1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nat / Vaikutus dc++ toimintaan

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi ettane 17.05.2007.

  1. ettane

    ettane Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Äsken laitoin aktiiville ja käynnistin uudelleen, ei yhtään hakutulosta, vaihdoin passiiville, hakutuloksia 385. Mutta passiivilla se ei mene sen kautta missä sanoo kuinka monta on suodatettu, ja mulla se kuitenkin toimi jo siten että ilmoitti sen suodatuksen kautta haut, eli toimikohan se sillon aktiivilla? Mä olen ihan kuutamolla jo tän kanssa. Tarvii koittaa huomenna hakea se strongdc. Kiitos sulle tuhannesti kun oot jaksanu neuvoa. Ei tää taida tästä tänään edistyä enää.

    Topi
     
  2.  
  3. Threat

    Threat Active member

    Liittynyt:
    10.11.2004
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jep, olepa hyvä. Ilmoittelehan tosiaan sitten miten käy sen strongdc:n kanssa huomenna. On muutama juttu vielä mitä voi koettaa tuohon.
     
  4. ettane

    ettane Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Jees, palaan astialle huomenna.. =)
     
  5. ettane

    ettane Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Nyt toimii passiivina täysin normaalisti. Mikä ero tuolla muuten yleensäkin on toimiiko dc aktiivi vai passiivi tilassa? Alan varmaan kohta askarteleen sitä aktiivi - tilaan. Siis säätään modeemin kanssa. Tosin dc ollut avattuna vaan kerran tänään ja toiminut hyvin, mitähän sitten kun sen sulkee....No tarvii toivoa että takkuamiset on nyt takkuiltu. Hain jotain uusia hubilistoja, en tiä olisko ne vaikuttanu toimivuuteen.
     
  6. Threat

    Threat Active member

    Liittynyt:
    10.11.2004
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  7. ettane

    ettane Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Eli tämä kohta : Yritä aluksi aktiivitilaa (Active mode) ilman Force IP -numeroa, suositeltavat portit ovat 2412, 1412 ja 412. Yritä sitten etsiä tiedostoja hakusanalla . (pelkkä piste). Jos hakutuloksia tulee, ovat asetukset kunnossa.

    Seuraavaksi ota selville ulkoinen IP-numerosi ja laita se Force IP -numeroksi.

    Eli kannattaako mun ensin koittaa laittaa noita asetuksia dc:hen ja olla koskematta modeemiin? Vai tehdä samalla suoraan myös ne modeemi asetukset?? Laitanko mä noi kaikki portit sinne dc asetuksiin vai vain jonkun niistä?
     
  8. alex2209

    alex2209 Member

    Liittynyt:
    09.04.2006
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
     
    Viimeksi muokattu: 18.05.2007
  9. Threat

    Threat Active member

    Liittynyt:
    10.11.2004
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    En mene nyt ihan takuuseen mutta jos sulla tosiaan se modeemin palomuuri on poissa päältä niin riittänee jo pelkkä softapalomuurin konfikurointi.

    Porteilla ei käytännössä ole väliä, kannattanee vain valita sellainen joka ei ole jo jonkin muun windowsin ohjelman käytössä. Itsehän conffasin juurikin tuon portin 40500 koska se nyt ei varmasti ole minkään softan käytössä. Kuten kuvasta huomaat niin sekä UDP että TCP porttina on 40500 ja koska minulla on palomuuri päällä (mitä suosittelen kyllä lämpimästi sinullekin ainakin sen jälkeen kun olet selvittänyt tuon oman dc:si aktiivitilan edellytykset) olen avannut samaisen portin modeemissa BOTH(TCP&UDP) asetuksella jotta DC:n liikenne pääsee sujuvasti läpi.


    http://img249.imageshack.us/img249/61/modeemyz3.jpg
     
  10. Threat

    Threat Active member

    Liittynyt:
    10.11.2004
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Milläs perusteilla väität noin? Hyvin olen saanut asetukset tallennettua modeemille myös langattomasti.
     
    Viimeksi muokattu: 18.05.2007
  11. alex2209

    alex2209 Member

    Liittynyt:
    09.04.2006
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Perusteena oma kokemus...
     
  12. Threat

    Threat Active member

    Liittynyt:
    10.11.2004
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No niin, elikkä sovittanpa sitten kompromissiratkaisuna että se joko toimii tai ei toimi koska itselläni homma pelaa sujuvasti myös langattoman yhteyden kautta.
     
  13. ettane

    ettane Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Eli löytyykö mullakin toi portti 40500?? Vai mistä tiedän mikä portti sinne kannattaa syöttää? Riittääköhän Nortonin palomuurissa että sallii dc:n toimia vai pitäiskö sieltäkin aukoa jotain portteja? Kannattaa varmaan ensin koittaa koskematta modeemiin ja ellei toimi niin sitten käydä sen kimppuun??
     
