1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Näyttö ei herää lepotilasta!

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi Nasis87 10.08.2011.

  1. Nasis87

    Nasis87 Member

    Liittynyt:
    06.01.2011
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ongelma on seuraava

    Kone herätettäessä lepotilasta niin kone,näppis ja hiiri lähtee käyntiin mutta näyttö jää pimeäksi.Näyttöön saa kuvan kun sammuttaa näytön,irrottaa koneesta näyttö piuhan ja laittaa samantien takaisin ja tämän jälkeen näyttö päälle.

    Joskus näyttö herää lepotilasta mutta harvemmin.joskus konetta päälle laitettaessa näyttö herää vasta työpöydällä.Olen katsellus asetukset,vaihtanut johdot,tarkastanut näyttiksen liitännät yms. mutta mikään ei tunnu auttavan. eli siis apua :)

    Emolevy: asus M4A87td/USB3
    Näyttis: msi Geforce gtx 460 768Mb cyclone
    Näyttö: LG W2453
    Käyttis: Win 7 64bit
     
  2.  
  3. Sparkil

    Sparkil Member

    Liittynyt:
    07.02.2011
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kaappaan ketjun myös omaan käyttööni.

    Näyttäisi olevan sama ongelma kuin minulla. Kun käynnistän koneen, näyttö jää pimeäksi ja siihen auttaa kun repii virtajohdon irti ja laittaa takaisin. Ongelmia on nyt esiintynyt muutaman päivän ajan. Olisiko näytänohjain sanomassa itseään irti?

    Koneen osat:

    Athlon II X4 645/AM3 3.10GHz 2MB-L2 95W
    MB/M4A88TD-V EVO USB3 4DDR3 ATX
    ARCTIC COOLING FREEZER 7 PRO REV.2 775/1156/1366/AM2+/AM3/939
    NEXUS VALUE 430W 80 PLUS
    Windows 7 64-bit

    Näyttö: Viewsonic VX2255wm-3

    Kyllä. Copy-paste toimii ja tietokoneista en ymmärrä.
     
  4. repino

    repino Regular member

    Liittynyt:
    07.03.2011
    Viestejä:
    289
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onpa erikoinen ongelma, no yhdessä siihen löydetään syy.
    Onkohan seiskassa sitten joku bugi. Tai uudessa USb kolmosessa.

    Ja Sparkil, sulla ainakin näyttää, että jäähdytys pelittää.

    Voisin kokeilla toisella koneella testiä, että tuleeko sama ongelma vastaan, tätä pääkonetta en käytä testauksiin.
    Voisin tietysti läppärillä kokeilla testiä, tai tuolla toisella pöytäkoneella.
    Niissä on vielä XP SP3, enkä oo törmännyt vastaavaan ongelmaan.
    Mulla tämä pöytäkone temppuilee joskus, mutta kun heiluttelee hiirtä niin seiskan näyttö tulee suoraan näkyviin. Kokeilkaa ekaks sitä ja tarkistakaa hiiri, mulla on sellanen, että se sammuttaa itse itsensä jos sitä ei käytetä vähään aikaan. Tossa asiassa, tuskin näyttis on levinny vaan joissakin asetuksissa on jotain outoa.

    Mulla on W7 ultimate versio ollut jo aikoja...
     
    Viimeksi muokattu: 11.08.2011
  5. Nasis87

    Nasis87 Member

    Liittynyt:
    06.01.2011
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on koneen kaikki osat ostettu vajaa vuosi sitten niin hiukan oudolta tuntuisi komponenttien hajoaminen :/
     
  6. Sparkil

    Sparkil Member

    Liittynyt:
    07.02.2011
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt tuntuisi toimivan hyvin. Työpäivän jälkeen käynnistäessä piti repiä näytön virtajohtoa irti, että sain toimimaan. Sen jälkeen testailin hiirtä ja lepotilaa mutta ei mitään ongelmia. Käynnistin tietokoneenkin useamman kerran mutta ongelmia ei ilmennyt.

    Ettei vain olisi ollut ne äskeiset windowsin päivitykset. Olen yleensä melkoisen laiska päivittämään mitään. Pistän lisää viestiä jos ongelmat jatkuvat.
     
  7. repino

    repino Regular member

    Liittynyt:
    07.03.2011
    Viestejä:
    289
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hyvä ja hieno juttu!
    Jos jotenkin autoin, niin ainakin henkisesti. :)
    Nää on joskus nää viat aika mystisiä.
    Ja yhdessähän me täällä ollaan.
     
  8. Sparkil

    Sparkil Member

    Liittynyt:
    07.02.2011
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuli juhlittua turhan aikaisin. Teki taas saman tempun kun käynnistin koneen yön jälkeen. Näytössä näkyy kyllä sininen valo niinkuin olisi päällä mutta pysyy pimeänä eikä valita mitään signaalista tai muusta.
     
  9. Joensuu

    Joensuu Active member

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    2,545
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Onhan sata varma että näyttökaapeli on kunnossa, olis hyvä kokeilla toisella jos on mahdollista niissäkin voi olla vikoja vaikka kaukaahaetulta tuntuukin.
     
