1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nebulan antenniverkon pci-kortti ei löydä Urheilukanavaa

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi ttlinna 15.08.2007.

  1. ttlinna

    ttlinna Member

    Liittynyt:
    15.08.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen tässä parin viikon ajan koittanut löytää Nebulan kortilla Urheilukanavaa Oulun alueella.

    Manuaalinen taajuushaku löysi kanavan kerran, mutta koneen uudelleenkäynnistämisen jälkeen ei mitään kanavaa ole sen koommin löytynyt.

    A- ja B-muxit löytyvät helposti ja kivuttomasti ja näkyvät oikein, niissä ei ole ongelmia.

    Olen koettanut manuaalista skannausta taajuusalueella 738 MHz, mutta Single Frequency Scan ilmoittaa "No Channel Loc...".

    Olen myös selvittänyt Digitalta kaikki Program, audio yms PIDit ja syöttänyt ne manuaalisesti (sekä luonnollisesti taajuuden), mutta ei kuvaa.

    Taajuusalueen skannaus ei heilauta missään vaiheessa signaalitasoja. A-muxissa signaalin vahvuus 75% ja SNR 28db. B-muxissa puolestaan ja 75% ja 19db. C-Muxin kohdalla arvot ovat koko ajan puhtaasi nollassa.

    Ajureina olen käyttänyt Nebulan sivuilta löytämiäni uusimpia ajureita v3.5.1. Nebulan softasta olen käyttänyt versioita 3.0.7 ja 3.1.0.

    Käyttöjärjestelmänä on Win XP Media Center. Olen myös yrittänyt käyttää Linuxilla Kaffeinin kanssa.

    Taloyhtiössä tehtiin keväällä muutos kaapeloinnista antenniverkkoon ja normaaleilla digibokseilla kanavat löytyvät helposti ja Urheilukanavan kuvan laatu on erinomainen.

    Onkohan korttini jotenkin viallinen, vai missä homma voi mättää? Manuaalisia määrittelyjä olen kokeillut sekä Nebulan omalla softalla että Linuxin Kaffeinessa.
     
  2.  
  3. risto64

    risto64 Member

    Liittynyt:
    28.08.2006
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kokeilepa toista antennijohtoa ja toista pistorasiaa, jos mahdollista. Jos ei ala näkyä, herää epäilys, että korttisi viritin on rikki.
     
  4. ttlinna

    ttlinna Member

    Liittynyt:
    15.08.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin joo, siis pidin tietenkin noita asioita niin itsestään selvinä, etten edes hoksannut mainita kokeilleeni niitä jo moneen kertaan :)

    Soitin kortin myyneeseen liikkeeseen tänään ja sieltä myyjä tuumasi, että jos kerran A- ja B-muxit näkyvät oikein, silloin tavara ei välttämättä edes menisi takuuseen, koska eihän C-muxia näy muutenkaan koko Suomessa. Olin kyllä vähän yllättynyt...
     
  5. risto64

    risto64 Member

    Liittynyt:
    28.08.2006
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuossa ylhäällä kerrot, että teidän taloyhtiössä urheilukanava näkyy. Silloinhan sen pitäisi näkyä Nebulallasikin.
     
  6. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,838
    Kiitokset:
    784
    Pisteet:
    193
    Olipa todella asiantunteva myyjä, ??????????. Näkyy aivan varmasti, pane myyjä vastuuseen sanomastaan.

    Jos ne kanavat ei näy ja se on laitteen vika, menee kyllä kirkkaasti takuuseen. Tarkistapa nyt kuitenkin, missä teet mahdollisen virheen. Mene sitten myyjä liikkeeseen ja etsikää ne kanavat siellä.
     

Jaa tämä sivu