IP on 80.xxx.xx.xxx
    http://www.easytel.fi/EA500/tw-ea500_EA200_ajurit.htm


    Mutta mulla tuossa WAN-kohdassa on 192.xxx.xxx.xxx
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 27.11.2003
  7. snapsix

    snapsix Regular member

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    786
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Verkkokortin osoite kuulostaisi ihan oikealta. Kortti saa osoitteen adsl-boksin palomuurilta.

    Onhan verkkokortti määritelty hakemaan IP automaattisesti ja palomuuriin kytketty dhcp päälle?

    Tuon aiemman pitkän viestini pitäisi selvittää miten homma toimii, kun koneesi ja netin välillä on palomuuri (eli telewellisi). Mutta lyhykäisyydessään, verkkokorttisi saa IP-osoitteen palomuurin "dhcp-palvelimelta", ei operaattorisi palvelimelta. Eli jos palomuurista on asetettu sisäverkon osoiteavaruudeksi esim. 192.168.1.1 - 192.168.1.10, voi verkkokortin IP olla mitä tahansa tuolla välillä, palomuuri jakaa ensimmäisen vapaan IP:n verkkokortin käyttöön. Lue tuo aiempi pitempi viestini vielä kertaalleen, jos siitä olisi apua.
     
  8. jpekkam

    jpekkam Guest

    On laitettu automaatti haku... Mutta en osaa kytkeä tuota DHCP:tä Palomuurilta päälle... boxin asetuksissa olisi Firewall osio mutta siellä ei ole mitään DHCP jutskaa... tuossa WAN osiossa olisi semmonen kuin DHCP client ja siihen vois laittaa ruksin... mitä lie tarkoittaa? mitähä tuo "Block WAN Request" tarkoittaa palomuuri asetuksissa? siinä on "enable"! Samoin "Intrusion Detection" siinäkin on "enable"

    EDIT: sitten tuolla "System log" jutussa tulee koko ajan tämmöstä:
    1/1/1970 0:35:49> UPnP Action:WAN-Down.
    1/1/1970 0:35:37> UPnP Action:WAN-Down.
    1/1/1970 0:35:25> UPnP Action:WAN-Down.
    1/1/1970 0:35:13> UPnP Action:WAN-Down.
    1/1/1970 0:35:1> UPnP Action:WAN-Down.
    1/1/1970 0:34:49> UPnP Action:WAN-Down.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 27.11.2003
  9. snapsix

    snapsix Regular member

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    786
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hmm. Olisikohan taas paikallaan soitto easytelille, ei aivan nuo kaikki aukene heti minulle.

    Kuitenkin tuon dhcp-clientin (dhcp-asiakas) pitäisi oman käsitykseni mukaan olla päällä. Sinä tuskin olet saanut kiintää IP:tä (Static IP) operaattoriltasi, joten sinun pitää käyttää dhcp:tä WANissa. (karkeasti ajateltuna WAN =asetukset palomuurista nettiin, LAN =asetukset palomuurista sisäverkkoon päin).

    Lisäksi ainakin hetkiseksi kokeilisin laittaa nuo "Block WAN Request" ja "Intrusion Detection" pois päältä (eli disabled), jos se auttaisi, ainahan ne voi kytkeä takaisin päälle.
     
  10. jpekkam

    jpekkam Guest

    Nonnii... taas on päästy eteenpäin :) sain uuden boxin TW-EA200 ja se tilttas! noh... sain uuden TW-EA100B:n noh... sillä pääsin jo nettiin mutta ei toiminut kunnolla ku oli 10 kertaa hitaampi kuin modeemi(56)!!! noh... soitin PPO:lle ja sain niiltä koe käyttöön TW-EA200:n ja sillä toimii nyt aivan moitteetta!!! elikkä huomena taas liikkeeseen ja käskiä niitten antaa tuommonen TW-EA200!!! Vi..u että kohta mennee hermot!!!
     

Jaa tämä sivu