  14. ettane

    ettane Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Niin ja sitten vielä mihin kohtaan laitan dc:n asetuksissa raksin kun mulla ei toistaiseksi ole se modeemin p-muuri päällä. Laitanko silti samaan kohtaan kuin sulla on? Vai?
     
  15. Threat

    Threat Active member

    Liittynyt:
    10.11.2004
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tee tuon nortonin kohdalla kuten tuolla tänään aamulla antamani finx:n ohjeessa neuvotaan tuon nortonin konfikuroinnista. Se konfikurointiohje lukee suoraan tuossa aktiivi vai passiivi -kohdassa. Portiksi voit laittaa vaikkapa tuon 40500 sekä UDP:lle että TCP:lle, kunhan siinä tapauksessa huolehdit että ne samat portit on myös siinä DC:n asetuksessa ihan niin kuin tässäkin kuvassa:

    http://img249.imageshack.us/img249/61/modeemyz3.jpg

    Kun tuon olet laittanut kuntoon niin voit kokeilla taas sitä aktiivihommaa. DC kannattaa sammuttaa ja käynnistää uudelleen asetusten muuttamisen jälkeen.

    Edit: Se raksi samaan kohtaan kuin minulla.
     
    Viimeksi muokattu: 18.05.2007
  16. ettane

    ettane Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Eli mun Norton on aivan erilainen kuin nuo annetut ohjeet. Mun nortonissa on seuraavanlaiset estot päällä. Ja näitä sääntöjä voi viedä ylös ja alas. Eli varmaan olen oikeassa paikassa. Mutta mitä näistä muutan?? Vaikuttaako muutokset mahdollisesti johonkin muuhun?? Tässä nämä:

    - Oletuksena saapuva netbios
    ESTÄ,suunta saapuva, tietokone: mikä tahansa, liikenne: tietty: Protokolla UDP

    - Oletuksena saapuva netbios nimi
    ESTÄ, muuten sama loppulitania kuin ed.

    - Estä windows tiedoston yht.käyttö
    ESTÄ, suunta saapuva, samat kuin ed paitsi protokollat: TCP ja UDP

    -Oletuksena Microsoft windows 2000 smb-esto
    ESTÄ, samat kuin ed, protokollat TCP ja UDP

    -Oletuksena EPMAP esto
    ESTÄ, samat kuin ed.
     
  17. Threat

    Threat Active member

    Liittynyt:
    10.11.2004
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Noista en ole oikein varma pitäisikö noille tehdä mitään. Sieltä kyllä luulisi löytyvän se porttien avausmahdollisuus erikseenkin jonkin valikon alta. Testaa kuitenkin ilman sitä nortonin palomuurin päälläoloa ensin, että toimiiko aktiivilla. Jos Nortoni päällä ei toimi ja ilman nortonia toimii niin sitten voisi olettaa että siellä nortonin asetuksessa on se ongelma. Kokeile näin ja kerro miten kävi.
     
  18. ettane

    ettane Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Joo, hyvä pointti testata ilman tota palomuuria. Tulos: Palomuuri pois päältä ja asetukset dc:ssä täsmälleen samanlailla kuin sulla, modeemiin ei koskettu, ei toimi. Eli Norton tuskin on tässä esteenä. Sitten olis varmaan se vaihe kun pitäis käydä ton modeemin kimppuun?
     
  19. Threat

    Threat Active member

    Liittynyt:
    10.11.2004
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jep. Tuo tämän threadin alussa postaamani opas kyllä kertoo aika pitkälti tuon homman jujun ja sillä sen pitäisi itse asiassa toimia. Kokeilet vain rauhassa noita asetuksia, muistat tallettaa uudet asetukset ja käynnistää tarvittaessa softaa ja modeemia uudestaan niin kyllä luulisi alkavan toimimaan.
    Mulla tosiaan käytössä tuo EA510 v3 ja ne aiemmin kuvassa näyttämäni asetukset ovat kaikki muutokset mitä minun on täytynyt tuon aktiiviksi saannin eteen tehdä.
     
  20. ettane

    ettane Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Löysin myös nortonista sen kohdan jossa voi sallia jonkun tietyn portin avaamisen. Mutta se tarvinnee ehkä avata ellei ala toimimaan modeemi asetusten muuttamisella. Kai mun tarvii alkaa koittaan laittaa niitä. Hitto kun sekin
    valikko on ihan eri näkönen kuin siinä oppaassa.
     
  21. ettane

    ettane Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Ok. En ole tainnu mainita mutta tää mun on myös juuri tuo v3 versio. Ei muuta kun modeemin kimppuun!!
     

Jaa tämä sivu