1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Näyttö ei herää lepotilasta

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi Storyteller 01.09.2020.

  1. Storyteller

    Storyteller Member

    Liittynyt:
    10.03.2014
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hei,

    Ongelmana sellainen, että näyttö ei meinaa herätä lepotilasta. Välillä tämä suostuu heräämään, mutta useimmiten joudun irroittamaan virtajohdon näytön takaa ja laittamaan sen takaisin kiinni, jolloin se herää moitteitta.

    Hieman taustatietoja, että käytin näyttöä aiemmin gigantin kautta huollossa, jolloin se ilmeisesti lähetettiin MSIn valtuutettuun huoltoon Suomessa. Syynä tälle huollolle oli se, että toinen puoli näytöstä pimeni. He olivat ilmeisesti kiinnittäneet joitakin johtoja näytön sisällä paremmin, jonka vuoksi ongelma ratkesi. Muistaakseni tämä heräämisongelma oli osittain myös silloin läsnä, mutten ole 100% varma, muistikuva hieman hatara.

    Jokatapauksessa, olen itse pohtinut josko ongelma olisi ollut grafiikkakortin päivityksessä, asensin silloin uudet päivitykset, mutta ongelma ei korjaantunut. Toinen asia mitä olen pohtinut, on se, että onkohan minulla koneessa liian pieni virtalähde?

    Alla speksejä.

    Näyttö
    - MSi Optix MAG321CQR Curved Gaming Monitor
    - 32 tuumaa, WQHD, 144hz, 1ms

    Kone (itse kasattu):
    Windows 10 Home
    AMD Ryzen 5 2600 Six Core 3.40 ghz
    16 GT RAM
    Palit Jetstream Geforce RTX 2070
    Lisäksi virtalähteenä toimii Corsair 650W RM650x (2018), modulaarinen atx -virtalähde
     
  2.  
  3. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Kokeile ottaa koneesta sleep, hibernate ja hybrid sleep pois päältä. Jos näyttö herää ongelmitta, tällöin vika on jossain muualla.
     

Jaa tämä sivu