1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

NAT-ongelma p2p-ohjelmissa

Viestiketju Käyttäjien tekemät oppaat -osiossa. Ketjun avasi heikki75 15.11.2007.

  1. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Tietoturva paranee, koska nettirikollisen on vaikeampi murtautua tietokoneeseen joka on NAT:in takana piilossa. Tällöin nettiin ei näy kotiverkon tietokoneiden IP-osoitteita, ainoastaan kotiverkon julkinen IP-osoite http://www.myip.dk

    Porttiohjaus reitittävään modeemiin/reitittimeen tarkoittaa että silloin kyseisen ohjelman portti on avoinna internettiin ja esim uTorrentilla on mahdollisuus saada yhteys kaikkiin saman torrentin jakajiin/lataajiin, jolloin saat uTorrentilla optimaaliset nopeudet.
     
  2.  
  3. microbi

    microbi Active member

    Liittynyt:
    23.02.2005
    Viestejä:
    1,374
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    Siis ei voi olla totta.... Omistan Elisa Viihteen (tosi "viihde" anywayz - piti avata/ohjata "erästä" softaa varten portti oma Elisan kautta. Joten eikun "ipconfig" ms-dos promptissa (tätä on tehty jo win 3.1 asti) mutta sitten "Mitä?" On ne ajat muuttuneet :D Ei siellä ip:tä annettu mun koneelle??? Eikun netistä etsimään ja TÄÄLTÄ (taas) löytyi vastaus:

    Just joo :) - on muuten 192.168.1.40 ainakin minulla ei eikun "40" asetuksiin ja jo alko pelittää ;)
     
  4. kiikari3

    kiikari3 Member

    Liittynyt:
    30.05.2010
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on DNAn kaapeliliittymä + WebStar 2325R gateway ja samat NATin X360 ongelmat kuin vissiin niin monella muullakin. Siis tietyllä peleillä Live-pelaaminen ei onnistu ollenkaan vaan päättyvät siihen, että gateway buuttaa itsensä tai tiputtaa julmasti pois verkosta.

    Manuaalin ja tämän viestiketjun ohjeita noudattaen olen antanut kiinteät IP-osoitteet kaikille kotiverkon laitteille (PC+X360) ja avannut X360:lle sen tähän vaatimat portit (80TCP, 88UDP, 53TCP/UDP, 3074TCP/UDP, 3300UDP), mutta edelleenkään tiettyjen pelien Live-pelaaminen ei onnistu. Asetuksen jälkeen verkko toimii edelleen muutoin moitteetta eli sisältöä voi X360hon ladata, viestitellä, pelata verkossa joitakin pelejä eikä edes Live-testi herjaile NAT ongelmasta, mutta tiettyjä pelejä ei voi pelata ollenkaan. Halot+PGRt ovat aina toimineet verkkopelaamisessa (ilman webstarin asetuksiin puuttumistakin), mutta Forzat+CallOfDutyt eivät alkua pidemmälle. Kiinteiden osoitteiden antamista olen kokeillut viimeisen puolen vuoden aikana useamman kerran, joten yksittäinen näpyttelyvirhe tuskin selittää ongelman jatkumista.

    Ainoa konsti, jolla kaikki pelit toimivat eikä gateway buuttaile/oikuttele, on ruksata gatewayn palomuuri pois päältä, mutta tuolloin epävarmuus tietoturvasta hiipii takaraivoon…. Käytännössä PC on pakko repiä irti gatewaysta.

    Voisiko tässä DNA:lla olla sormensa pelissä vai WebStarissa yksinkertaisesti yhteensopivuusongelma X360 kanssa?
     
  5. jakopi

    jakopi Member

    Liittynyt:
    11.11.2003
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elisa Viihde ja AirDC++ (v.2.06) ei vaan pelitä reitittävänä. Onko joku saanut toimimaan? uTorrent (v. 2.03) kyllä toimii.
     
  6. jepss

    jepss Member

    Liittynyt:
    29.02.2008
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vaihdoin käyttöön welhon 40mb liittymän ja sain Thomsonin Thomson TWG-870 -modeemin, nyt emule heittää low id:n vaikka olen mielestäni avannut TCP ja UDP porttinumerot. Mitä vielä voisi kokeilla?
     

Jaa tämä sivu