1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

[N73-1 + DNA-liittymä] Tekstiviesteihin vastaus sekoilee?

Viestiketju Yleistä keskustelua kännyköistä -osiossa. Ketjun avasi joshi 19.12.2007.

  1. joshi

    joshi Regular member

    Liittynyt:
    18.12.2003
    Viestejä:
    107
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hankin tyttöystäväni kanssa Nokia N73 ME -luurit parisen viikkoa sitten ja puhelimet on kyllä olleet parhaat mitä olen koskaan käyttänyt. Päädyimme tähän valintaan hinnan ja multimediaominaisuuksien takia, koska nyt on jälleen yksi laite taskussa vähemmän kun erillistä mp3-soitinta ei tarvitse enää roudata mukana. N73 + 1Gt muistikortti on kyllä niin herkullinen yhdistelmä ettei paremmasta väliä, ja vielä kun kännykän kamera on tarpeeksi tasokas peruskuvaamiseen (still + video) niin laitetta voi käyttää myös matkamuistojen tallentamiseen.

    Yksi ainoa ongelma on kyllä ilmennyt, enkä ole varma liittyykö se niinkään Nokialaiseen vaiko sitten puhelinliittymään (wanhassa Samsungissani ei tällaista problemaa ollut, tosin sillon oli vielä wanha prepaid-liittymäkin käytössä): aina kun saan tekstiviestin veljeltäni ja yritän lähettää siihen vastauksen, saan virheilmoituksen jossa kerrotaan että vastaanottajan nimeä ei voitu selvittää. Jos taas vastaan hänelle niin että menen suoraan Luo Uusi Viesti -valikkoon ja kirjoitan sitä kautta uuden viestin, valitsen vastaanottajan nimen ja klikkaan "lähetä" niin silloin viesti kyllä menee perille. Eli siis:

    Ei toimi:
    > Saan tekstarin veljeltäni
    > Luen viestin ja klikkaan viestin valikosta "vastaa"
    > Kirjoitan vastauksen ja klikkaan "lähetä"
    > Puhelin yrittää lähettää viestiä mutta palauttaa virheilmoituksen jossa kerrotaan jotain tyyliin "vastaanottajan nimeä ei voitu selvittää"


    Toimii:
    > Saan tekstarin veljeltäni
    > Luen viestin ja suljen sen
    > Menen viestivalikkoon Luo Uusi Viesti
    > Kirjoitan viestin ja valitsen vastaanottajaksi veljeni
    > Klikkaan "lähetä" ja menee perille oikein


    Eli onko kyseessä jokin puhelimen asetus joka on laitettu väärin vaiko liittymien välinen ristiriita tjms? Tosiaan kuten aikaisemmin sanoin niin ennen tätä minulla oli käytössä samsungin luuri + soneran prepaid-liittymä jonka kans tällaista ongelmaa ei ollut, mutta nyt kun käytössä on Nokialainen + DNA-liittymä niin ongelma on ilmennyt. Tyttöystävälläni on myös samantyyppinen ongelma (tyyliin ei saa lähetettyä aina vastausta tietylle kaverilleen) joka tosin oli olemassa jo hänen vanhan puhelimensa/liittymänsä aikoihin. En muista mikä liittymä hänellä tuolloin oli, Radiolinjan logo sen luurissa aina pyöri, mut nyt kun hänelläkin on DNA kuten minulla niin ongelma vain jatkuu.

    Ongelma on outo siksi koska tämä esiintyy vain tiettyjen tyyppien kanssa tekstatessa. Aina kun saan veljeltäni tekstarin, hänen nimensä alla lukee "Vastauskeskus valittu" jota ei siis lue muiden kuin näiden "ongelmatyyppien" alla. Eli onko vika minun liittymässäni, puhelimessani vai sitten veljeni puolella?
     
  2.  
  3. peta69

    peta69 Guest

    mulla on sama "ongelma",mutta vain ainoastaan yhden numeron kanssa,eli en voi suoraan vastata vaan pitää tehä uusi viesti. itellä nokia N95 ja elisan liittymä.
     
  4. Hmmmh

    Hmmmh Regular member

    Liittynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    983
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuullostaa omituiselta. Voisko johtua siitä että teillä olisi duplikaatteja yhteystietoja? Eli katoppas löytyykö samalla numerolla tai nimellä olevia yhteystietoja enemmän kuin yksi.
     
  5. peta69

    peta69 Guest

    itellä ei ainakaan löydy samoja.
     
  6. cpenter83

    cpenter83 Regular member

    Liittynyt:
    28.05.2005
    Viestejä:
    1,353
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Katsoppa viestiasetuksista ettei "sama viestikeskus vastattessa" ole päällä
     

Jaa tämä sivu