  10. Sparkil

    Sparkil Member

    Liittynyt:
    07.02.2011
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt melkein heittäisin ongelmaan mukaan LCD-television, joka on kiinni tietokoneessa HDMI-piuhalla. Tuli mieleen äsken, että mitä jos kuva onkin telkussa, joten laitoin virrat päälle ja sieltähän se tiekoneen kuva näkyikin. Signaali kuitenkin katosi kun windows oli käynnistymässä, jolloin pääsin taas repimään näytön virtajohtoa.

    Television liittämisen jälkeen tietokoneen näytössä on satunnaisesti ollut tarkkuuden kanssa ongelmia esim. resoluutio vaihtuu kun käynnistän tietokoneen uudelleen vaikka siihen tai televisioon ei ole koskettu. Kuvan katoamista ei kuitenkaan ole tapahtunut ennen näitä muutamaa päivää ja töllö on kuitenkin ollut kiinni koneessa varmaan puolisen vuotta.

    Voisin kuvitella, että nyt aletaan päästä lähemmäs ongelman ydintä. Tosin ongelma ei taidakaan olla välttämättä sama kuin Nasiksella.
     
  11. repino

    repino Regular member

    Liittynyt:
    07.03.2011
    Viestejä:
    289
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on joskus ollut myös ongelmia kaapeleiden kanssa, kaiketi ne tehdään lähes kaikki halvalla kiinassa ja laatu ei aina ole parhaimmasta päästä.
     
  12. Sparkil

    Sparkil Member

    Liittynyt:
    07.02.2011
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kävin ostamassa uuden VGA-kaapelin ja vielä tekee samaa. VGA siis siksi, että DVI-portti on hajalla jos sitä mietit. Uusia ideoita? Pitäisi varmaan lainata jostain näyttöä, että voisi varmistaa ettei siinä ole vikaa.
     
  13. Nasis87

    Nasis87 Member

    Liittynyt:
    06.01.2011
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oon kuullut huhuja myöskin sellaisesta että jotkin näytöt ei vain juttele kaikkien näytönohjainten kanssa.Miksi näin niin sitä en tiedä ja onko väite joku urbaanilegenda niin jaa-a.Itse olen kokeillut VGA,DVI ja Hdmi portit mutta ei apua.laadukkaan piuhankin ostin mutta ei mitään hyötyä.Kaikki koneen ajurit kävin läpi kaikki ok.pitänee nakata näyttö mäkeen ja toivoo että uusi toimis paremmin.Eli kuka haluaa ostaa näytön :D
     
  14. repino

    repino Regular member

    Liittynyt:
    07.03.2011
    Viestejä:
    289
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Saiskohan sen toimiin tulla kiinalaisella PC- vapaalla virittimellä? BenQ ainakin toimii... Voisin harkita hankkimista ennenkuin upotat sen järveen....
     
  15. Nasis87

    Nasis87 Member

    Liittynyt:
    06.01.2011
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kokeilin entisellä näytönohjaimella juuri äsken ja toimi moiteetta eli näytönohjaimessa on jokin mistä tuo näyttö ei tykkää.Näyttiksen uskosin olevan kuitenkin kunnossa koska mitään muuta ongelmaa ei ole.Itseasiassa näytönohjain toimii parhaiten koskaan mitä minulla on ollut.Ennen kuin kone siirtyy lepotilaan niin sammuttaa näytön ja vasta kun koneen on herättänyt ja sitten laittaa näytön päälle niin toimii niinkuin pitäisi.huh huh henkimaailman juttuja :D mutta näytöstä voin silti luopua jos hommais isomman tilalle :D
     
  16. repino

    repino Regular member

    Liittynyt:
    07.03.2011
    Viestejä:
    289
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuo on kyllä henkimaailman juttuja.. Ja varmaan oot ajanu valmistajalta jo uudet ajurit..
    Tässä Seiska tunnistaa kyllä suoraan Samsungin näytön..
    Mulla on kaks 22":sta, puolisen vuotta vanhoja aika lailla riittäviä.. Mutta kun arvelin kasata kolmannenkin pöytäkoneen vielä, ja siihen ei oo kuin 15" vanhempi näyttö jäljellä...
     
  17. Nasis87

    Nasis87 Member

    Liittynyt:
    06.01.2011
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt loppu näytön kanssa temppuilu! Kävin ostamassa uuden 23" lg IPS236 ledi näytön :)
    On muuten viimesen päälle hyvä kuva ja ero todellakin kuin yöllä ja päivällä entiseen verrattuna ja hintakin oli mielestäni edullinen 230€ ja näyttö jopa herää lepotilasta :D
     
  18. Sparkil

    Sparkil Member

    Liittynyt:
    07.02.2011
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kai sitä pitää itsekin pistää rahaa palamaan ja ostaa uusi näyttö jos se kerran toimii.
     
  19. repino

    repino Regular member

    Liittynyt:
    07.03.2011
    Viestejä:
    289
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onnittelut!
    Näissä törmää välillä vaikka mihin henkimaailman juttuihin, ja joskus vika on pieni mutta sen selvittely vie aikansa.
     
  20. Sparkil

    Sparkil Member

    Liittynyt:
    07.02.2011
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ja sit toimii. Anttilasta 50€ alennuksella BenQ G2222HDBL 21,5" LED-näyttö 130 eurolla. Sit kun vielä paikallistaisi sen kadonneen DVI-piuhan... kauppaan siis.

    Kiitokset vielä yrityksistä auttaa.
     
  21. Nasis87

    Nasis87 Member

    Liittynyt:
    06.01.2011
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
     

Jaa tämä sivu