1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Näytön resoluutio ongelma

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi marsii 17.02.2016.

  1. marsii

    marsii Member

    Liittynyt:
    09.06.2012
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    13
    Hei. Mulla on tietokoneen näyttönä LG:telkkari 28 tuumainen ja resot on 1280x768. Makuuhuoneessa LG:n 39 tuumainen tv joka toimii näyttönä ja samoilla resoilla kun 28 tuumainen ei tartte vaihtaa kuin piuha. Haluiaisin mun 43 tuumaiseen Samsungin myös tietokoneen näytöksi. Olin yhteydessä samsungin tukeen ja sanoivat että reso 1920x1080 olisi sopiva. No eilen sain tämän toimimaan ja olin ihan haltioissani. Mutta tänään kun koitin uudestaan niin ei enää tunnistanut tuota isompaa resoa vaikka eilen tunnisti. Outoa. Siiten onnistuin saamaan kaikki näytöt pimäksi tuolla isolla resolla. Näyttö toimi vain vikasietotilassa jossa sitten palautin järjestelmän. Samsungin FullHD telkkarissa on 3 HDMI porttia mutta portilla ei ollut väliä. Kaapelivalinta on HDMI-DVI-laitteet niinkuin samsungin ohjeissa sanottiin. Kokeilin myös HDMI-PC:llä mut ei silläkään näy. Olin yhteydessä Samsungin tukeen ja sanoi että ajurit pitäisi päivittää valmistajan kotisivuilta. En oikein nyt ymmärrä tätä. Eli mitä mun pitää tehdä? Minulla ei siis ole suoraa HDMI yhteyttä tietokoneeseen vaan välissä on HDMI-VGA adapteri. Samsungin malli on siis UE43J5505AKXXE Full HD. Mallinro 5641203 jos noista on apua. Näytönohjaim Intel(R) HD Graphics.
     
    Viimeksi muokattu: 17.02.2016
  2.  
  3. Tonttuman

    Tonttuman Regular member

    Liittynyt:
    11.01.2007
    Viestejä:
    198
    Kiitokset:
    22
    Pisteet:
    28
    Näytönohjaimen ajureita varmaankin tarkoittivat, että kannattais päivittää. Eli meet näytönohjaimen (tai koneen jos läppäri) valmistajan sivuille ja etsit sieltä viimeisimmän ajurin näytönohjaimelle. Tuo HDMI-VGA -adapteri nostaa mulla myös karvat pystyyn. Eikö molemmista laitteista löytyis digitaaliset videoliitännät?
     
  4. marsii

    marsii Member

    Liittynyt:
    09.06.2012
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    13
    Minkälaisen asennuspaketin asennan kun on tarjolla aika monia. Mikä on sopivin mun koneelle? Mistä saan sen selville? Mulla on HP:n keskusyksikkö ja Windows 7.
     
  5. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,838
    Kiitokset:
    784
    Pisteet:
    193
    Kertoisitko koneen tarkan mallin?
     
  6. marsii

    marsii Member

    Liittynyt:
    09.06.2012
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    13
    *Edit: Poistin kuvan, koska siinä näkyi Win7:n tuotetunnus, jonka joku voi kaapata. -IlmoPJ*
    Kone on HP Compact 8100 esf.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 18.02.2016
    rick79 kiitti tästä.
  7. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,838
    Kiitokset:
    784
    Pisteet:
    193
  8. marsii

    marsii Member

    Liittynyt:
    09.06.2012
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    13
    Kiitos. En tiennyt tuota :)
     
  9. marsii

    marsii Member

    Liittynyt:
    09.06.2012
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    13
    Päivitin ajurit mutta isompi telkkari pysyy pimeänä, ei signaalia.
     

Jaa tämä sivu