1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nettikaupasta paketin tilaaminen

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi TheOak 21.11.2007.

  1. TheOak

    TheOak Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2006
    Viestejä:
    414
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä voi olla vaikiaa. Tässä nyt kuukausi yritetty tilata pakettia ja aina joku osa puuttuu. Ekan kerran kun laitettiin tilaus sisään puuttui näyttis, kaikkia muita löytyi hyllystä.
    No sitte näyttiksiä tuli, mutta tähän pakettiin asti ei jostain syystä riittäny, no ei mitään vaihettiin valmistajaa ja ootellaan pari päivää, kaikki muut edelleen hyllyssä. No nyt ois sitte näyttis tullu, mutta prossuja ei enää ole ja valmistaja ei ole vahvistanut toimitusta, just.
    Eivät sitte voineeet panna muita osia sivuun, ettei kävisi näin. Melkeen ku mustalaisten kans tekis kauppaa.
     
    Viimeksi muokattu: 21.11.2007
  2.  
  3. schnappi

    schnappi Guest

    Sulla on tilaus sisällä, joten sulla oikeus saada ne osat silloin kuin kaikki osat kaupassa on! Ja kun jotain vaikka näyttistä odotellaan ja se kun kauppaan tulee niin silloin tilauksen pitäis sulle lähteä :/
    On kyllä kummaa touhua!!!! voitko sanoa kaupan jossa näin kävi vai haluatko pitää omana tietonasi?
    Miä kun tilasin osia paikallisesta kaupasta, niin siellä ne laitto mulle aina syrjään osia kun niitä tuli... joten olen kiitollinen heille siitäm ettei tarvin oottaa 2kk kun aina menee osat ohi suun..
     
  4. TheOak

    TheOak Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2006
    Viestejä:
    414
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sehän siinä ihmetyttääki kun aikasemmin tilaillu yksittäisiä komponenttejä ja kaikki toiminu oikein mainiosti ja suosittu nettikauppa kyseessä. Ja pari sähköpostia sitte pyydettiin nimenomaan varmistamaan, että muut osat ovat saatavilla kun se puuttuva saapuu.

    Katotaan nyt miten käy ku käskettiin unohtamaan prossu(saadaan paikalliselta)ja laittamaan muut osat postiin. Jos tuo ei onnistu ilmotan mikä kauppa kyseessä.
     
  5. TheOak

    TheOak Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2006
    Viestejä:
    414
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo ei tainnu onnistua tänä vuonna. Tässä viimesimmät sp:t. Lue alhaalta ylös. Ei voi muuta ku ihmetellä miten tuolta on joku joskus paketin saanu(myyjän vastaukset lihavoitu):

    Hei,

    Oletko sinä aivan idiootti?

    Tilausta on muutettu juuri siitä syystä että te ette ole saanut kaikkia tilaamiani tuotteita samanaikaisesti varastoonne. En minä sitä tilaustani ole huvinvuoksi muutellut. Lisäksi lupasitte aikaisemmassa viestissä että tavarat toimitetaan kun näytönohjain saapuu(16.11). Miksi helvetissä ette laita syrjään niitä muita tuotteita jotka ovat paikalla ja kuuluvat siihen samaan tilaukseen?
    >
    > Mikä tuote tilauksestani nyt oikein puuttuu? Verkkokauppanne mukaan ainoa puuttuva tuote on tuo prosessori josta tuossa alla mainitsin. Niitä olisi pitänyt tulla tänään, no tuliko niitä ja jos tuli niin miksei toimitukseni ole jo postissa?
    >
    > Mikäli tilauksestani puuttuu vielä jotain ja ette tule saamaan sitä viimeistään huomenna toimitukseen, niin jättäkää koko tilaus kokonaan toimittamatta ja haistakaa vittu!


    > Hei!!
    >
    > Olemme monesti joutuneet muuttamaan tilaustanne, ja aina kun
    > tilausta muutetaan tuote varaukset raukeaa näi ollen
    > huonon komponenttien saatavuuden vuoksi emme saa tilaustanne
    > toimitettua.
    >


    >

    Hei,

    Voitte poistaa tuon prosessorin tilauksestani, haen sen paikalliselta kauppiaalta.

