1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Näytönohjaimen valinta

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Notq 25.07.2005.

  1. eskoko

    eskoko Guest

    Oaaks kukaan sanoo/neuvoo onks kannattavaa ostaa uus prossu ja emo, nykynen celeron cpu 2.8 ghz ja näytönohjain club 3d radeon x700 pro pc muistii on 768 oisko kannattavaa ostaa amd athlon 64 joku 3.2 ghz ja kunnon emo vaikuttaisko se pelaamiseen paljoonkaan?.. Tänne vain mielipiteitä? ehdotuksetkin ovat tervetulleita
     
  2.  
  3. qkkeli

    qkkeli Regular member

    Liittynyt:
    30.01.2005
    Viestejä:
    116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Se vaan että 3,2ghz Amd voipi olla kiven alla... ;)
    Mun mielestä pelaamiseen on kaksi tapaa: se tavallinen ja sitten on se kallis tapa. Veikkaanpa että jos haluaa selvästi parempana näkyvän eron tuohon kokoonpanoon, saa siihen sitten myös sijoittaa rahaa. Näytönohjain päälimmäisenä esim: 850XT tai 6800U/7800 = n. 500e
     
  4. eskoko

    eskoko Guest

    niin no joo mä en kyl meinannu tommosii summii törsätä. kyl täs on toiminnu kaikki pelit periaattees ihan hyvin paitsi et ihan muutenkin vaan toi celeron on jotenkin vaivallinen . miellummin osta ps3 tol näyttis hinnal periaateessa? no joo :: kyl mä silti luulen et se jotenkin parantuu jos ostan amd 64
     
  5. eskoko

    eskoko Guest

    tietääkö kukaan mistä sais neoneja semmosii ohkasii mitkä saa pois päältä ja päälle aika semmossii kepin muotoisii jotain sellasta kertokaa ihmeessä.
     
  6. Evilfish

    Evilfish Guest

    Google varmaa löytää jos viittii hakee...
     
  7. RiQ82

    RiQ82 Guest

    offtopic:

    ...eskoko voisi etsiä oikean threadin missä ruinata tietoa mitä ei itse viitsi googlaamalla etsiä...

    Sitten asiaan!

    Itselläni on myös tuo Leadtekin 6600GT AGP kortti. Poista samantien ne WinFox (?) ohjelmat mitkä tulee Leadtekin mukana, niistä ei ollut mitään muuta kuin haittaa. Lyöt vaan uusimmat Forcewaret, tai vaihtoehtoisesti NGOn ajurit, antoivat lisäpotkua mun koneelle todella komeasti! Tässä URL http://www.ngohq.com/home.php?page=Files&go=cat&dwn_cat_id=10
    He, joilla on A64, vaihtakaa pelatessanne power optionsista (ei muista mitä on suomeksi...) minimal power managmentin tilalle home/office desk. Ei tuo cool´n´quiet pääse hidastaan konetta. Intelin puolelta en tiedä miten niiden kellotaajuuden rajoitus toimii, ottakee itte selevee.
    Sitten se kellojen tarkistus. Leadtekissä vakiona on GPU 300(idle)/500(load) ja Mem 900. Jos nuo on sviduillaan, voipi vaikuttaa suorituskykyyn. Vf700AlCu coolerin kanssa olen testaillut, että ilman mitään virheitä saa ajella about 575/1100. Tuossa Leadtekin kortissa muistien jäähdytyssiilet eivät mahdu tuon zalmanin coolerin alle kunnolla, joten en ole viitsinyt korttia rääkätä, kun tehoa riittää vakiokelloillakin riitävästi.
    3dMarkissa tarkistakaa, että resot ja kaikki muutkin asetukset on defaulttina! Jos yrität pyörittää sitä kaikilla herkuilla ja Max resoilla, et varmaan saa kummoisia pojoja. Sama pätee myös peleihin. Ei varmaan juokse kunnolla, jos resot täysillä ja AA 8x ja muut herkut. Valitse sieltä Nvidian valikosta performance&quality settingsistä application controlled, ja testaa miten pelit kulkee. Voipi helpottaa asiaa. "pieni kellojen nostaminen" ei todennäköisesti juurikaan auta, kun vika on todennäköisesti asetuksissa.
    Tässäpä nyt mitä tuli näin nopeasti mieleen. Lisäilen sitä mukaan kun ideoita tulee.
     
  8. Drizzt^^

    Drizzt^^ Active member

    Liittynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1,599
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jos olet ajanut 3DMarkin default-asetuksilla, niin silloin pisteet ovat kyllä ihan ok. Itse ostin 6800LE:n ja vakiona tuli pisteitä 6500, joten kyllä nuo oikein pitäisi olla. Pienellä modauksella ja kellottelulla tulee sitten yli 10 000 pistettä tällä kortilla. Noista peleistä en sitten tiedä, itellä pyörii molemmat pelit maksimi asetuksilla ja 1600x1200 resolla ilman minkäänlaista tökkimistä.
     
  9. RiQ82

    RiQ82 Guest

    Testasin huvikseni minkälaisen tuloksen saan 3dMark 2003sta vakiokelloilla. 7434 pojoo sieltä tipahti.
    A64 3000+@2.0Ghz eli vakiona, Leadtekin 6600GT AGP vakiona 500/900, 1024M PC3200 muistia (ei edelleenkään kellotettu) 36 prosessia käynnissä (riisuin pari turhaa pois, normaalista 40 prosessia auki). Testi ajettiin heti buuttauksen jälkeen.

