Näyttiksen ajurit poistin tyhmänä..

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Shore 13.03.2006.

1. HmTT

HmTT Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei muuta kuin jonkin linuxdistron livecd sisään & varmuuskopioit tiedostot sen avulla.

2.  
  3. rafsanta

rafsanta Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    enpä usko että linuxit mitään autaa, tosin varmaankin olen väärässä... no, ei kai paljon muita vaihtoehtoja ole, ainakaan itse en osaa enää tohon mitään sanoa. tsekkaisin vielä kerran, että kaikki koneen sisällä on hyvin kiinni, virtajohdot, kortit, jne....

4. Shore

Shore Guest

Tein tuon, käytin näyttiksenkin irti..en ainakaan hoksannut mitään erityistä..

Ja nuo linux säädöt taidan jättää muille ;D

Alkaa näyttää pahalta,koska eikait tuolla nyt pahemmin mikään vialla voi olla koska tuo kuitenkin lähtee toimimaan..?

5. Shore

Shore Guest

Tuon se rupeaa tekemään, mutta en tiedä yhtään että mitä tekisin kun se menee ns."dos" tilaan" ja siihen pitäisi jotain komentoja laittaa ja ei ole hajuakaan mitä tekisi,onko kellään kokemusta?

6. Mummy

Mummy Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Dostilaan? mikäs winni sul on?
    Mun xp.s se oli ihan normi sininen asennus ikkuna jossa se kerto löytäneensä vanhan käyttiksen ja kysyi että haluatko että se yrittää korjata sitä vai asennetaanko kokonaan uusi winni. Sen jälkeen kun valitsi ettää korjaa niin se tutki ja poisti tiedostoi ja teki kaikki muutenki loppuun asti itse...

Edit. Sait siis sen boottaamaan cd.ltä?

Viimeksi muokattu: 14.03.2006
  7. Shore

Shore Guest

Siis xp on, kunhan vain kuvailin että mitä se tekee :DD

Siis sain buuttaamaan cd:ltä, mulle tulee kans tuo ihan normi sininen asennus ikkuna jossa se kertoo löytäneensä vanhan käyttiksen ja kysyi että haluaako että se yrittää korjata sitä vai asennetaanko kokonaan uusi winni..kun valitsen että korjaa, se menee johonkin ihme tilaan jossa lukee että mihin järjestelmään haluat kirjautua ja siinä on ykkös vaihtoehtona(ainoa) c:/windows tai jotain vastaavaa, kun valitsee sen siihen pitäisi kirjottaa jotain "käskyjä" ja niistä taas en ymmärrä mitään.. sen "korjaus" asennuksen ulkoasu on kuin dosissa, jos joku sattuisi älyämään mitä tarkoitan :D Eli kehotteita siihen pitäsi kirjotella..

8. Mummy

Mummy Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    oon ihan pihalla =) Mimmones kovo siin o "ide", "Sata",...?
    Meinaan että mahtasko se vaaii ajurit enne ku se tunnistaa sun kovos. Sinnänsä mielekiintost kyl jos se kerra löys jo winni...

JOtain täs ny mätää, ihanku se meinais kirjautuu johenki kakkos käyttiksee. Kai sul o sillo valittun se kovo/osio jossa winni sijaitsee kun valitset korjaa?

9. Shore

Shore Guest

Viikon vanha s-ata levy on.

siis siinä on se yksi vaihtoehto, joku oisko ollut c:/windows, ja sinne se vinukka on asennettu. Kun valitsen sen siihen tulee c:/windows>ja tähän pitäisi kirjoittaa jotain, esim exit, jolla pääsee pois siitä korjaus asennuksesta..

10. olovi

olovi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    onhan levy varmasti asennus levy? tai jos on varmuuskopio levy et on oikein poltettu.. sillä joskus itellä on tullut valittamaan tuota samaa ja muistaakseni sain sen asennettua sit eri levyltä..tai sit tein jotain ihmeitä kun sain sen asennettua :)

Edit: vai olikohan se sittenki minulla kans ton s-ata kovon kans jotain häikkää...
    Edit2: voitko asentaa xp:n uudelleen jollekin toiselle osiolle kovossa? tämänhän ei pitäisi poistaa noita koulu juttuja?

11. cossu77

cossu77 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oli sama ongelma korjaavan asennuksen kans edellisellä kerralla. Menin ilmeisesti samaan retkuun kuin Shore. (ainakin mitä tuosta ymmärsin.)

Kun asennus ikkunassa on se "asenna windows" ja "korjaa vanha " ni ota se "asenna" vaihtoehto. Sen jälkeen tulee muistaakseni mahdollisuus korjata vanhan asennus kunhan asennusohjelma on tutkinu levyn. Yritin itsekin ensin sillä "korjaa vanha" ja se meni dossiin mistä en tajunnu mitään. Sit kyselin yhdeltä Gurulta neuvoa ja se kerto mitä tehdä. Sillä kerralla ei kyllä korjaava asennus auttanu vaan Windows oli Kaput.