    Saatteko te tilaukseni tänään toimitukseen, nythän kaikkien tuotteiden pitäisi olla paikalla? Jos ette saa, niin miksi?


    Hei,

    Siis mitä helvettiä???? Alla lupaatte että kaikki muut tilaamani osat ovat paikalla kun tilaamani näytönohjain saapuu (16.11). Nyt sitten ilmoitatte että prosessori puuttuu? Eikö sitä prossua oltu siis varattu tälle minun tilaukselleni? Enhän minä tällä menolla saa tuota konetta ikinä jos te myytte aina paikalla olevat osat ennen kuin kaikki tilaamani tavarat ovat saapuneet!

    Vaihtakaa tuo tilaamani prosessori (INTEL CORE 2 E4500 2.2GHZ 800/2M S775) seuraavaan:

    INTEL CORE 2 E4600 2.4GHZ 800/2M S775

    Noita prossuja teille näyttäisi tulevan tänään (verkkokaupan mukaan), joten saatteko te paketin tänään liikenteesen?

    Mielestäni tämä meidän välinen "kaupankäynti" on mennyt jo niin naurettavaksi että minun olisi oikeus saada tuo hieman kalliimpi prosessori samalla hinnalla mitä tuo aiemmin tilaamani prossu maksaa. Tai ainakin huomattavalla alennuksella.

    Vahvistakaa nyt samantien milloin tavarat lähetetään minulle ja millä hinnalla myytte tuon uuden prosessorin!



    > > Hei,
    > > INTEL CORE 2 E4500 2.2GHZ 800/2M S775
    > > tilaamaanne tuotetta ei ole tällä hetkellä varastossa, Arvioitu
    > > saapumispäivä varastoon ei ole vahvistettu.
    > >
    > > Haluatteko odottaa tuotteen saapumista?
    > >
    > > Emme vahvista tilausta, ennen kuin vastaat tähän viestiin.



    > >> Moro
    > >>
    > >> Onko tilaukseni saatu jo toimitettua?

    Hei,

    Kiitos tilauksesta. Tilauksenne on vahvistettu. Tuotteet toimitetaan
    teille mahdollisimman pian. Näytön ohjain saapuu 16.11.
    Muut löytyy hyllystä.


    Moro,

    Vaihdetaan tuo näytönohjain seuraavaan:

    PALIT GF 8800 GT PCIE 512MB GDDR3 2X DVI

    Emolevyn voitte poistaa tilauksesta, haen sen paikalliselta kauppiaalta. Voitteko varmistaa että muut osat ovat saatavilla kunhan tuo näytönohjain saapuu teille, kiitos. Jos tämä ei jostain syystä onnistu, niin ilmoittakaa siitä minulle.


    Hei,
    PNY GF 8800 GT PCIE 512M GDDR-3 2X DVI-I
    tilaamaanne tuotetta ei ole tällä hetkellä varastossa, Arvioitu
    saapumispäivä varastoon on 30,11.
    MSI S775 IP35 DDR2 SATA-2 GBLAN FW 22,11.

    Haluatteko odottaa tuotteen saapumista?

    Emme vahvista tilausta, ennen kuin vastaat tähän viestiin.
     
  6. schnappi

    schnappi Guest

    :D
    Kyllä sinä osaat pitää puolesi ja se on todella hyvä!
    Jos nuo alkaa valittamaan että tilausta on muutettu kun ne kusee homman niin haistakoot vaa!!!
    Minun mielestäni TODELLA huonoa kaupankäyntiä kyseiseltä liikkeeltä!! ja jos tilaus "raukeaa" ja käsitellään uudelleen kun muutetaan tilausta niin vohoi prkl! Jos ei todellakaan huomenna paketti postiin lähde niin kyllä se kannattaa silloin sopimus purkaa!

    Ja prossut on muka loppu just kun pitää lähettää xD todella naurettavaa touhua! Jos on luvattu että 16 päivä tulee näyttiksiä niin silloin paketin pitää lähtä heti postiin!!

    Itse sain kerran hastatella ja paljon muuta sanoa kun tilasin erään näyttiksen ja kuukauteen ei kuulunut mitään :D otin yhteyttä sinne ja siellä sanottiin että "ei ole tullut tilausta" vaikka mulla oli tilausvahvistuskin s.postissa vielä :D noo siihen loppu sen kaupan kanssa asioiminen!
     