    Täytyis hakea toi 05 versio, vois mielenkiinnosta katsoa tulokset. En vaan itse ole kovinkaan kiinnstunut itse näistä testeistä, pääasia että pelit rullaa ja näyttää hyvälle!

    Eli ei toi sun tulokses kovin pahalle näytä, todennäköisesti pienellä viilaamisella (ilman kellotusta) saat nousemaan vielä jonkinverran.
     
  10. Drizzt^^

    Drizzt^^ Active member

    Liittynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1,599
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  11. Evilfish

    Evilfish Guest

    Verkkokauppa.com on lisännyt tollasen Zalmanin 6600GT HSI heatsinkin tuotteisiin... jos jotakuta kiinnostaa..
     
  12. Evilfish

    Evilfish Guest

    ..
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 05.08.2005
  13. -WK-

    -WK- Active member

    Liittynyt:
    12.10.2004
    Viestejä:
    1,654
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Pitääpäs heittää tähän topicciin vähän tämmöstä antiikkisempaa konetta koskeva kysmys: Pystyiskö Pentium-2 333mhz 192mt RAM koneella pelaamaan Warcraft 3:sta, jos siihen investois jonku Direct X 8.1 (muistaakseni sen War3 vaatii) tukevan näytönohjaimen? Nyt siinä on Voodoo 3 2000 jolla pelin saa kyllä päälle, mutta renderöinti kusee kun se jättää esim. alkuvalikossa läpinäkyväks tiettyjä osia. Ei tarvis todellakaan saaha kaikkia asetuksia täysille, kuhan pystys LANittaan tota täs kotona :D

    Ton emolevyn AGP-väylä on 1.0 mallia, eli tukee 1x ja 2x rateja? Mikä olis paras näytönohjain mikä tossa toimis / tohon kannattas hankkia?
     
  14. Evilfish

    Evilfish Guest

    Kannattas hankkii vaan yksinkertaisesti kokonaan uusi kone. Uudet näytönohjaimet ei taida edes tukea 2x väylää enää(?).
     
  15. -WK-

    -WK- Active member

    Liittynyt:
    12.10.2004
    Viestejä:
    1,654
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Eiku aattelin että tuolta Huuto.netistä jonku GeForce 2:n tai vastaavan huutasin, eivät varmaan oo kalliitakaan :)
     
    Viimeksi muokattu: 06.08.2005
  16. viliwee

    viliwee Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2005
    Viestejä:
    641
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Uskoisin, että syy toimimattomuuteen ei ole näytönohjaimessa vaan prosessorissa.
    Kyllä sulla täytyy mennä prosessori vaihtoon ja sen jälkeen näyttistä parempaan jos aiot edes tuota pelailla.
    Eli eipä tuolla oikeen Warcraft 3:sta pelailla. Jollain 400-500mhz:llä jo ehkä pelaisikin, vaikka näyttiksenä olisi Voodoo 3...
     
  17. -WK-

    -WK- Active member

    Liittynyt:
    12.10.2004
    Viestejä:
    1,654
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Hmmm... luin tuolta jostain että Voodoo 3 tukee vain 16-bitin värejä 3D-muodossa, sehän voisi olla se syy? Prossua en mielellään rupeais vaihtelemaan kun ei oo kokemusta :) Näyttiksen nyt kiinni osaan sentään laittaa :D

    EDIT: Löysinpä tuolta netistä uudemman ajurin, joka ainakin tukee Direct X 8.1, mutta se on Win98SE versiolle :(
     
    Viimeksi muokattu: 06.08.2005
  18. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Konevaatimukset:
    * 400 MHz Pentium II or equivalent
    * 128 MB of RAM
    * 8 MB 3D video card (TNT, i810, Voodoo 3, Rage 128 equivalent or better) with DirectX® 8.1 support
    * 700 MB HD space
    * 4X CD-ROM drive

    Suositeltavat:
    * 600 MHz processor
    * 256 MB of RAM
    * 32 MB 3D video card
    * DirectX® 8.1 compatible sound card

    Eli toisinsanoen osta uudempi kone jos haluat pelata. Aika halvalla pitäisi jo löytyä sen tasoisia koneita jolla pystyy jo pelaamaan.
     
  19. -WK-

    -WK- Active member

    Liittynyt:
    12.10.2004
    Viestejä:
    1,654
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    damn, sois sitte jo 4 kone.. jospa en pelais olleskaan :D
     
  20. nakkerton

    nakkerton Member

    Liittynyt:
    06.08.2005
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moi kaikille. Ensimmäinen viestini täällä on tästä aiheesta.

    Elikkä olen ostamassa uutta näytönohjainta. Vanha kokoonpanoni on seuraava:
    Asrock K7S8X
    Athlon XP 2400+
    2*512 Mt ddr400 Ram
    Club 3d Radeon 9600 AGP
    Virtalähde: MicroOne 300W

    Vaihtoehtoina Radeon 9800 Pro ja Geforce 6600GT. Ensinnäkin mietityttää tuo Asrock, onko tuo emo Geforceen nähden liian suuri pullonkaula ja onko se edes yhteensopiva siihen. Tästä threadista huomasin tuon virtalähdekeskustelun, pitäisikö sekin vielä uusia? Riittäiskö ehkä ainoastaan ratikkaan?

    (EDIT: GF 9600 vaihdettu tietysti 6600:ksi) :)

     
    Viimeksi muokattu: 06.08.2005
  21. jonir21

    jonir21 Regular member

    Liittynyt:
    06.05.2005
    Viestejä:
    422
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mulla ois myynnissä 9800 pro zalmanin coolerilla.
     

Jaa tämä sivu