1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Näytönohjaimen valinta

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Notq 25.07.2005.

  1. Drizzt^^

    Drizzt^^ Active member

    Liittynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1,599
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tottahan se on tämäkin, mutta tarkoitin tuolla nyt sitä, että periaatteessa takuu menee. Ja ei ne siellä liikkeessäkään ihan hölmöjä ole, kyllä ne huomaa, jos jotain korttiin pysyviä muutoksia on tehty.
     
  2.  
  3. Ahomake

    Ahomake Member

    Liittynyt:
    16.11.2002
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No joo, jimmyltä ja bdogista oon noita vaihtanu ja ei ne mitään kerkeä tarkistelemaan.. ja vielä vähemmän mikään maahantuoja. Tuskin edes sen kummemmin kokeilee. Laittavat vaan paikoilleen ja selvä, ei pelaa.. Ei ne niitä ala syynäämään.
    Kerran lähti komponentteja irti näytönohjaimesta kun kovoa irrottaessa vähän käsi lipesi. Näyttikseen tuli värivirheitä ja viivoja ruutuun, ja sanoin vaan, että pelatessa tilttas ja sen jälkeen oli tuommonen ja uuden sain. Olin vaan liimaillut osat takaisin levyyn kiinni.. Yhtä osaa en saanu paikoilleen ku oli niin hankalassa paikassa, mutta eipä nuo mitään huomanneet.
    Jossain pienemmissä liikkeissä saatetaan olla tarkkaavaisempia, mutta nekin vaihdetaan sitten omiin nimiin.
     
  4. thumber

    thumber Member

    Liittynyt:
    22.10.2004
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Taidanpa ensin ostaa sen ilman erillistuuletinta, ja jos melu nyt on niin korviasärkevää, voihan sen tuulettimen aina vaihtaa myöhemmin...

    Ja voihan sen vanhan tuulettimen aina säilyttää, ja laittaa sen kiinni uudestaan jos jotain vikaa ilmenee. Vai näkeekö sen jostain, mikä tuuletin siinä on ollut kiinni? En ainakaan itse keksi mitään, mistä sen huomaisi.
     
  5. Ahomake

    Ahomake Member

    Liittynyt:
    16.11.2002
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin ja sittenkun on oikeasti joku takuuseen kuuluva vika, kuten mulla emo levy pimeni, niin sitä ei alettu vaihtamaan. Syy: Socketin yksi kynsi oli halennut prossun asentamisen yhteydessä. Eihän se vaikuta siihen emolevyn toimintaan millään lailla!

    Ja topiciin vielä sen verran, että nyt jo entisenä radeonin puolesta puhujana voin todeta, että ehdottomasti näinä päivinä ostakaa Geforcenm 9800LE näyttis. Hinta/laatusuhde kohdallaan, saa tehoja ulos, ja sopii emolevyyn ku emolevyyn. Just kävi sillee, että radeon 9800 pro ei passannutkaan Asuksen A7V880 emoon. Peruskäytössä toimi, mutta kun olisi pitänyt tehoja saada ulos, niin tilttiin menee. Ehkä saisi jollakin poppaskonstilla toimimaan kuten aikoinaan asrockin kanssa, mutta pitäishän sen nyt paikalleen heittämälläki toimia!
    Geforcen kanssa ei mitään ongelmia. Onneksi tuo radeon toimii tuossa Asuksen A7N8X-E Deluxe emossa.

    Ja vielä tuosta muistin määrästä. Joku sanoi ettei oo väliä onko 128mb vai 256mb. Minä ainakin olen huomannut että on väliä. En saanut radeonin 9800 prota kellotettua xt:ksi, ja aquamark anto 33000p. Ostin sitten tämän 256mb version, meni heti xt:ksi, ja antaa tuloksen 43000p. Eli mun mielestä siinä on selvä ero.
    Nämä hankinnat on tehty vuosi sitten, joten voi olla että tilanne on siinä ajassa jo muuttunut, mutta kuitenkin.. maksoin tästä paremmasta kortista silloin 243€ uutena kaupasta, joten ei mielestäni ole ollut pöllömpi ostos.
     
  6. Ahomake

    Ahomake Member

    Liittynyt:
    16.11.2002
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Siis huomaahan sen jos sen tuulettimen irroittaa kun sinne on purkat vaihtunut. Mutta ei ne niitä ala tarkisteleen.
    Ja ne perustuularit niissä korteissa on karmeita! En kyllä käsitä miten ne edes kehtaa vaatia, että sitä ei saisi vaihtaa ilman että takuu menee! Nehän puhisee aivan järkyttävästi ja kuitenkin ovat tehottomia. Äänet pienenee 80% ja lämmöt laskevat monta astetta kun sen vaihtaa.
    Jossain korteissa tosin on valmiina parempi jäähy, mutta niissä on taas tulee hintaa sille jäähylle liikaa. Parempi ku vaihtaa itse. Ei ole vaikea operaatio, mutta huolellinen kannattaa olla, että tulee kunnon kontakti pinnoille. Ja kunnon hopeatahnaa väliin, ei mitään purkkaa. Aavistuksen vaikeampi homma kuin prossun laittaminen.
     
  7. Drizzt^^

    Drizzt^^ Active member

    Liittynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1,599
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    1. Ei 128Mt mallia saa XT:ksi millään, se on jo ollut tiedossa. XT mallia ei myydä kuin 256Mt muistilla.
    2. Muistista on hyötyä sitten, kun alla on tehokas kortti, koska jos muisti antaa laittaa grafiikat tappiinsa, niin kortti ei jaksa niitä pyörittää, jos sen piiri on esim. 9800.
     

Jaa tämä sivu