1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Näyttö ei tunnista näytönohjainta? tai jotain muuta... big big problem!

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi zoduu 05.03.2009.

  1. zoduu

    zoduu Member

    Liittynyt:
    12.09.2007
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Alotanpa kertomaan heti alusta... eli kesken pelin kone sekos totaalisesti "eri väriviivoja tuli näyttöön" sen jälkeen yritin käynistellä konetta uusiksi, mutta se ei edennyt sen Windows xp ( loading ) jutun jlk... vaan tuli Out of Range, ja eri näytöl sano jotai 1280 * 764 32bit Can't .... " jtn.. eli valitti resoist vaan.

    Ostin kyseisen näytönohjaimen Palit Geforce 9800 GT 1024MB, DDR3 ...
    eikä kone eten silti tosta kohdasta vaan sanoo " Out of range "... entiedä sitten, että johtuuko tämä siitä että minun tietääkseni minun virtalähde kuljettaa 340W ? että toi 9800 ei jaksas ees toimia...

    Noh parin päivän odottelun ja kaiken jlk mitä olin koittanut, mm. vikasietotilas yritin mennä mutta silti Out of Range, bios asetukset säädin mahdollisimman tahdikkaaksi mutta ei... Ja Biosis ei näy tota mun " intergroitua näytönohjaita " ...

    Formatoin koneen tänään ja kone meni windowssiin asti ja siellä pysyy... mutta tökkäsin ton 9800 GT:N kiinni ja koitin nii näyttö pysyy mustana.... mikähän mahtaa olla vikana!!? alkaa mennä hermot..

    Viisaimmat helppiä! onko vika näytönohjaimes, vai virtalähtees vai missä... vai jokin järjestelmävika??

    Who knows..?
     
  2.  
  3. zoduu

    zoduu Member

    Liittynyt:
    12.09.2007
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Siis, Pääsin itse työpöydälle formatoinnin jälkeen "Integroitulla kortilla"... mutta toi ny pitäs saada vittuu ja GT tilalle... aiemmi formatoin myös ja kone toimi moitettomasti kaks päivää ja taas. boom!
     
  4. Artsigon

    Artsigon Regular member

    Liittynyt:
    27.10.2007
    Viestejä:
    830
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mikä näyttö sulla on? Paljon tukee herzejä ja resoja. Jos pääset biossiin niin säädä sieltä resoa jos siel on liikaa ja näyttö ei tue sinne asti. Helposti käy nuin kun yrittää liikaa herzejä tai resoa 17" näytöllä ;).

    Kokemusta on. Kerro tähän väliin muutkin osat. Powerin saat kyllä vaihtaa kun toi on liian tehoton tolle kortille.
     
  5. zoduu

    zoduu Member

    Liittynyt:
    12.09.2007
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    joo siis toi näyttö on Benq "20"... ja siis eli tarkotin, että kun tossa on vakiona toi integroitu näytönohjain niin sillä pääsee työpöydälle asti kun taas jos koitan mennä Geforce 9800:lla niin en pääse sen Windows Xp - loading jutun jälkee enää mihinkää suuntaa eli en pääse työpöydälle asti koska tulee " Out of Range " ja toisella näytöllä tulis varmaan taas se 1280 * 764 32 teksti...

    mut johtuuko tämä siis näytöstä ? en usko? koska jos oon koittanu tollasel 17 tuumasel näytölläki niin ei se silläkää tahdo mennää....

    ja koneen muita tietoja .

    Amd Sempron 3200+ (1800)
    2* 1GT DDR kampaa eli yhteensä 2 GT DDR ram muistia.
    120 GT kiintolevy
    Emolevy on joku fujitsun alkuperänen koneen mukana tullut + muut osat ( valmis keskusyksikkö paketti alunperin ainoastaan ram muistia lisätty ja nyt kun ostin ton geforcen...)

     
  6. Markqq

    Markqq Regular member

    Liittynyt:
    28.10.2008
    Viestejä:
    208
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    GeForce 9800GT.. eikös tuo vaadi PCI-E tuen emolevyssä, ja vaikuttaa siltä että emolevysi on melko vanha, kerros emolevysi malli niin katsotaan tukeeko se..

    Ja toinen juttu on se että virtalähde on aika heikko myös.
     

Jaa tämä sivu