Jos sait selvää mitä tarkoitan ni hyvä on... Yritellään auttaa. Kyrpiihän se jos menee tärkeet tiedot "ykkösten ja nollien taivaaseen".

12. Shore

Shore Guest

nyt se yhtäkkiä sanookin että: windows ei käynnistynyt koska seuraava tiedosto on viallinen tai puuttuu /windows/system32/config/system
    ja käskee koettaa windowsin korjaus asennusta.. joo kiitti cossu,täytyy yrittää tuota, tuo tuntuikin hieman turhan oudolta korjausasennukselta :D

13. Shore

Shore Guest

Mulla siihen tulee vain 3vaihtoehtoa; valitse mille osiolle haluat asentaa windowsin-poista osio-luo uusi osio osioimattomalle aluelle

Eli ei ole vaihtoehtoa,millä voisi korjata vanhaa..

Edit:pitääkö siinä painaa enter ja laittaa että asenna se windows esim.tässä tapauksessa c:lle ja sen jälkeen tulisi että korjataanko vanhaa..?

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 14.03.2006
  14. cossu77

cossu77 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kokeile sitä asenna. Sen jälkeen oli vissiin se korjaus mahdollisuus.Et hävitä siinä vielä mitään tietoja levyltä koska se pyytää formatoimaan osion ennen uuden asentamista ja sitä ei kannata tehdä ellet tosiaan sitä halua.

Ihan 100 varma en oo ku ei oo asennus nenän edessä mut niin muistelen. Enkä viiti laittaa winukan cd:tä sisään... Laiska

15. Mummy

Mummy Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Se löytää ny jonku väärän kovon. jos sulla on sata kovo niin viinni vaatii(ainakin ittellä on vaatinu) ajurit! tästäjohtuen se ei löydä windowsia. Eli siinä kun se kysyy asennetaanko raid tai jotain F6 ni pitäs ol levyvalmistajan ajuri korppu sisäs ja painaa f6.
    tosiaan jos suoraa valitsee korjaa niin tulee tuo dos mutta en vissiin sitten kertonut tarpeeks selkeesti että asenna->korjaa...

Edit: perun puheeni muuten tuosta "vaatimuksesta" koska tuskin sulla on muuta kuin sata kovo siellä. Mutta jollet muuten saa sitä löytämään winniä niin hae ne ajurit kovon valmistajan/emon valmistajan sivuilta ja kokeile niillä ei siitä ainakaan haittaa oo.

Edit2: eli valitset siitä osion jossa on se winni...

16. n0ppa

n0ppa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kokeile käynnistää toisella näyttiksellä jos sulla on.
    Mulla ainakin toimi se kun oli toi sama ongelma

17. Shore

Shore Guest

Mulla on tuo korppu joka tuli emon mukana ja siinä on ne ajurit, mutta ei ole koneessa disketti asemaa :/

Ei ole kuin tuo 1 kovo. kyllä se sen löytää mutta siellä on jokin härö kuten aikaisemmin mainitsin,miten muuten nuo ajurit tuonne saisi..

18. cossu77

cossu77 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kokeilitko sitä asenna windows--> c:--> korjaa asennus? Noin sen pitäis tapahtua omasta mielestäni. Vissiin sitä korppuu et tarvii ku se asennus ohjelma kuitenki löytää levyltä Winukan.

Edit: Pakko lähtee nukkumaan. Aamuvuoro... Aamulla väsyttää riittävästi muutenkin ja on tuota univelkaakin kertyny. Viisaammat jatkakoon. Toivottavasti neuvoista on ollu edes jotain apua.

19. Shore

Shore Guest

Kokeilin,laittaa että asenna windows-->c:-->ja sitte alkaa huutamaan siitä kun siellä on toinen windowsin asennus jne.. eli tuosta pitäisi vielä painella ok ja mennä eteenpäin?

20. cossu77

cossu77 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pitihän se XP:n levy laittaa sisään ja tarkistaa. Mulla on näin:

Eka sivulla valitaan "asenna Windows xp painamalla enter", siis ei valita sitä korjaa. Sitte tulee teksti "jos alla olevassa luettelossa on vioittunut xp:n asennus, asennus ohjelma voi yrittää korjata sen..." eli siinä pitäis näkyä se osio missä on käyttis. Jos ei näy mitään ni sit on hommat huonosti. Valitset osion ja "paina R korjataksesi valitun xp:n asennuskerran".

Näin mulla on, en tiiä mitä sulla sitte näkyy...

21. Shore

Shore Guest

Ei lue mulla noin, siinä näkyy se osio missä on winukka asennettuna, mutta ei lue mitään korjauksesta..

kiitos että kuitenkin viitsit nähdä vaivaa ja tarkistaa tilanteen!

Hoksasin tuossa juuri että mulla olisi mahdollisuus saada lacien ulkoista kovalevyä lainaan, voiko sille asentaa winukan väliaikasesti, jotta saisin tuolta toiselta levyltä ne tiedot kopioitua talteen..?

Jaa tämä sivu