1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Netti katkeaa kerran päivässä - koneen uudelleenkäynnistys auttaa

Viestiketju Laajakaistaliittymät -osiossa. Ketjun avasi Malboro 03.10.2007.

  1. Malboro

    Malboro Regular member

    Liittynyt:
    06.12.2004
    Viestejä:
    147
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Elikkä tällä hetkellä on Soneran 256 yhteys. ADSL Boxina on Telewell TW-EA501 v3. Olen myös kokeillut Zyxel Prestige 600 Series ADSL boxia, mutta vika sama.

    Yleensä tuo nettiyhteys katkeaa 12-24 tunnin välein. On hieman rasittavaa kun joka aamu huomaa, että nettiyhteys on seonnut yöllä ja joutuu käynnistämään koneen uudestaan.

    Vai mistä tuo vika mahtaa johtua?

    Niin ja tuota puhelinjohtoa on tuossa varmaan 10-20m ja varmaan puolet ylimääräistä. Mahtaako tuo vaikuttaa asiaan?
     
  2.  
  3. wipu

    wipu Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    548
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jos on pitkä piuha se tietenkin vaikuttaa asiaa..mutta sonera ei myy enää 256 yhteyttä joten kannattaa ihmeessä mennä nostamaan yhteyttä suosittelen
     
  4. thezan

    thezan Member

    Liittynyt:
    08.03.2005
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla oli viikko sitten sama ongelma, tosin eri palveluntarjoaja. Eli Kyselin helpdeskistä mikä voisi olla, ja kovasti väittivät, että on mun koneessa vikaa. No he pistivät internet liikenteen kuitenkin tarkkailuun ja ei mitään löytänyt, mutta sanoi, että joko on ADSL purkista kiinni tai sitten palomuuri blokkaa sellaisen system tiedoston mikä ajoittain vaihtaa koneen ip:tä. En nyt satu muistamaan kyseisen tiedoston nimeä valitettavasti ulkoa.
     

Jaa tämä sivu