  7. pekumies

    pekumies Guest

    Mistä nettikaupasta kyse ? Että osais ite välttää tuon liikkeen, jos on tuotteiden toimittaminen noin vaikeaa. Paska homma, toivotaan että saat pikaisesti osat. :)
     
  8. TheOak

    TheOak Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2006
    Viestejä:
    414
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En viiti nimeä laittaa, haastavat vielä oikeuteen jos sattuu firma jossain vaiheessa menemään konkkaan :D

    Opetus tässä kai on se, että nettikauppojen myyjiä(ainakaan kyseisen kaupan)ei kiinnosta miten tilaus saataisiin parhaiten toimitettua asiakkaalle, tilanteessa jossa jotakin komponenttia pitää odotella, vaan ainoastaan mitä heidän järjestelmä toimituksen tilasta heille kertoo.

    Eli kannattaa vääntää rautalangasta, että laittavat hyllyssä olevat osat syrjään ja lähettävät tilauksen kun puuttuvat komponentit saapuvat.
     
  9. pekumies

    pekumies Guest

    Haastavat oikeuteen sen takia, että netissä kerrot kuinka huonoa asiakaspalvelua olet saanut sieltä ? Tuskin. Kannattaa ottaa yhteyttä liikkeen palautepuolelle, mikäli ei ole pieni pulju(sama myyjä lukemassa palautteita). Ei tästä mitään liikkeen boikottia olla järjestämässä, kiinnostaa vaan mistä kaupasta saa oikeasti noin huonoa palvelua.
     
  10. Paakeri

    Paakeri Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    226
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En varmaksi sano, mutta omiin kokemuksiin ja komponenttien nimissä käytettyyn kieliasuun pohjaten veikkaan MULT*****ICkia. Tuolta oon 2 konepakettia osina ja muuta sälää hommannut, kun sattuu tos lähellä olemaan. Itellä ei kyllä mitään suurta valittamista firmasta ole, yhden kotelon kanssa oli ongelmia kun ei tiennyt saatavuutta. Peruin sitten sen tilauksen ja otin toisen tilalle, varmaan 4 kuukauden päästä tuli ilmotus, että "nyt olis se sun kotelo tullut" :D
     
  11. TheOak

    TheOak Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2006
    Viestejä:
    414
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tiedän tapauksen eri alalta, jossa muutaman negatiivisen palautteen nettiin kirjoittanut henkilö haastettiin oikeuteen kunnianloukkauksesta ja ansionmenetyksistä kun liikkeenjohtaja menetti hallituksen luottamuksen ja irtisanottiin. Ja tää haastaja voitti kyseisen jutun ja vastaaja tuomittiin korvauksiin.
     
  12. pekumies

    pekumies Guest

    Ohhoh, tilasin just sieltä pari päivää sitten uuden näytönohjaimen ja maksoin ennakkoon, nettisivuilla näkyis, että niille tulee lisää niitä 7.12. Noh, eiköhän kaikki kuitenkin suju hyvin. :)

    E: Nimenomaan palautettahan pitäisi antaa, ja liikkeen pitäisi kehittää toimintaansa palautteen perusteella, mutta ne palautteet kannattaa laittaa suoraan sinne yritykseen. Mutta osuiko tuo yritys oikein, mitä tuossa pari viestiä sitten arvattiin ?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 22.11.2007
  13. TheOak

    TheOak Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2006
    Viestejä:
    414
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei oo multitronic.

    Ja en voi uskoa, että tämän tilauksen kanssa noudatettu linja on tämänkään liikkeen normaali käytäntö. Pakko kai sielläkin on olla myyjiä, jotka ajattelevat asiakkaidensa parasta ja toimisivat tilausten kanssa maalaisjärki mukana, jotta asiakas sais tilaamansa tuotteet mahdollisimman nopeasti.

    EDIT: Niinhän siinä kävi, että peruttiin koko tilaus ja haettiin kaikki paitsi näyttis paikallisesta liikkeestä. Ja näyttistäkään ei enää tilattu ko. liikkeestä. Loppu hyvin kaikki hyvin.
     
    Viimeksi muokattu: 22.11.2007

Jaa tämä sivu