1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Näyttövikako?

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi Tuplae 01.02.2008.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Tuplae

    Tuplae Guest

    Tervehdys!

    Sellainen ongelma on minua kiusannut jo pidemmän aikaa, että aina silloin tällöin kun tietokone on hetken ollut itsekseen ja näytönsäästäjä menee päälle, niin joskus näyttö vain jää pimeäksi, ja näytön valo vilkuttelee. Näyttö on vähän reilu vuoden ikäinen Viewsonic VX 922.

    Saadakseni kuvan takaisin on kone sammutettava, mutta jos käynnistän sen uudelleen kuva ei välttämättä silloinkaan ole tullut takaisin, vaan virtavalo jälleen vilkkuu näytössä. Olen laittanut koneeni kiinni myös telkkariin, VGA-liitännällä, ja kun kuvaa ei näy tietokoneella ei sitä näy myöskään telkkarissa. Joten en usko että vika näytössä siis olisi. Kaikki kytkennätkin ovat aivan kunnossa.

    Yksi mitä olen miettinyt on että onkohan näytönohjain loppujenlopuksikaan kunnolla kiinni. Kyse on Geforce 8500gt näytönohjaimesta. Olen sitä aina kun kuva lähtee ja olen sammuttanut koneen käynyt tökkimässä ja parantelemassa asentoa ja varmistanut että se varmasti on kiinni. Joskus tämä on auttanut, mutta luulen että se on vain sattumaa.

    Olisiko siis kellään hajua että mistä voisi vika johtua? Mainittakoon vielä että käytössä on Ubuntu Linux, mutta en usko että sillä on mitään tekemistä asian kanssa.
     
  2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu