näytönohjain Crysikseen

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi zxcx 10.02.2008.

1. mrcheeky1

mrcheeky1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    perkele, muistin väärin. olin vain lukenu jostain että crossfirella olis ongelmaa crysiksen kans ja heitin sitten vain linkin...

2.  
  3. zxcx

zxcx Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ei kiire ole, jos kesällä ostais.. siihen mennessä varmasti on tullut uusia ja hyviä hintalaatusuhteeltaan olevia näytönohjaimia?

4. OOIE

OOIE Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kannattaa kyllä odottaa...8800GTS 320mb riittää kyllä ainakin vuodeks eteenpäin

5. fredy2

fredy2 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Samaa mieltä, ei mitään järkeä vaihtaa kun pelittää hyvin... (Voishan tietysti kellottaa, niinkun itse olen tehnyt) Ja itellä pyörii Crysis High asetuksilla... Ja tämä on siis minun mielipide.

6. apilas

apilas Guest

Katsoitko sitä antamaani linkkiä ollenkaan vai etkö ymmärtänyt mitä siellä informoitiin?
    http://www.fudzilla.com/index.php?o...k=view&id=4732&Itemid=40&limit=1&limitstart=1

Uudella GTS:llä päästään kyseisellä resoluutiolla 1280*1024 ja high grafiikoilla noin 30-33 keskimääräiseen FPS:ään. Tämä tarkoittaa sitä, että kaikissa rytinä kohdissa FPS putoaa tuonne 15-20 korville, jolloin peli nykii jo sen verran sekä hidastuu huomattavasti, että grafiikoiden keventäminen on enemmän kuin tarpeen.

Eli jos kysyjä meinaa vaihtaa tuon 8800GTS 320mb uuteen GTS:ään vain siksi, että pääsee pelaamaan Crysistä HIGH grafiikoilla niin minun mielestäni se ajatus kannattaa edelleenkin unohtaa.

7. Porshe

Porshe Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jos meinaat uutta GTS:ssää ostaa niin paljonko pyydät siitä vanhasta jos myisit sen pois?

8. apilas

apilas Guest

Meinaat siis itsellesi sitä SLI:hin? No ei taaskaan mitään järkeä! Vanhat GTS:t pyörivät tuossa 150€-170€ tuntumassa. Sen sijaan, että ostat toisen sellaisen itsellesi SLI:hin niin sinun kannattaa mieluummin myydä tuo omasi pois ja ostaa yksi uusi 8800GTS (G92). Rahaa sinulla menee joka tapauksessa saman verran, mutta yksi G92 ytiminen GTS on parempi kuin kaksi vanhaa G80 ytimistä 320mb:sta GTS:ää!

9. Porshe

Porshe Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Saisin semmosen 15K kahdella kellotetulla GTS:llä. Sitä paitsi mulla ei ole kyl SLI emolevyä mut sain tän myytyä ja en tie viel hommaanko SLI tuella varustettua emoa. En kyl varmaan. Kuhan kysyin jos sais halvalla.
    Tossa GTS SLI testi 3.3 GHZ E6600 prossulla: KLIK

10. zxcx

zxcx Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tännehän tuli oikeen keskustelut \o/

No taidan laittaa huutonettiin myyntiin sen - kunnes vaihdon aika tulee

Olis kiva jos saisin niitä 8800GTS 320MB:n ylikellottamis ohjeita tänne?

11. apilas

apilas Guest

No alkuun latailes nTune ohjelma!

12. OOIE

OOIE Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mieluummin rivatuner...

EDIT: Mulla menee "heittämällä" 621/1458/945. Jos pistää tosta lisää Core clockia niin heittää peleissä sinistä ruutua. Ja Crysis rullaa mediumilla 1680x1050 resoilla.

Viimeksi muokattu: 15.02.2008
  13. OOIE

OOIE Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tuplat

Viimeksi muokattu: 15.02.2008
  14. apilas

apilas Guest

Paljos AA? Entä AF?

15. OOIE

OOIE Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ei mitään semmosia. ovat turhia

16. apilas

apilas Guest

Aivan totta! Koneesta pitäisi löytyä enemmän potkua, jotta niitä pääsisi käyttämään. Itse laitan aina ne päälle, kun vain mahdollista. Sahalaitojen ym. vääristymien katseleminen ei oikein nappaa. Makunsa tietysti kullakin ...

17. zxcx

zxcx Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sahalaitaisuus on aika vittumaista,...

18. zxcx

zxcx Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    lataan vaikka molemmat, mut laittakaapa jos viittitte ohjeet miten voin kellottaa..

mullon myös abitin uGuru ohjelma millä pystyy kellottelee (emolevyn mukana tuli)

NB PCIEClk on 100, mut sitä voi säätää 131 asti..

Clock - extclk on 333MHz, voi säätää 133 - 625MHz

sit pystyy jotain prossun ja muistien jännitteitä muuntaa, joku eri 8 kohtaa : CPU COre, NB Voltage, CPU VTT, HT Voltage, DDR2 voltage, SB Voltage, DDR2 RefV, NBDDR2RefV

Onko noista mitää hyötyä?

19. OOIE

OOIE Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Älä säädä NB PCIEClk koska siinä voi mennä jotain pieleen eikä nykyaikaiset näyttikset hyödy siitä.

Äläkä säädä voltteja Windowsista. BIOS on parempi tähän.

RivaTunerista voi säätää näyttiksen Core, Shader ja Memory-kelloja. Sen lisäksi voi pistää tuuletinta kovemmalle jos kuumenee liikaa. Mä pidän tuuletinta 85% ja näyttis ei nouse Crysiksen aikana 72c kuumemmaksi.

(72c on melko hyvä lämpötila 8800GTS:lle

20. OOIE

OOIE Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mieluummin tuijotan sahalaitoja kuin pelin lagailua, kiitos vain.

21. apilas

apilas Guest

Näinhän se menee silloin kun koneessa ei riitä puhtia. Joutuu tekemään kompromisseja. Jokainen tietenkin päättää itse mistä ominaisuuksista haluaa nauttia ja mistä jää paitsi.

Jaa tämä sivu