1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma NAT stric ubi servuille

Viestiketju WLAN ja lähiverkot -osiossa. Ketjun avasi Kimbou 13.12.2015.

  1. Kimbou

    Kimbou Member

    Liittynyt:
    02.08.2015
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli onko kellään antaa neuvoja miten avaan tuon "NAT"in, ite en tiedä netin config mitään joten pyydän että tulee suomen kielisiä vastauksia ja kyseessä on koneesta lanka boxiin ja sitten katolla olevalla antennilla pylvääseen :D
     
  2.  
  3. olkitu

    olkitu Regular member

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    103
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    No jos kertoisit ainakin alkuun laitteesi merkki ja malli niin joku osaisikin auttaa paljon paremmin... Lisäksi hyvä mainita operaattori mikä on ja liittymä.

    - 4G yhteyksissä DNA tarjoaa julkisen IP-osoitteen porttirajoituiksilla (kts. operaattorin tuki sivu), Sonera ja Elisalla on osoitemuutoksen takana kaikki osoitteet, julkisen IP:n saa lisämaksusta.
    - Muuta APN asetukset 4G modeemiisi. Operaattorin sivuilla yleensä ohjeistusta löytyy.
    - Tee porttiohjaukset mitkä haluat
    - Testaa toimivuus
     
  4. Kimbou

    Kimbou Member

    Liittynyt:
    02.08.2015
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    D-link DWR-921 ja mulla on jo Static IP jos sitä tarkotat(tai siis laiton sen mun koneessa silleen et se on static :p). Elisan operaattori ja olen avannut noi portit mitkä ubi anto ja se toimi yhen päivän, nyt kun kokeilen mennä takas R6S niin se valittaa et on NAT Strict
     
  5. olkitu

    olkitu Regular member

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    103
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Ahaa, mielenkiintoista. Oiskohan Elisa estänyt... Kannattaisi kirjoitella varmaan palstan puolelle... Jos yhden päivän toiminut niin pitäisi toimia jatkossa kun ei koskenut sinne. Huomaa että mobiiliverkossa on dynaaminen IP-osoite eli se vaihtelee...
     
  6. Kimbou

    Kimbou Member

    Liittynyt:
    02.08.2015
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    nii sitä mäkin oon ihmetellyt et miks toimi yhenpäivän
     
  7. olkitu

    olkitu Regular member

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    103
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    On hyvä silti katsoa että portti vastaa sisäverkossa normaalisti, näin ei tee turhia valituksia sisäverkon liikenteessä. Varmistahan että sinulla on APN internet4 käytössäsi.
     

Jaa tämä sivu