1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kysymys Neito moninkertaisesessa hädässä: tehokas mallinnus/renderöinti/skulptaus/vr-valmis kone max 800€

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Wondernainen 11.04.2017.

  1. Wondernainen

    Wondernainen Newbie

    Liittynyt:
    10.04.2017
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Moi!

    Nyt ylitettiin kiehumispiste tietokoneiden kanssa: olen päättänyt ottaa härkää sarvista ja kasata koneeni itse. En tietenkään tiedä mitä olen tekemässä ja olen katsonut muutaman nettivideon aiheesta. Sanalla sanoenkauhistuttaa, kun olen selaillut osia Jimmsissä, system storessa ja mindfactoryssä.

    Vaatimustaso on myös tietenkin taivaissa. Koska opiskelen muotoilua ja olen virtuaalitodellisuuden mallintamista harjoittelemassa sen lisäksi, tarvitsisin tietenkin ilmeisesti hyvin monipuolista suorituskykyä (ohjelmia joita käytän: Autodeskin 3ds max, vray, keyshot, solidworks, cinema4d, photari, illustrator, indesign jne jne apuaaaa huutaa läppärini). Nyky HP Envy dv7:aa ei voi päivitää näytönohjaimen osalta ja se on 3 vuotta vanha. Haluaisin siis myös koneen jota voi päivittää surutta pitkään.

    Tiedättekö, olen tavallaan nörtti ja tavallaan tekninen, mutta en mikään atk-insinööri. Apuanne siis kaivataan!

    Budjetti?: Max. 800€
    Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Hmm. Tämä murolisenssi kiinnostaa
    Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: Haluan kasata itse!
    Haluatko koneen käyttöjärjestelmä/ajurit valmiiksi asennettuna?: Ei
    Ylikellotatko prosessoria?: Täh?
    Kotelon koko: Mikä om ATX
    Onko kotelon värillä väliä?: Ei
    Onko kotelon ulkomuodolla väliä?: Ei
    Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: hiljainen
    Tarvitsetko langatonta verkkoyhteyttä?: kyllä
    Onko Saksasta/ulkomailta tilaaminen mahdollista?: On
    Tarvitsetko DVD- tai Blu-Ray -asemaa?: Blu Ray, voi jättää pois jos ei mahdollista
    Haluatko koneeseen SSD:n?:
    Kyllä
    Koneen käyttötarkoitus: Kaikkea ym.
    Kuuluvatko näyttö, äänentoistojärjestelmä, näppäimistö tai hiiri budjettiin?: Ei
    Onko joitain komponetteja jo valmiiksi?: Ei
    Muita vaatimuksia/kysymyksiä: Teen tietenkin myös konemusaa. mulla on ulkoinen äänikortti, tarvitsenko enää toista

    Kiitos suuresti jos jaksatte neuvoa minut alkuun. Olen vältellyt pitkään koneen itse kasaamista mutta nyt on sen aika tullut. Myös hyvä näyttö tarvitaan.
     
  2.  
  3. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Neito näköjään sellaisessa pulassa että pystynekkö edes ihmenainen pelastamaan. Kuitenkin vähän sinne päin (sillä varauksella että ei aavistustakaan mitä skulptaus meinaa):

    upload_2017-4-12_6-41-29.

    Koppa https://www.jimms.fi/fi/Product/Sho...dius-m20-pure-black-atx-miditornikotelo-musta.

    Hiljaisuuteen tuolla budjetilla ei pääse, ainakaan jos ei tyydy vanhaan fx-sarjan prossuun. Se taas nuijii päivityshaaveet prossun osalta - tuolle alustalle menee vielä kolmannen sukupolven 8c16t-ryzenit. Muutama kymppi budjettiin lisää auttaisi asiassa, varsinkin hiljaisemman näyttiksen muodossa.

    Paljonko hyvä näyttö kärsii maksaa?
     
  4. Wondernainen

    Wondernainen Newbie

    Liittynyt:
    10.04.2017
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kiitos todella nopeasta vastauksestasi! Parikymppiä voi laittaa lisää budjettiin, mikä näyttis sitten olisi hyvä? Ai niin, olisiko jossain artikkelia täällä, mitä osissa pitää katsoa, että ne sopivat yhteen. Näyttö on myös tärkeä, tarvitsisin näytön, josta näen, minkä väristä oikeasti taitan ja teen. Se on osoittautunut aika haasteeksi. mielestäni näyttö voisi maksaa 200-300 euroa. Ja tosiaan, en varmaan tartte äänikorttia kun on tällainen nököttämässä nurkassa https://www.thomann.de/fi/focusrite_scarlett_2i2_2nd_gen.htm?sid=4d6263938ee76616715237643c03127d
     
  5. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Tuossa on jo selkeästi parempi jäähy https://www.mindfactory.de/product_...DUAL-Aktiv-PCIe-3-0-x16--Retail-_1135712.html.
    Käytännössä äänetön https://www.mindfactory.de/product_...g-G1-Aktiv-PCIe-3-0-x16--Retail-_1114660.html.

    Yhteensopivuudessa riittää kun katsoo että emolevy ja prossu on samalla kannalla ja muistit sopii emolevyyn. Muutamia hassuja prossujäähyjä on jotka sopii vain toisen valmistajan prossuille, mutta ei onneksi montaa eivätkä ne ole muutenkaan juuri mistään kotoisin. Niin ja tietysti se että osat sopii koppaan.

    Äänikortteja ei ole tullut katseltua pariinkymmeneen vuoteen, mutta et varmasti tartte uutta.

    Näyttö http://cdon.fi/kodin-elektroniikka/acer-27-led-k272hle-naytto-p37652893.
     
    Wondernainen kiitti tästä.
  6. Wondernainen

    Wondernainen Newbie

    Liittynyt:
    10.04.2017
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Eiköhän näillä alkuun päästä. Mietin vielä, sattuuko olemaan tietoa, kun olen menossa Japaaniin juuri, että olisiko järkevää raahata osia sieltä tänne?
     
  7. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    Riippuu hintatasosta.
     
    Wondernainen kiitti tästä.
  8. Wondernainen

    Wondernainen Newbie

    Liittynyt:
    10.04.2017
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Niinhän se riippuu, ajattelin että jos joku tietäisi Japanin tietokoneliikkeistä/hintatasosta.
     
  9. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Eipä ole tietoa hinnoista, mutta tuskin ainakaan halvempaa koska tulee tullit ja verot päälle. Lisäksi mahdollinen takuuhommien hoitaminen saattaa mennä vielä hankalammaksi.
     
  10. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    Ei kait silloin tulleja tai veroja tule kun itse tuo mukanaan omaan käyttöön "matkamuistona".
    Eräästä sikäläisestä kaupasta katsoin:
    Intel i7-7700K : 372€ (43279jeniä)
    AMD R7 1700: 360€ (41904jeniä)
    Aika samaa tasoa ovat.
     
    Viimeksi muokattu: 12.04.2017
  11. Wondernainen

    Wondernainen Newbie

    Liittynyt:
    10.04.2017
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Ehkä tuon sieltä vaan tatamin, jolla painin sitten koneen kasaan myöhemmin. Kysyn tyhmän kysymyksen: miten tuo listaus vertautuu esim Lenovon ideacentre y710 cube 15ISh 90FLn? Eli kun alkaa kuitenkin hinta olemaan aika iso,niin kannattaako minun koittaa kasata kone itse?
     
  12. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Itse kasaamalla saa aina paljon paremman. Noita samannimisiä Lenovoja tuntuu löytyvän joka lähtöön niin vähän vaikea vertailla.
     
  13. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    Itse kasauksella säästää kyllä. Tuossa Lenovossa on paljon parempi näytönohjain ja parempi prossu. Miten ne sitten pitää ääntä, ja miten laadukaita ovat muut osat, on vaikea sanoa.
     
  14. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Tuossa hintaluokassa varmaan i5-6400+rx460, ei varmasti i7+1070. Eli ei soveltuisi kysyjän käyttötarpeisiin alkuunkaan.
     
    Wondernainen kiitti tästä.
  15. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    Kyllä tämä @Wondernainen on nimensä veroinen. Siinä on i7-6700 prossuna ja GTX 1070.:cool:
     
    Wondernainen kiitti tästä.
  16. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Wondernainen kiitti tästä.
  17. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
  18. Wondernainen

    Wondernainen Newbie

    Liittynyt:
    10.04.2017
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Niin, taitaapi wondernaisella olla ideacentre-mallit sikin sokin. En osaa sanoa, mitä ovat laittaneet siihen vähän alle tonnin vehkeeseen, kun en löydä mistään kunnollista listausta mitä osasia sinne on asenneltu. Et jos esimerkiks tää cube https://www.idealo.de/preisvergleic...centre-y710-cube-15ish-90fl0061ge-lenovo.html olis lähellä budjettia, ei ilmeisesti paini samassa luokassa ollenkaan.

    Kun minä en ymmärrä näistä sinänsä, kun mennään oikeen osiin.

    Tai no, jotain selitystä oli jostain magnetismista ja tuli vaan mieleen magneto x-menistä.
     
    Viimeksi muokattu: 12.04.2017
  19. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Täyttä roskaa.
     
    Wondernainen kiitti tästä.
  20. Wondernainen

    Wondernainen Newbie

    Liittynyt:
    10.04.2017
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Hyvä tietää! Yök, vältän.
     
  21. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Härkää sarvista ja osat Saksasta. Ainoa keino saada tuolla rahalla vaatimukset täyttävä kone.
     

Jaa tämä sivu